Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax ist DL

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax ist DL

Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M
    Het hangt een beetje van het soort lens af:

A-lenzen: Niks bijzonders, alleen de AF/MF schakelaar op MF zetten, rest kan gewoon via het instelwieltje
    M-lenzen: Altijd stand M, lichtmeten met de knop achterop.
    M42-lenzen preset: Gewoon in de autostand, diafragma helemaal dicht en met de presetring het juiste effect bereiken
    M42 lenzen automatisch diafragma: diafragma op A om scherp te stellen, dan diafragma sluiten via de M/A knop. Ook hier weer de belichtingsknop in autostand.
    Als ik mijn diafragma instel op m'n lens(oude) dan past de camera automatisch de belichting en sluitingstijd aan via de knop achterop heb ik dat goed begrepen?
    Last edited by rontonde; 11 juli 2006, 12:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rontonde
      Als ik mijn diafragma instel op m'n lens(oude) dan past de camera automatisch de belichting en sluitingstijd aan via de knop achterop heb ik dat goed begrepen?
      De belichting is de combinatie van sluitertijd en diafragma. Het diafragma stel jij in met de diafragmaring. Op het moment dat je de AE-L knop indrukt geeft de camera je een voorstel voor de sluitertijd. Ben je akkoord, druk je gewoon af. Ben je niet accoord dan pas je aan met behulp van het wieltje achterop je camera.

Comment

Het is me duidelijk bedankt .Ik had nog een vraagje in de kast onder het stof vond ik nog filters kan ik die ook gebruiken op m'n dig. camera het zijn o.a uv,polarizing en nog veel meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rontonde
          Het is me duidelijk bedankt .Ik had nog een vraagje in de kast onder het stof vond ik nog filters kan ik die ook gebruiken op m'n dig. camera het zijn o.a uv,polarizing en nog veel meer.

Zeker een polafilter is heel goed. Het polafiltereffect kun je maar deels terughalen met software. Dus zeker goed te gebruiken. Let ff op welk type filter je hebt. Een lineair polafilter werkt alleen bij manual focus, voor AF heb je een circulair polafilter nodig.
          De UV filter is bruikbaar als lensbescherming, mocht je daar behoefte aan hebben.

Comment

Working...
          X