Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 100 of d 50 nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

begint hier wat uit de hand te lopen worden dingen 100keer zelde gezegdt ,sony is goed weten mar een groot bedrijf ,wat toch risco in houd ,breng het niet genoeg op stopen ze er mee .zal wel zien wat wordt ze zullen allemaal wel iets minder hebben dan een andre merk of iets beter .wou hier gewoon efen duidelijk in zijn dat het topic niet waardeloos wordt

Comment

ik stond voor dezelfde keuze als jij antony en ik heb besloten om de sony te nemen, om de simpele reden dat ik fotoos trek met een minolta 7000 (analoog) en er enkele lenzen van heb (groothoek, standaard en tele). Deze lenzen passen allemaal op de DSLR van sony dus wordt het die
      Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
      My travel photography site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz
        ik stond voor dezelfde keuze als jij antony en ik heb besloten om de sony te nemen, om de simpele reden dat ik fotoos trek met een minolta 7000 (analoog) en er enkele lenzen van heb (groothoek, standaard en tele). Deze lenzen passen allemaal op de DSLR van sony dus wordt het die
        Laat zeker iets weten hoe het toestel presteerd. Ook met oudere (analoge) lenzen.
        In mediamarkt staat een kit te koop voor 999€, ik weet niet direct dat de prijs goed ligt maar ik heb er reclame van gezien de voorbije dagen.
        SHARPimages.be

Comment

maar ik heb geen lenzen ,pentax k100 auto iso dat bevalt me niet dus die wordt het ook al niet ,en nikon ook niet ,zitten fouten in en canon is peperduur lijk sonny dus schiet veel over
          ps ben 2 weken weg dus kan het niet opvolgen ,en mijn gsm werk ook niet op die hoogte dus zal moeten wachten ,foto met men kodak zal wel mee vallen hoop ik al begin ie al wat rare kuren te krijgen met F waarde wil ie niet meer op 2.8 .maar goed zal wel luken ,op 2300zit ik iedre dag dan nog een stukje klimmen en mooi foto,s maken van landschap en van de ijs man otsie
          sorie past hier niet echt maar moest efen tegen mijn scherm praten

Comment

Heb vandaag eindelijk de beslissing gemaakt en de Sony alpha 100 besteld(en voorschot betaald om hem volgende week zeker in mijn bezit te krijgen).Was het beu om alle types te bestuderen en te kijken wat de beste koop zou kunnen zijn.
            Volgens de verkoper zou het een prachtig toestel zijn die onder zijn eigenlijke waarde wordt verkocht.Sony zou namelijk zijn marktaandeel in spiegelreflex toestellen willen stimuleren ten opzichte van canon en nikon.
            Ik hoop dat ik de juiste beslissing ga genomen hebben,ben er namelijk niet 100% gerust in.Maar ergens hou ik van risico's nemen(iets in mij kriebelt als ik dat doe),maar als het tegenslaat moet ik natuurlijk op de blaren zitten.
            Sony alpha 100/18-70mm

Comment

en waar heb je em besteld als we zo nieuwsgierig mogen zijn ?
              Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

Comment

Foto Robert in Kortrijk.Dit voor de prijs van 999 euro met objectief 17-80 mm
                Sony alpha 100/18-70mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970
                  Foto Robert in Kortrijk.Dit voor de prijs van 999 euro met objectief 17-80 mm
                  Gefeliciteerd !
                  Ons wel eens laten weten wat je ervan vindt hé (ook al kan het volgens mij alleen maar meevallen als ik zie hoe de 5D het doet ).

(ps: kitlens is waarschijnlijk wel 18-70 mm ? of is er een nieuwe lens op komst ?)
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970
                    Heb vandaag eindelijk de beslissing gemaakt en de Sony alpha 100 besteld(en voorschot betaald om hem volgende week zeker in mijn bezit te krijgen).
                    Is dit dan een effectieve bevestiging dat hij vanaf volgende week bij de dealers ligt ?

G
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

Comment

Dat zou het inderdaad moeten zijn.Laat ons hopen
                      Sony alpha 100/18-70mm

Comment

Kan een fabrikant van dvd spelers, stereo torens, televisies, ... zoals sony dan nog daar boven op een even goede kwaliteit bieden als bedrijven die zich enkel of hoofdzakelijk bezig houden met fotomateriaal zoals nikon en canon??
                        ik zou voor nikon gaan
                        Happy to be a MACcie
                        Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry
                          Kan een fabrikant van dvd spelers, stereo torens, televisies, ... zoals sony dan nog daar boven op een even goede kwaliteit bieden als bedrijven die zich enkel of hoofdzakelijk bezig houden met fotomateriaal zoals nikon en canon??
                          ik zou voor nikon gaan
                          Wel als ze het kunnen voor de professionele video- en "film"markt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry
                            ik zou voor nikon gaan
                            Je zou nog verder kunnen gaan.
                            Kan een fabrikant die zich bezig houd met de productie en ontwikkeling van printers, verrekijkers, camcorders, camera's, scanners, faxen, copieermachienes, webcams, projectoren, enz, een even goede kwaliteit afleveren als een bedrijf zoals Nikon dat enkel camera's en verrekijkers maakt
                            Onzin,
                            alles heeft te maken met de grootte van het concern. En dat kan zowel in het voordeel als het nadeel spreken.
                            Als een kleine afdeling in een groot concern, verlieslatend wordt kan men zeggen: het is onze core bussines niet en we stoten het af maar langs de andere kant kan het ook zijn dat ze nog wat verder gaan, daar de eventuele verliezen niet zwaar doorwegen op de geconsolideerde cijfers.
                            Om een idee te geven van de grootte van de 3 groepen:
                            Sony: kapitaal: 9499 miljard yen 151400 werknemers(2005)
                            Canon: kapitaal: 4175 miljard yen 115583 werknemers(2004)
                            Nikon: kapitaal: 36,7 miljard yen 18725 werknemers(31-3-2006)

Hubert
                            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Pff dit is al net zo als destijds met de Sony F828. Die werd ook helemaal afgekraakt nog voordat die echt op de markt is.

Sony heeft toch nog altijd de digitale fotografie uitgevonden. En er is niets mis met de sensors die Sony maakt. Ze worden door alle andere fabrikanten gebruikt.

Voor het eigenlijke verdict van de A100 moeten we nog steeds wachten tot er voldoende productie modellen in omloop zijn. En er voldoende gefundeerde tests zijn.

Maar een ding is zeker. Of je nu een D50, D70, 350D, 30D of A100 koopt. Het zal een goed toestel zijn met goede resultaten. De ene is wat beter op een vlak en de andere weer wat op een ander.

Als ik op papier vergelijk dan kies ik nu ook voor de Sony. Maar ik wil nog wel even wachten tot er meer vergelijkende tests verschijnen.
                              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Sony staat binnen de filmwereld bekent als de beste fabrikant van camera's. Ik heb het dan niet over camera's waar jan-met-de-pet mee rondloopt maar waar ze hollywood films mee maken. Zelfs de beste canon camera's gebruiken sony ccd's.

Comment

Working...
                                X