Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Als je dan toch in Leuven bent kan je ook eens binnenspringen bij Bert Verlinden in de Diestsestraat (253).
Hij is een zeer innemelijk man die kwalitatief hoogstaande afdrukken levert in "alle" formaten". Hij staat je ook met "raad en daad" bij.
Ik heb van bij hem al prachtige foto's gezien in veel groter formaat dan A3 en dit van een 6MP camera (o.a. Nikon D70).
Jan, heb je een idee van die prijzen op formaten groter dan A3 ?
”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Hun voorstel is toch nog heel aanvaardbaar dacht ik
Of zou jij zelf de volle pot willen betalen voor een toestel dat reeds gebruikt geweest is
Ik heb er m'n twijfels over. 20% is iets te veel mijns inziens.
Je moet weten dat ze reeds een winstmarge hadden op de nieuwe D70.
Nu krijgen ze de kans die D70 opnieuw te verkopen waar ze opnieuw een winst op zullen maken.
Na zo'n korte tijd in iemands bezit te zijn geweest is 20% veel.
Ze kunnen bijvoorbeeld zeggen van: je krijgt 20% minder terug maar we geven je een aankoopbon van 150 euro ofzo erbij.
Met die bon hebben ze opnieuw wat winst op een verkoop, het toestel kan aan lagere prijs verkocht worden, en de ontevreden koper heeft met de bon toch een soort vergoeding.
Soieso, met zo'n soort van apparatuur in te wisselen doe je altijd verlies.
De winkel KAN hem gewoon niet als nieuw verkopen ook, garantiebewijzen van zo'n toestel kunnen denk ik maar één keer ingevuld worden met datum erop. Dus als dit toestel terug 2 maanden te koop ligt ... rest weet je zelf wel.
Dit is hoe ik het zou aanpakken als winkelier. Of ben ik té commercieel ingesteld???
Ik dacht dat er zoiets bestond als 7dagen tijd voor uw aankoop terug binnen te doen enzo.
ik ken de juiste benaming er niet voor maar dat is iets dat wettelijk is
Niet zeker hoor, maar is dat niet enkel bij verkoop op afstand
Dat is nu nog eens geweldig nieuws! Ik wist niet dat dat mogelik was met Nikon Capture.
Heeft de foto na vergroting dan nog steeds 300 dpi?
Ik heb wel de CS2 van Photoshop en ben als graficus ook wel een photoshopper, maar opblazen is altijd ten koste van kwaliteit, dus die Nikon Capture zou zeer welgekomen zijn en zou al mijn twijfels tenietdoen natuurlijk! Uit vreugde begin ik hier straks spontaan te jodelen!
In Nikon Capture kan je gewoon van je Raw bestand van iedere pixel er vier gaan maken alvorens dit om te zetten naar een bewerkbaar beeld, dan ook liefst in tiff je kan de lengte en de breedte max naar 200% brengen met behoud van 300 ppi, boven de 200% gaat je ppiwaarde gaan dalen, en heeft het dan ook geen zin meer om hoger te gaan, maar als je hoger gaat kan je wel verder aflezen welke de ppiwaarde zal zijn bij een bepaald formaat, ik heb reeds verschillende opreken systemen gebruikt, en vind persoonlijk dat dit de beste resultaten geeft, waarschijnlijk omdat je nog op de ruwe pixels werkt alvorens naar een compressiebestand om te rekenen
Hieronder drie voorbeelden, wat je af te lezen krijgt bij het inbrengen van verschillende afmetingen, tot 200% blijf je 300 ppi behouden , daarboven gaat je ppiwaarde dalen, zie wel de bestandsgrootte die enorm gaat toenemen.
Ik heb er m'n twijfels over. 20% is iets te veel mijns inziens.
Je moet weten dat ze reeds een winstmarge hadden op de nieuwe D70.
Nu krijgen ze de kans die D70 opnieuw te verkopen waar ze opnieuw een winst op zullen maken.
Na zo'n korte tijd in iemands bezit te zijn geweest is 20% veel.
Ze kunnen bijvoorbeeld zeggen van: je krijgt 20% minder terug maar we geven je een aankoopbon van 150 euro ofzo erbij.
Met die bon hebben ze opnieuw wat winst op een verkoop, het toestel kan aan lagere prijs verkocht worden, en de ontevreden koper heeft met de bon toch een soort vergoeding.
Soieso, met zo'n soort van apparatuur in te wisselen doe je altijd verlies.
De winkel KAN hem gewoon niet als nieuw verkopen ook, garantiebewijzen van zo'n toestel kunnen denk ik maar één keer ingevuld worden met datum erop. Dus als dit toestel terug 2 maanden te koop ligt ... rest weet je zelf wel.
Dit is hoe ik het zou aanpakken als winkelier. Of ben ik té commercieel ingesteld???
Ik dacht altijd dat men gedurende 1 of 2 weken recht heeft om goederen om te ruilen. Nu goed, gezien het hier toch om high tech gaat, wil ik best inschikkelijk zijn, maar inderdaad 20% vond ik toch ook te veel van het goede.
De garantiebewijzen van de body en de lens zijn trouwens niet ingevuld, ik veronderstel en hoop dat de factuur voldoende is mocht er iets met de camera zijn?
Hoe kan men trouwens als particulier de interne beeldenteller checken?
Als ik een nieuwe CF kaart gebruik (of geformatteerd) dan beginnen die mapjes op de kaart toch gewoon weer bij 't begin? Of zit ik hiermee verkeerd?
