Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 100 of d 50 nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
    Hierbij slechts één tip: in de toekomst misschien beter wat minder met je buikgevoel leven en een keer een paar dingen concreet testen (voordat je je wijsheden hier publiceert).
    Ik vind dat hier allemaal nogal krasse reacties op een post die duidelijk vermeld dat het om een gevoel gaat.

Moest hij nu zijn gutfeeling verkopen als heilige waarheid, dan zou ik nog zeggen... Mag men zich niet meer uitdrukken dan?

Dave
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rino van Uden
      dat canon zelf zijn beeld chip zou maken zou ik maar niet zo zeker van zijn.
      ik heb laast de eer gehad om een canon 10D open te mogen schroeven.
      en de lcd scherm was van sony.
      helaas zijn we niet zover gegaan dat we de beeldchip eens goed hebben kunnen bekijken maar het zou me niet verbazen als die ook van sony is.
      het merk wat je heb maakt nie uit ze werken toch allemaal samen.
      en als je tevreden bent met wat je hebt is het toch goed
      Het is algemeen bekend dat Canon zelf de sensor ontwikkeld. Dat het LCD scherm afkomstig is van Sony, heeft daar totaal geen invloed op.
      pixelpusher

Comment

tja ,beeldchip of niet ik vind dat een foto toestel zeer goed moet onder de loep genomen gaat hier doch om een aardig bedrag .en wil er toch zeker 15 jaar mee doen dus ja ,of de sonny iets is weet ik helemaal maal niet of pentax ,canon valt voor mij zeker af ,zo een klein ding .dus ja heb ik nog wat merken om onder de loep te nemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird
          Ik vind dat hier allemaal nogal krasse reacties op een post die duidelijk vermeld dat het om een gevoel gaat.

Moest hij nu zijn gutfeeling verkopen als heilige waarheid, dan zou ik nog zeggen... Mag men zich niet meer uitdrukken dan?

Dave
          Dave, mijn input was niet negatief bedoeld. Ik denk gewoon dat dit soort posts de topicopener (en anderen) niet echt veel nuttige info bezorgen.
          Iemand die info wil over de keuze van een camera, vraagt bij mijn weten gewoonlijk niet naar het gevoel van een waarzegger maar naar vergelijkingsmateriaal waar hij/zij zelf iets mee is. Ik zie dus niet meteen wat er kras is aan mijn post.

(Trouwens, wedden dat er heel wat krassere reacties zouden komen als iemand het zou wagen om te zeggen: "Koop voor kerst maar gauw de a100, want ik heb het gevoel dat de opvolger van de D50 of de 350D toch maar niets wordt". Nu, het gaat mij helemaal niet om merken te promoten of af te breken, maar wel om de keuze van materiaal waar men het meeste plezier aan beleeft. Dat is voor ieder anders, maar steunt meestal wel op feitelijk waarneembare dingen zoals menusturing, pixels, zoekers, lcd-schermen, lensaanbod, beeldstabilisatie, CCD/CMOS enz... ipv op puur gevoel.)
          Last edited by K-2; 7 juli 2006, 22:42.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antony
            tja ,beeldchip of niet ik vind dat een foto toestel zeer goed moet onder de loep genomen gaat hier doch om een aardig bedrag .en wil er toch zeker 15 jaar mee doen ...
            15 jaar, dat mag je toch wel vergeten denk ik.

Het toestel zal technisch wel 15 jaar kunnen meegaan, maar alles evolueert tegenwoordig zo verschrikkelijk snel, dat je camera binnen 3 à 5 jaar al totaal verouderd zal zijn. Tenzij je er echt ongevoelig voor bent, zal je toch (o.a. door de reclame), gepushed worden om een nieuwe body te kopen.

Daarom is het belangrijker om te investeren in goede lenzen, want die gaan 15 jaar en langer mee. En daarom is het belangrijk om te kiezen voor een merk dat nog vele jaren op de markt zal blijven en dat ook dezelfde lensmount blijft behouden. En daarom is mijn keuze Nikon geworden, welliswaar een 'instapper', maar ik ben nu geleidelijk aan het investeren in goede lenzen.

