Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Jepe,
kan wel moeilijk zijn als er al verschillende kaartjes hebben ingezeten
Bijna niemand kan dit weten...
zoek maar eens, hier zijn al véél topics over geweest en niemand die uitsluitsel kon/kan geven dacht ik.
You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon www.koendd.be FZ50
Hey,
Misschien stomme vraag maar ...
Zijn er hier al mensen tussen die hun 20d versleten hebben?
Of in de reparatie hebben moeten doen ? hebben jullie hier grote kosten aan gedaan ?
Grtz,
ruben
Ik kan dus nergens een manier vinden om het aantal foto's die een 20D genomen heeft terug te vinden via de exif van een 20D-jpg...
Bij mijn 300D staat dit vermeld in de exif, maar bij een jpg van de 20D niet...
Heb "Opanda" exif-viewer geprobeerd, maar noppes...
Blijkbaar zit die shutter-counter info niet mee
Misschien is dit soort Exif info per merk verschillend.
Als ik een jpg open doe met deze software en kijk
de Entry -> 'Total shutter Releases for Camera', dit is de tag -> 00A7
Dan zie ik bij een recente foto :23223 staan en bij een foto van 2 jaar terrug staat er dan bv 747.
Dit lijkt mij een correct aantal als de foto files tel die op de disks staan.
Bij een jpeg genomen door de D200 staat er 4325 wat ook kan kloppen.
In beide camera's gebruik ik constant verschillende CF kaartjes, die altijd geformateerd worden.
De foto worden gewoon op de Pc gecopieerd via de explorer en een externe cardreader, er is dus geen nummering door een bepaald soort software.
Comment