Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

omschakeling naar digitaal maar welke keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• omschakeling naar digitaal maar welke keuze

hallo

Momenteel zit ik met een canon eos 100fn al jaren foto's te nemen, en al jaren ben ik er tevreden over. Maanden al zit ik af te wegen om over te schakelen naar een digitale reflex. Mar ik zit nog steeds te twijfelen tussen de nikon D70s en de canon 350d. ik raak er maar niet uit. enerszijds gaat mijn voorkeur uit naar de canon, want dan kan ik mijn ouwe zoom 70-200 (tamron) blijven gebruiken, of is dat verloren moeite?? Iemand een helpende hint??

thanks
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

Re: omschakeling naar digitaal maar welke keuze

Ga eerst eens bij een fotohandel langs en houdt beide toestel eens vast en probeer ze gewoon eens. Let op bij de groot winkel bedrijven staan vaak Nikons zonder batterij en dan hebben deze een onduidelijke donkere zoeker en als de batterij er in gaat, gaat ook het licht in de zoeker aan.

Zoomlenzen zijn de laatste jaren behoorlijk in kwaliteit vooruit gegaan.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Helemaal mee eens. Een Tamron 70-200 is absoluut niet de moeite waard om daarvoor perse Canon te kiezen. Als je nu enkele dure L-glazen had, ja, dan was het wat anders.
      Nikon D70 | 18-70 | 50 | 50-500 | SB800 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
        Let op bij de groot winkel bedrijven staan vaak Nikons zonder batterij en dan hebben deze een onduidelijke donkere zoeker en als de batterij er in gaat, gaat ook het licht in de zoeker aan.
        Licht in de zoeker? Hoe moet ik me dat voorstellen? Of is bij Nikon als de batterij er uit is het diafragma van het objectief (deels) gesloten? En is dat alleen afhankelijk van een batterij, of heeft aan/uit er ook nog mee te maken?

Kijk ook eens naar andere merken. De nieuwe Sony is heel aardig, maar ook Pentax en Olympus hebben mooie producten.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK
          Licht in de zoeker? Hoe moet ik me dat voorstellen? Of is bij Nikon als de batterij er uit is het diafragma van het objectief (deels) gesloten? En is dat alleen afhankelijk van een batterij, of heeft aan/uit er ook nog mee te maken?.
          Nee, alleen de batterij heeft ermee te maken. Er zit een soor t LCD in de zoeker voor de linen en zoeker punten en die wordt wazig en donker zonder spanning.

Licht aan wil zeggen dat het net lijkt of het licht aangaat als je batterij er in stopt.

Aan/uit heeft er niets mee te maken, zelfs een batterij die niet meer zorgt dat de camera werkt geeft genoeg energie om de zoeker licht te maken. Een absoluut lege accu zal ook wel een donker beeld geven.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956
            hallo

Momenteel zit ik met een canon eos 100fn al jaren foto's te nemen, en al jaren ben ik er tevreden over. Maanden al zit ik af te wegen om over te schakelen naar een digitale reflex. Mar ik zit nog steeds te twijfelen tussen de nikon D70s en de canon 350d. ik raak er maar niet uit. enerszijds gaat mijn voorkeur uit naar de canon, want dan kan ik mijn ouwe zoom 70-200 (tamron) blijven gebruiken, of is dat verloren moeite?? Iemand een helpende hint??

thanks
            Canon blijft een goede keuze, de Tamron mag daar niet in meespelen bij het bepalen van die keuze. Een feit is dat je na het bepalen van het merk dat je gaat volgen, het de optiek is die je bij het merk gaat houden. De keuze kan ofwel Nikon ofwel Canon zijn. Met geen van beiden kan je echt fout gaan.
            Dus stap is naar de winkel en laat je is enkele toestellen zien .
            Als ik mijn gedacht rechtuit mag zeggen zou ik met niet blindstaren op de instapmodellen van beide merken, maar de lat iets hoger leggen.

Bij Canon zijn er voordelen die Nikon je op dit ogenblik niet kan geven zoals daar zijn:

Een betaalbare full frame body de EOS 5D
            Een zeer ruisarm beeld op hoge ISO (1600 en zelfs 3200 zijn werkbaar)
            Qua ergonomie zijn er velen die de Nikons verkiezen boven de Canons, dat is ook iets wat je best is gaat voelen in de winkel. Ik koos in het jaar 2000 voor de Canon en blijf daar nu zes jaar later nog bij.

De TOP 5 volgens mij: Zonder de 1 reeks van Canon te belijken .

1) EOS 5D - veel camera voor zijn geld, vraagt wel om zeer goede optiek
            2) EOS 30D - Iets goedkoper, een APS sized dus een crop van 1.6
            3) Nikon D200 - veel camera met veel pixels ook crop van 1.5
            4) Nikon D70s - een gekende camera met goede resultaten crop 1.5
            5) EOS 350D - het instapmodel, goede beelden, iets minder van grip door de grootte van de body zijn zware lenzen minder handelbaar op de 350 .

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

bedankt voor de reacties. Zie bij spector een actie voor de 350d. te verkrijgen met een EFS18-55 + sigma70-300 dg macro en een CFkaart van 256mb. dit alles voor 999 euro. De nikon D70s met een AF Dx 18-70 voor 1099 euro. Dat helpt me niet echt vooruit........muntje opwerpen??

Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

Comment

Zou ze eens vasthouden, en voelen hoe ze in de hand liggen.
                Daarnaast vind ik dat je best wat breder mag kijken dan alleen canon en nikon. Niets ten nadele van deze merken, maar ook andere merken kunnen heel aantrekkelijke goede camera's hebben.
                Samsung/Pentax heeft een aantal mooie instapmodellen, evenals Olympus. En ook de Sony a100 is een heel aantrekkelijke camera.
                Dus als je nog niet merkgebonden bent (ofwel door objectieven uit het verleden, ofwel door goede ervaringen uit het verleden) loop een aantal fotozaken binnen, neem ze eens in de hand, en voel eens hoe het fotograferen ermee gaat.
                Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

ik heb de nikon d70s voor 899 gekocht wel in nederland... www.topdeals.nl

Comment

Working...
                  X