Iemand ervaring met dit toestel? Of andere toestellen die qua opties hetzelfde zijn?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Pentax ist DL
Collapse
X
-
-
Re: Pentax ist DL
Ik ga wachten toto de pentax 100d
Beeldstabilisati.Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.
Comment
-
Heb zelf de ist D, waar ik héél tevreden over ben...
Heb de ist Dl al enkele malen gebruikt; kwa beeldkwliteit is ie hetzelfde als de D die ik bezit (wreed goed dus!) Voor de rest: aan die prijs kun je je broek niet scheuren (momenteel te vinden voor €500,- op het internet.) Misschien kan je wachten op de K100D (= ist Dl met beeldstabilisator?)
Lenskens van Pentax (remember: al het Pentax glas is er op te gebruiken, zonder ristrictie's!) is mega goedkoop en mega scherp...
Dus doen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarcFotoHeb zelf de ist D, waar ik héél tevreden over ben...
Heb de ist Dl al enkele malen gebruikt; kwa beeldkwliteit is ie hetzelfde als de D die ik bezit (wreed goed dus!) Voor de rest: aan die prijs kun je je broek niet scheuren (momenteel te vinden voor €500,- op het internet.) Misschien kan je wachten op de K100D (= ist Dl met beeldstabilisator?)
Lenskens van Pentax (remember: al het Pentax glas is er op te gebruiken, zonder ristrictie's!) is mega goedkoop en mega scherp...
Dus doen!
Comment
-
En welk verschil zit er eigenlijk tussen de pentax ist DL - D - DS ?
Iemand raadde mij daarstraks de Canon 350D aan maar kon mij niet zeggen of deze beter was als de pentax en hoe het met de lenzen zit of je hier ook alles op kan gebruiken.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door liejevanEn welk verschil zit er eigenlijk tussen de pentax ist DL - D - DS ?
Iemand raadde mij daarstraks de Canon 350D aan maar kon mij niet zeggen of deze beter was als de pentax en hoe het met de lenzen zit of je hier ook alles op kan gebruiken.Canon heeft een aantal jaar geleden zijn lensmount gewijzigd. De oudere Canon lenzen passen dus niet op de digitale Canons. Je bent aangewezen op de nieuwe type lenzen.
Echt veel beter of slechter zijn de DSLR's in deze prijsklasse niet. Maar ieder is ontworpen met een iets ander zwaartepunt. Bij de Pentax is dit vooral gebruik als reportagecamera (formaat) en het uitstekende gebruiken van oude lenzen, o.a. door een zoeker die meer dan goed genoeg is voor manual focus. Daarnaast zijn de Pentaxen minder kieskeurig qua voeding.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door liejevanEn welk verschil zit er eigenlijk tussen de pentax ist DL - D - DS ?
Iemand raadde mij daarstraks de Canon 350D aan maar kon mij niet zeggen of deze beter was als de pentax en hoe het met de lenzen zit of je hier ook alles op kan gebruiken.
Ere wie ere toekomt: de buffer van de 350D is wel beter (5 JPG is wat krap als het er echt op aan komt.) Dan is dan ook het enige voordeel wat ik de 350D kan toegeven.
Lenzen: Voor de prijs van een 17-85 IS heb je een zak aan Pentax glas dat zelfs het duurdere L materiaal bij Canon te kijk zet...
Mijn advies: koop een Pentax en kijk niet meer om...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ivo MDe D is het oude topmodel. Die is al ruim een jaar uit productie.
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door liejevanEnig idee van de prijs? De Pentax ist DL kost 699€ bij hem en hij denkt dat de nieuwe ook zoiets zal zijn.
body: 619 Euro
body & kitlens: 679 Euro
body & kitlens & 60-200: 889 Euro.
Comment
-
Niet twijfelen aan Pentax, kopen die hap: de zoeker is in vergelijking met bv. Nikon gewoon 2x zo helder ! Resultaten met de kitlens zijn verbluffend goed.
Persoonlijk zou ik niet wachten tot de K100 in de winkels ligt, koop nu een ist-DL en wacht een jaartje om te upgraden naar de nieuwe K100 (die ondertussen in prijs zal dalen).
Succes !It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.
Comment
Comment