Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Hoe kan men trouwens als particulier de interne beeldenteller checken?
Als ik een nieuwe CF kaart gebruik (of geformatteerd) dan beginnen die mapjes op de kaart toch gewoon weer bij 't begin? Of zit ik hiermee verkeerd?
Ze haalden dit als argument aan, dat een koper meteen zou zien dat de camera al gebruikt werd, ik weet nu wel het een en ander maar hier was ik me niet 100% zeker en treed ik dan ook niet in discussie.
Het gebeurt wel vaker dat mensen bijvoorbeeld een meubelzaak bezoeken en daar een aankoop doen die zij eerst niet van plan waren te doen. Achteraf realiseren zij zich dat zij veel te snel beslist hebben om iets duur te kopen. Kunnen zij nog van die aankoop afzien?
In tegenstelling tot wat sommigen denken, heeft de consument slechts in bepaalde gevallen een bedenktermijn binnen dewelke hij op de aankoop kan terugkomen. Het gaat dan vooral om volgende gevallen:
a) verkopen "op afstand": verkopen per post, telefoon, internet, enz.;
b) verkopen "buiten de onderneming" van de verkoper: verkopen aan de deur, koopjesreizen, en dure aankopen (meer dan 200 Euro) waarbij de volledige prijs niet ter plaatse contant wordt betaald op salons, beurzen en tentoonstellingen.
c) de meeste consumentenkredieten.
Wanneer u zelf naar de winkel gaat om een aankoop te doen, is er geen bedenktermijn. In beginsel gaat de koop dus door en dient u de prijs dus te betalen. Vele contractvoorwaarden voorzien wel in de mogelijkheid van de koop af te zien, maar dan wel tegen betaling van een (hoge) annulatievergoeding.
Dit is de enige correcte weergave . Alle andere beschrijvingen van omruil-en teruggaverecht in dit topic zijn totaal uit de lucht gegrepen
10 op 10 sugar, je hebt het bij het rechte eind. Ongelooflijk wat voor nonsens er in deze thread verkondigd worden.
Natuurlijk kan de winkelier inschikkelijker zijn, maar hij "moet" niets.
10 op 10 sugar, je hebt het bij het rechte eind. Ongelooflijk wat voor nonsens er in deze thread verkondigd worden.
Natuurlijk kan de winkelier inschikkelijker zijn, maar hij "moet" niets.
Zoals wel vaker zou een beetje Wittgenstein velen hier passen
"Was sich überhaupt sagen läßt, läßt sich klar sagen; und wovon man nicht reden kann, darüber muß man schweigen"
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
Als je dan toch in Leuven bent kan je ook eens binnenspringen bij Bert Verlinden in de Diestsestraat (253).
Hij is een zeer innemelijk man die kwalitatief hoogstaande afdrukken levert in "alle" formaten". Hij staat je ook met "raad en daad" bij.
Ik heb van bij hem al prachtige foto's gezien in veel groter formaat dan A3 en dit van een 6MP camera (o.a. Nikon D70).
als je dan toch bij bert Verlinden bent, moet je eens boven in de gallerij gaan kijken .. tussen het analoge werk hangen er enkele digitale beelden van een D70 .. en je moet het weten om het te zien .. en die beelden zijn groter dan A3 afgedrukt
amai, amai, wat een topic. Dat ik dat smorgens moet lezen. niet goed voor mijnen tikker. Dat is nu eens de mentaliteit van vandaag: IKKE, IKKE IKKE....Mmmm wat zouden we vandaag eens proberen....nen D70, Mmmmm toch niet wat ik gedacht heb..... ik zal hem maar ruilen voor iets anders..... misschien eens een videocamera voor de verandering.... mmmm toch niet je dat.... misschien beter dat je mijn geld teruggeeft dan kan ik ergens anders eens iets anders proberen. blijkbaar wordt dat hier door sommige als doodnormaal gevonden. Ja natuurlijk met die winstmarges van tegenwoordig moet natuurlijk alles kunnen niewaar. Misschien moeten jullie zich eens in de plaats stellen van die winkelier (want na jullie komen er nog zo van die pipos met nog straffere voorstellen) of nog beter begin zelfs eens een winkel .Wordt je stinkend rijk van jong..... Maar dan wel met de bestseller die je later schrijft: "STRAFFE VERHALEN UIT DE TIJD DAT IK WINKELIER WAS...."
Tja je raad het al: wij hebben zelf een winkel... 't zal wel aan ons liggen zekers. "Zelfstandigen" nooit tevreden....
Nu om niet helemaal over te komen als een gefrustreerde zelfstandige, een antwoord op je vraag: Volgens mij is het perfect mogelijk om een A3 af te drukken met een een D70, uiteraard zit je dan wel tegen de grens van de mogelijkheden van dit toestel en moet de foto dan ook navenant zijn. het is niet omdat je een degelijke reflex hebt dat de foto ook meteen perfect is. een perfecte nabewerking is, zoals reeds gezegd zeer belangrijk in dit geval.
Indien je al bij al toch een ander toestel zou willen( of het gevoel hebt dat je je miskocht hebt) dan kan ik dat best begrijpen maar dan denk ik dat het voorstel van de verkoper meer dan redelijk is. Niets MOET.... Misschien als je ook effectief een andere (lees:duurder) toestel koop dan kan het misschien zijn dat er toch nog wat discussieruimte is maar dat hangt dan af van de goodwill (en ook u houding daartegenover; denk ook eens in de plaats van de verkoper in deze) en zeer waarschijnlijk de "effectieve" winstmarge op deze toestellen (sommige mensen hebben over winstmarge nogal een verkeerd beeld: met het verschil tussen aankoopprijs en verkoopprijs moeten ook nog altijd alle onkosten die nu eenmaal gepaard gaan met het hebben van een winkel betaald worden (en dat zijn er nogal wat)
De grafische is zeer streng in het aanvaarden van digitale beelden, de norm ligt inderdaad op 300 dpi op formaat. De verkopers van een fotowinkel zijn zich daar niet van bewust, want het is geen enkel probleem om van een bestand van een D70s een A3 te printen. Het is enkel hun norm die lager ligt.
