Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aan de eigenaars van S3 - fz 30 - s9500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aan de eigenaars van S3 - fz 30 - s9500

Hallo daar,

Nog steeds geen beslissing genomen (dringt niet), maar toch wou ik bijkomende info:
    wat zijn de mogelijke menutalen bij deze toestellen en in welke taal heb je de gebruikshandleiding bekomen?

Verder: wat hebben jullie extra bijgekocht (welk type kaart), extra UV filter, welke tasje, tweede batterij (originele?, of welk ander merk), ...

En ook niet-onbelangrijk vanwege de komst van de fz50 - waar hebben jullie gekocht? (konijnenberg en topfoto bieden ze niet meer aan)

Prijs?

De fz30 heb ik nog steeds niet in mijn handen gehad (overal waar ik ging kijken, hadden ze hem niet of moesten hem bestellen - samen met de s9500 is dat wel het type qua grootte dat ik zoek, de S3 vind ikzelf nogal klein, maar verder goed in de hand liggend, wel geen manuele zoom - minpunt dus, de s9500 heeft geen beeldstabilisatie, maar verder goed - die aa-batterijen hebben wel een voorkeur, maar als ik me daar op vastpin, valt de fz30 eruit en in de toekomst nog meer toestellen durf ik denken)

Enfin, als jullie me even kunnen helpen, zonder dat ik daar in een winkel iets wordt aangeraden wat achteraf toch niet de juiste keuze blijkt te zijn.

Groetjes & bedankt

PS : wie heeft foto's van zijn toestel van binnen - over spelende kinderen - meer bepaald?
    mailen kan ook naar ayla.arleke@scarlet.be

Regio Pajottenland (West-Vlaams Brabant)

Re: aan de eigenaars van S3 - fz 30 - s9500

Oorspronkelijk geplaatst door arleke

wat zijn de mogelijke menutalen bij deze toestellen en in welke taal heb je de gebruikshandleiding bekomen?
    De menutalen zijn bij de FZ30: Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Chinees en Japanees. Ik denk dat de S3 Nederlands 'kent'. De Fuji weet ik echt niet
    De handleiding van de FZ30 is in meerdere talen, waaronder Nederlands. Vraag me wel niet meer welke andere talen, want ik heb ze weggegooid (die andere talen)

Verder: wat hebben jullie extra bijgekocht (welk type kaart), extra UV filter, welke tasje, tweede batterij (originele?, of welk ander merk), ...
    ik heb dus bijgekocht 2x 1GB SD Ultra II plus een batterij (originele). De batterij kan net zo goed goedkoper hoor. Kijk maar bij het FZ30topic.

En ook niet-onbelangrijk vanwege de komst van de fz50 - waar hebben jullie gekocht? (konijnenberg en topfoto bieden ze niet meer aan)
    Ik heb mijn FZ30 al van vorig jaar, dus dat is niet representatief. Er zijn recentere aankopen.

De fz30 heb ik nog steeds niet in mijn handen gehad (overal waar ik ging kijken, hadden ze hem niet of moesten hem bestellen - samen met de s9500 is dat wel het type qua grootte dat ik zoek, de S3 vind ikzelf nogal klein, maar verder goed in de hand liggend, wel geen manuele zoom - minpunt dus, de s9500 heeft geen beeldstabilisatie, maar verder goed - die aa-batterijen hebben wel een voorkeur, maar als ik me daar op vastpin, valt de fz30 eruit en in de toekomst nog meer toestellen durf ik denken)

Enfin, als jullie me even kunnen helpen, zonder dat ik daar in een winkel iets wordt aangeraden wat achteraf toch niet de juiste keuze blijkt te zijn.
    De keuze ga je toch zelf moeten maken. Dat is afwegen. Zoek eens op dit forum. Boeiende lectuur verzekerd.

Wat betreft de batterijen. De Lion batterijen (zoals de FZ30) behouden beter hun stroomsterkte. Ik bedoel: stel: je trekt hypothetisch 100 foto's met een batterij(set) met een flits. Met een Lion batterij heb je 100 foto's met dezelfde flitsterkte van 100% en dan een plotse platte batterij. Met AA(A) batterijen heb je 100%, 99%, ....enzovoort. Reserve batterij(en) moet je dus sowieso bij de hand hebben. En een set AA's kan je kopen bij de kruidenier om de hoek, als er een hoek nabij is

Comment

Hallo,

Dat is een duidelijk antwoord op mijn vragen - thanks.

Nog eigenaars met andere extra's?

En natuurlijk aan de recente aankopers? waar kochten jullie aub? en aan welke prijs?

Ook bedankt voor het verschil tussen lion en aa batterijen even te verduidelijken. Ik ben daardoor al wat beter verkocht voor een fz30. Ik lees, en lees - al geruime tijd mee, en soms ben ik te vinden voor de s3, dan weer voor de s9500 maar merendeels helt het over naar fz30 - ondanks het feit dat ik die nog niet in handen heb genomen.
      Die nu nog zien te vinden - want de fz50 vanwege meer pixels interesseert me niet echt.

