Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 20D shutter counter...hoe kom ik erachter ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 20D shutter counter...hoe kom ik erachter ?

Ik kan dus nergens een manier vinden om het aantal foto's die een 20D genomen heeft terug te vinden via de exif van een 20D-jpg...

Bij mijn 300D staat dit vermeld in de exif, maar bij een jpg van de 20D niet...

Heb "Opanda" exif-viewer geprobeerd, maar noppes...

Blijkbaar zit die shutter-counter info niet mee vermeld in de jpg van een 20D ?

Graag wat feedback indien mogelijk...

Thanx

Scalll

Re: Canon 20D shutter counter...hoe kom ik erachter ?

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
    Blijkbaar zit die shutter-counter info niet mee vermeld in de jpg van een 20D ?
    Dat klopt. Kun je alleen herleiden, geloof ik, als je je fotonummering nooit gereset hebt. de.lesse.be is er ooit mee bezig geweest om de counter intern in het bestand te vinden maar als ik het wel heb is het niks geworden.

Comment

Re: Canon 20D shutter counter...hoe kom ik erachter ?

zal effe deze post volledig maken....

Als je de counter nog nooit gereset hebt dan kan het.

Dan kun je het getal dat in de directory staat en het getal van de filename terughalen. (maar alleen als deze NIET gereset is.)

Soms interessant als je een file vind. vb. "2006-05-05-ZOO_Leeuw.jpg
      Dan kan je de de dir en filename getal terug opvragen zoals deze opgeslaan is op de CF.
      Zonder EXIF lukt het dus ook niet hé... moet kwasie origineel zijn, want sommige apps clearen een gedeelte van de exif.

Sorry.. Heb nog onlangs verder zitten zoeken met andere mensen... en ... zonder resultaat... (dus ik zoek nog steeds iemand die bij canon werkt , want daar lukt het. Zit in body zelf.)

Lesley.
      -=- Light is the key...

Comment

Working...
      X