Gr's, Wim
            Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
            Fujifilm X100V

Comment

ja en sonny dan ,of pentax blijft dat bestaan ,tegen woordig weet je nooit

Comment

Antony, het is S O N Y, es oo en ypsilon, SONY !
                flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
                  Antony, het is S O N Y, es oo en ypsilon, SONY !
                  Ge moet dat zo niet benadrukken. ANTONNY zal het als wel gezien hebben

Hubert
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

In't Aantwaerpse weurd da natuurlijk : "Moane Sonny is kapot !"
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

Comment

Ben ook wel geinteresseerd in de sony alpha 100 maar ben wel niet gerust in de service die sony levert.Heb reeds een sony ericcson gsm aangeschaft en de service was allesbehalve ok.Is 4 maal binnengeweest om te herstellen en telkens was ik voor 4 a 5 weken mijn gsm kwijt.Had verwacht na twee keer een nieuw toestel te krijgen,maar niets daarvan.Goeie service noem ik dat.
                      Als het op deze manier moet gaan,dan hoeft het voor mij niet.
                      Is dit bij nikon of sony ook zo?
                      Sony alpha 100/18-70mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970
                        Ben ook wel geinteresseerd in de sony alpha 100 maar ben wel niet gerust in de service die sony levert.Heb reeds een sony ericcson gsm aangeschaft en de service was allesbehalve ok.Is 4 maal binnengeweest om te herstellen en telkens was ik voor 4 a 5 weken mijn gsm kwijt.Had verwacht na twee keer een nieuw toestel te krijgen,maar niets daarvan.Goeie service noem ik dat.
                        Als het op deze manier moet gaan,dan hoeft het voor mij niet.
                        Is dit bij nikon of sony ook zo?
                        daarvoor moet je het niet laten. Met wat pech ben je hem bij de andere merken ook snel enkele weken kwijt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlemishDreams
                          Verder ga ik de Alpha nooit kopen bij zijn introductie. Ten eerste betaal je altijd meer de eerste maanden voor een nieuw model, en ten tweede kan je met kinderziektes zitten. Nikon D200 kopers van het eerste uur zaten geplaagd met het beruchte banding probleem, en Nikon heeft de sensor moeten veranderen. De eerste kopers krijgen echter geen nieuw toestel, alleen een software patch.
                          Een vraagje, komt dat veel voor die kinderziektes? Als instapmodel ziet de Alpha 100 er meer dan voldoende uit, maar de mogelijkheid op kinderziektes doen me wat twijfelen. En als er kinderziektes zijn, dan vallen die onder garantie toch?
                          Nikon D70s, Nikkor 18-70mm, Sigma 70-300mm, SB-600

Comment

ben er uit ik ,wordt pentax ,waarom dan kan ik me een betere lens kopen .
                            volgens de fotozaak ,ik neem het wel als een korel zout

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rino van Uden
                              dat canon zelf zijn beeld chip zou maken zou ik maar niet zo zeker van zijn.
                              ik heb laast de eer gehad om een canon 10D open te mogen schroeven.
                              en de lcd scherm was van sony.
                              helaas zijn we niet zover gegaan dat we de beeldchip eens goed hebben kunnen bekijken maar het zou me niet verbazen als die ook van sony is.
                              het merk wat je heb maakt nie uit ze werken toch allemaal samen.
                              en als je tevreden bent met wat je hebt is het toch goed
                              Op dit moment maakt Canon zijn eigen sensoren, toen de 10D uit kwam misschien niet een. Mn G3 stamt uit dezelfde periode als ik me niet vergis, en daarweet ik zeker van dat het Sony is, maar ik had gewoon liever een Canon sensor gezien
                              En als je niet geloofd dat Canon nu zn eigen CMOS (sensor SLR) produceerd, kijk dan is op deze link: http://web.canon.jp/Imaging/cmos/index-e.html

Maar ik verkies de Nikon boven de Sony, gewoon door het aanbod (tweede hands) lenzen, maar ik kan me ook gruwelijk vergissen.

@mods: ik hoop dat ik niet te veel offtopic ben geweest met me verhaal over de sensoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                                Op dit moment maakt Canon zijn eigen sensoren, toen de 10D uit kwam misschien niet een. Mn G3 stamt uit dezelfde periode als ik me niet vergis, en daarweet ik zeker van dat het Sony is, maar ik had gewoon liever een Canon sensor gezien
                                En als je niet geloofd dat Canon nu zn eigen CMOS (sensor SLR) produceerd, kijk dan is op deze link: http://web.canon.jp/Imaging/cmos/index-e.html

Maar ik verkies de Nikon boven de Sony, gewoon door het aanbod (tweede hands) lenzen, maar ik kan me ook gruwelijk vergissen.

@mods: ik hoop dat ik niet te veel offtopic ben geweest met me verhaal over de sensoren.
                                10D was ook canon en D30(ja hoor D30 niet 30D het gaat hier over nen ouwe camera) ook. Daarvoor werkte canon samen met KODAK voor zijn DSLR's. De niet DSLR's zijn in hoofdzaak met sony sensoren zoals bij iedereen behalve Fuji.

Comment

Working...
                                X