Laat maar horen.
      Pajotse groetjes

Comment

Kan alleen maar dit bijvertellen bij de comentaar van Nabi
        En dat is de manuele zoomring, dat is iets wat mij als ex dslr gebruiker heeft overhaald.
        Dus niet op knoppeke duwen om in en uit te zomen maar draaien zoals bij een lens op en dslr toestel.
        En ook de grote van de camera, ik heb hem kunnen testen en vasthouden bij digitalstreet.nl
        Maar alvorens ik daar naar toe reed heb ik eerst effe
        een print op ware grote gemaakt om te kijken hoe groot het toestel werkelijk was
        Dus even naar dpreview op de fz30 de eerste foto waar ze alle 4 samen opstaan en dan op ware grote afgedrukt zoadat ik een gedacht had van de grote
        Maar als je niet te ver woont mag je best komen testen hoor
        Niet iedereen is zo gek als ik om daarvoor 402km te rijden om die camera te
        bekijken en testen en dan te kopen
        Maar voor 499€ dat was een buitenkansje, toestel recent aangekocht dikke week geleden

Grts
        Formatje

Comment

Die nu nog zien te vinden - want de fz50 vanwege meer pixels interesseert me niet echt.

Laat maar horen.
          Pajotse groetjes
          Ik ben ook aan het twijfelen tussen de FZ 30 en de FZ 50,
          als het waar is dat men bij pana beweert dat je zonder ruis op hogere gevoeligheid fotos kan maken, lijkt me dat toch een voordeel tov. de FZ 30
          --- Panasonic FZ 50---
          ---Canon Eos 450D---

Comment

De FZ50 gaat waarschijnlijk minder ruis vertonen dan de FZ30, maar ten koste van de scherpte.
            Ruis kan je bewerken met oa Noise Ninja of NeatImage (dat laatste gebruik ik zelf - als het nodig is). Maar verloren scherpte kan je niet terugtoveren.

Comment

Opmerking:
              1. dat er nog niet veel eigenaars van een S3 reageren, okee, het toestel is nieuw op de markt.
              2. maar waar blijven de reacties van de S9500 eigenaars op dit en andere topics?

Comment

Bijna vergeten: ik kan formatje13 bijtreden ivm de zoomring van de FZ30. Supergemakkelijk!!
                (ik had tevoren ook een (analoge) reflex)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi
                  De FZ50 gaat waarschijnlijk minder ruis vertonen dan de FZ30, maar ten koste van de scherpte.
                  Ruis kan je bewerken met oa Noise Ninja of NeatImage (dat laatste gebruik ik zelf - als het nodig is). Maar verloren scherpte kan je niet terugtoveren.
                  ik ben nog nieuw in de digitale fotografie,
                  waarom wordt een beeld onscherper als je minder ruis hebt, en heb je daar op 10 op 15 formaat last van?
                  alvast bedankt
                  --- Panasonic FZ 50---
                  ---Canon Eos 450D---

Comment

Op 10x15 ga je ruis totaal NIET zien. Ruis wordt pas een probleem bij foto's op ware grootte en dan nog vooral op een beeldscherm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi
                      Op 10x15 ga je ruis totaal NIET zien. Ruis wordt pas een probleem bij foto's op ware grootte en dan nog vooral op een beeldscherm.
                      en onscherpte?
                      --- Panasonic FZ 50---
                      ---Canon Eos 450D---

Comment

Bekijk deze pagina eens (het is maar een voorbeeld, van toevalig een Olympus 330 DSLR).
                        Zak eens naar beneden naar de vergelijking tussen 3gelijkaardige Olympussen en nog lager tussen de 330, de 350D en de R1.
                        Let eens op het grijze vlak hoe de ruis opkomt naarmate de ISO stijgt. Bekijk ook eens de Queen. De 330 heeft een ruisonderdrukkingssysteem. Het verschil in scherpte is m.i. duidelijk.

Ten tijde van de FZ30 test gebeurde het anders. Ik heb de blz ook even opgezocht: hier
                        De verschillen in de ruisonderdrukking (instelbaar) geven je een idee.

Comment

Dus de FZ 50 is minder goed dan de FZ 30?
                          --- Panasonic FZ 50---
                          ---Canon Eos 450D---

Comment

Dat weet ik niet. Wat is minder goed in dit geval? Hij kan hogere iso's aan, maar hoe presteert hij bij gelijke iso als de FZ30? Gelijke iso: lees vooral; normale iso

De FZ30 heeft de venusII engine en de FZ30 de venusIII. Deze engine onderdrukt ruis en chromatische abberatie. En de II deed dat al goed, vooral CA.

De III is uiteraard een verbeterde versie van de II. Hij zal ongetwijfeld beter presteren. Maar zoveel beter aan iso 80, 100? De FZ50 zal wel hogere iso aankunnen dan de FZ30.

Comment

maar dus als ik die ruisonderdrukking uitzet verlies ik geen scherpte?
                              --- Panasonic FZ 50---
                              ---Canon Eos 450D---

Comment

Working...
                              X