Ze haalden dit als argument aan, dat een koper meteen zou zien dat de camera al gebruikt werd, ik weet nu wel het een en ander maar hier was ik me niet 100% zeker en treed ik dan ook niet in discussie.
Daarboven wil ik mijn geld niet terug, maar een duurdere camera bij hun aankopen.
Met het bericht van Demeyere ben ik wel wat geruster. Als de Nikon Capture het beeld echt 2x / 4x kan vergroten in RAW, zonder noemenswaardig verlies aan kwaliteit, dan hoef ik de D70s helemaal niet te ruilen!
Jan, bedankt voor de tip ivm afdrukken. Ik zal daar zeker eens passeren.
Als je dan toch in Leuven bent kan je ook eens binnenspringen bij Bert Verlinden in de Diestsestraat (253).
Hij is een zeer innemelijk man die kwalitatief hoogstaande afdrukken levert in "alle" formaten". Hij staat je ook met "raad en daad" bij.
Ik heb van bij hem al prachtige foto's gezien in veel groter formaat dan A3 en dit van een 6MP camera (o.a. Nikon D70).
Kan dit alleen maar bijtreden. Ik laat mijn beste foto's daar op 40x30 printen (zonder correctie) en ze zijn gewoon af! Bert staat, als je tenminste zelf wat moeite doet, je idd met raad en daad bij.
Ik dacht altijd dat men gedurende 1 of 2 weken recht heeft om goederen om te ruilen. Nu goed, gezien het hier toch om high tech gaat, wil ik best inschikkelijk zijn, maar inderdaad 20% vond ik toch ook te veel van het goede.
Flauwekul. Je hebt wettelijk het recht om van aankoop af te zien. Omruilen hoeven ze niet te doen, maar het kan veel simpeler. Je ruilt gewoon terug in voor cash omdat je je hebt bedacht. Daarna haal je gewoon een andere body en betaalt met het geld dat je hebt teruggekregen. Daar is NIKS tegen in te brengen en je volste recht. Ik heb het zelf al eens geflikt.
Dat je een body terugbrengt waarvan de verpakking geopend is, is pech voor de verkoper. Risico van het vak. Dat moet hij maar in zijn verkoopprijs incalculeren. En dat wordt in de belgische detailhandel zeer royaal gedaan als je het mij vraagt.
niet alleen op afstand
enkel bij kleding geld het niet dacht ik
Ik heb toch al kledij geruild.
Waar zouden al die mensen met hun verkeerde kerstaankopen anders heen moeten?
Volgens mij bestaat er zoiets als een algemeen omruil-/teruggaverecht, maar misschien kan/mag de winkel daar zijn voorwaarden aan koppelen. Tja, dat is eigenlijk al een juridische kwestie, geen advocaten hier op 't forum per toeval?
Flauwekul. Je hebt wettelijk het recht om van aankoop af te zien. Omruilen hoeven ze niet te doen, maar het kan veel simpeler. Je ruilt gewoon terug in voor cash omdat je je hebt bedacht. Daarna haal je gewoon een andere body en betaalt met het geld dat je hebt teruggekregen. Daar is NIKS tegen in te brengen en je volste recht. Ik heb het zelf al eens geflikt.
Dat je een body terugbrengt waarvan de verpakking geopend is, is pech voor de verkoper. Risico van het vak. Dat moet hij maar in zijn verkoopprijs incalculeren. En dat wordt in de belgische detailhandel zeer royaal gedaan als je het mij vraagt.
Heb je dat zelf al meegemaakt? Dat ze niet wilden ruilen (terugnemen)?
Het laatse gedeelte ivm met verpakking zag ik eerst niet staan in je post.
De doos van de D70s moest niet eens opengemaakt worden, ik bedoel daar plakte geen plakker op of zo.
Ik ga toch eens advies inwinnen bij een juridische dienst ivm het ruilrecht.
Mij schoot net de website www.verbruikersateljee.be weer te binnen.
Heel handige site voor als je met een juridische vraag zit en graag gratis advies wilt.
Ik vond er zowaar een vraag/antwoord over ruilen.
Lees hieronder:
vraag koper:
Ik heb iets gekocht waarvan ik nadien spijt heb. Kan ik daar binnen een bepaalde termijn nog op terugkomen?
antwoord Verbruikersateljee:
Het gebeurt wel vaker dat mensen bijvoorbeeld een meubelzaak bezoeken en daar een aankoop doen die zij eerst niet van plan waren te doen. Achteraf realiseren zij zich dat zij veel te snel beslist hebben om iets duur te kopen. Kunnen zij nog van die aankoop afzien?
In tegenstelling tot wat sommigen denken, heeft de consument slechts in bepaalde gevallen een bedenktermijn binnen dewelke hij op de aankoop kan terugkomen. Het gaat dan vooral om volgende gevallen:
a) verkopen "op afstand": verkopen per post, telefoon, internet, enz.;
b) verkopen "buiten de onderneming" van de verkoper: verkopen aan de deur, koopjesreizen, en dure aankopen (meer dan 200 Euro) waarbij de volledige prijs niet ter plaatse contant wordt betaald op salons, beurzen en tentoonstellingen.
c) de meeste consumentenkredieten.
Wanneer u zelf naar de winkel gaat om een aankoop te doen, is er geen bedenktermijn. In beginsel gaat de koop dus door en dient u de prijs dus te betalen. Vele contractvoorwaarden voorzien wel in de mogelijkheid van de koop af te zien, maar dan wel tegen betaling van een (hoge) annulatievergoeding.
Het is dus van de goodwill van de winkel afhankelijk of en gedurende welke termijn men iets kan terugbrengen/omruilen.
Comment