Omdat ik ervan uitga dat je toch wel weet wat de vereisten zijn voor de grafische, had je dit moeten weten, of op zijn minst moeten vragen aan de uitgever van het magazine alvorens tot een aankoop over te gaan.
Dat de winkel je geen 100% retour geeft kan ik alleen maar als normaal ervaren, zelf zou je ook de volle pot niet betalen op een toestel dat al gebruikt was.
Tot daar mijn visie!
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
De grafische is zeer streng in het aanvaarden van digitale beelden, de norm ligt inderdaad op 300 dpi op formaat. De verkopers van een fotowinkel zijn zich daar niet van bewust, want het is geen enkel probleem om van een bestand van een D70s een A3 te printen. Het is enkel hun norm die lager ligt.
Omdat ik ervan uitga dat je toch wel weet wat de vereisten zijn voor de grafische, had je dit moeten weten, of op zijn minst moeten vragen aan de uitgever van het magazine alvorens tot een aankoop over te gaan.
Dat de winkel je geen 100% retour geeft kan ik alleen maar als normaal ervaren, zelf zou je ook de volle pot niet betalen op een toestel dat al gebruikt was.
Een fotograaf die op dit niveau wil werken moet op de hoogte zijn van de gestelde eisen en niet afgaan op wat een verkoper beweerd. Natuurlijk is met een opname van een Nikon D70s een fatsoenlijke A3 afdruk te maken, maar voor dergelijk werk wil men nu eenmaal ECHTE pixels.
Het bod van 80% vind ik heel redelijk: het toestel is tenslotte niet als nieuw te verkopen. Ik begrijp de ophef van de topic starter niet; hij wil profesioneel werken, maar reageert als een amateur.
De veronderstelling, hier en daar, dat de camera waarschijnlijk wel weer als nieuw verkocht gaat worden is een gemene beschuldiging.
Eerstdaags kunnen we hier een ellenlange topic verwachten van een BD-lid dat moord en brand schreeuwt omdat bij aankoop (thuis) blijkt dat de sluitzegel van de doos verbroken is.
20% verlies is een mooi voorstel van de winkelier, niks mis mee.
Indien je bij hem nieuwe bestelling plaatst zoals D200 en macrolens, heb je wat meer ruimte om te negotiëren.
Een fotograaf die op dit niveau wil werken moet op de hoogte zijn van de gestelde eisen en niet afgaan op wat een verkoper beweerd. Natuurlijk is met een opname van een Nikon D70s een fatsoenlijke A3 afdruk te maken, maar voor dergelijk werk wil men nu eenmaal ECHTE pixels.
Het bod van 80% vind ik heel redelijk: het toestel is tenslotte niet als nieuw te verkopen. Ik begrijp de ophef van de topic starter niet; hij wil profesioneel werken, maar reageert als een amateur.
De veronderstelling, hier en daar, dat de camera waarschijnlijk wel weer als nieuw verkocht gaat worden is een gemene beschuldiging.
Eerstdaags kunnen we hier een ellenlange topic verwachten van een BD-lid dat moord en brand schreeuwt omdat bij aankoop (thuis) blijkt dat de sluitzegel van de doos verbroken is.
misschien wel off-topic, maar het lijkt wel of jij de winkelier bent !
een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken
amai, amai, wat een topic. Dat ik dat smorgens moet lezen. niet goed voor mijnen tikker. Dat is nu eens de mentaliteit van vandaag: IKKE, IKKE IKKE....Mmmm wat zouden we vandaag eens proberen....nen D70, Mmmmm toch niet wat ik gedacht heb..... ik zal hem maar ruilen voor iets anders..... misschien eens een videocamera voor de verandering.... mmmm toch niet je dat.... misschien beter dat je mijn geld teruggeeft dan kan ik ergens anders eens iets anders proberen. blijkbaar wordt dat hier door sommige als doodnormaal gevonden. Ja natuurlijk met die winstmarges van tegenwoordig moet natuurlijk alles kunnen niewaar. Misschien moeten jullie zich eens in de plaats stellen van die winkelier (want na jullie komen er nog zo van die pipos met nog straffere voorstellen) of nog beter begin zelfs eens een winkel .Wordt je stinkend rijk van jong..... Maar dan wel met de bestseller die je later schrijft: "STRAFFE VERHALEN UIT DE TIJD DAT IK WINKELIER WAS...."
Tja je raad het al: wij hebben zelf een winkel... 't zal wel aan ons liggen zekers. "Zelfstandigen" nooit tevreden....
Ik kan je helemaal volgen, feit blijft dat je naar Bv de mediamarkt kan stappen met je gekochte goederen en er zonder vragen je geld terugkrijgt... (binnen een bepaalde termijn welliswaar) Dat is de harde commerciële realiteit!
Of dat nu een goede of en slechte zaak is doe ik hier geen uitspraken, maar in de zaak van de topicstarter heeft dit geen belang.
Mvg JVG
Last edited by janvangent; 9 augustus 2006, 13:19.
Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24"
Comment