Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp: autofocus 350d stuk ?????,

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hulp: autofocus 350d stuk ?????,

bij mn net aangekochte tweedehands 350d merk ik sinds kort het volgende op:

Ik heb problemen met de autofocus, ook als ik van lens wissel. Het toestel blijft soms zoeken om te focussen (in-en uitzoomen) en kan vaak niet scherpstellen.

Wanneer ik door de zoeker kijk dan merk ik op dat "het vierkantje" van de 7 autofocuspunten duidelijk waarneembaar zijn. "Het bolletje" in het vierkantje is bij bepaalde scherpstelpunten minder duidelijk.
    Bij het selecteren van een scherpstelpunt of indien toch gelukt, een punt is scherp gesteld, licht het bolletje heel zwak op.

Wat nu?
    Het toestel is oorspronkelijk aangekocht in duitsland, het is nog onder garantie maar zoals ik zei ben ik niet de originele koper van het toestel (tweedehands). de factuur staat niet op mijn naam, maar het garantiebewijs is nog blanco.
    Kan ik dit nog steeds binnenbrengen voor herstel onder garantie?
    Waar zou ik dit kunnen binnenbrengen? Moet ik dit recht naar canon of kan dit via een canon-dealer in de buurt?
    Als dit bij een dealer in de buurt kan, weet er iemand zo een zaak in wijde omgeving kortrijk oudenaarde die het toestel zou accepteren (zonder brommen omdat het toestel niet bij hem is aangekocht ?)

hopelijk kunnen jullie me helpen en wordt dit geen nachtmerrie

mvg,
    kruger

Re: hulp: autofocus 350d stuk ?????,

Oorspronkelijk geplaatst door kruger
    bij mn net aangekochte tweedehands 350d merk ik sinds kort het volgende op:

Ik heb problemen met de autofocus, ook als ik van lens wissel. Het toestel blijft soms zoeken om te focussen (in-en uitzoomen) en kan vaak niet scherpstellen.

Wanneer ik door de zoeker kijk dan merk ik op dat "het vierkantje" van de 7 autofocuspunten duidelijk waarneembaar zijn. "Het bolletje" in het vierkantje is bij bepaalde scherpstelpunten minder duidelijk.
    Bij het selecteren van een scherpstelpunt of indien toch gelukt, een punt is scherp gesteld, licht het bolletje heel zwak op.

Wat nu?
    Het toestel is oorspronkelijk aangekocht in duitsland, het is nog onder garantie maar zoals ik zei ben ik niet de originele koper van het toestel (tweedehands). de factuur staat niet op mijn naam, maar het garantiebewijs is nog blanco.
    Kan ik dit nog steeds binnenbrengen voor herstel onder garantie?
    Waar zou ik dit kunnen binnenbrengen? Moet ik dit recht naar canon of kan dit via een canon-dealer in de buurt?
    Als dit bij een dealer in de buurt kan, weet er iemand zo een zaak in wijde omgeving kortrijk oudenaarde die het toestel zou accepteren (zonder brommen omdat het toestel niet bij hem is aangekocht ?)

hopelijk kunnen jullie me helpen en wordt dit geen nachtmerrie

mvg,
    kruger
    En wat met de verkoper? Heb je hem al eens gecontacteerd en gevraagd
    of zich dit probleem eerder heeft voorgedaan?
    Misschien dat hij fatsoenlijk genoeg is om dit al dan niet toe te geven. Zo ja,
    dan zou je aan hem kunnen vragen om het toestel bij Canon binnen te doen.
    (Maar normaal gezien veronderstel ik dat de garantie nog steeds geldig is.)

Ik heb ooit 'ns een tweedehands pro 1 bij Canon binnengebrach die nog onder
    garantie was en heb in elk geval niks moeten betalen. (Wel 2 maanden zonder
    toestel gezeten.)
    Voor een handjevol meer prenten....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Louis
      En wat met de verkoper? Heb je hem al eens gecontacteerd en gevraagd
      of zich dit probleem eerder heeft voorgedaan?
      wel,

volgens hem was het toestel perfect in orde als hij het verkocht.
      Ik heb hem reeds de vraag gesteld, en blijkbaar ontbreekt hem het fatsoen om als tussenpersoon te handelen voor de garantie.
      Hulp, wat nu ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger
        wel,

volgens hem was het toestel perfect in orde als hij het verkocht.
        Ik heb hem reeds de vraag gesteld, en blijkbaar ontbreekt hem het fatsoen om als tussenpersoon te handelen voor de garantie.
        Hulp, wat nu ?
        Wel, destijds met mijn Canon pro 1 had ik hetzelfde voor. De verkoper wou ook niet toegeven dat hij mij een toestel had verkocht dat het niet helemaal meer deed (om het zacht uit te drukken).
        Ik heb mijn toestel toen gewoon binnengebracht (in een fotografie winkel in Brugge). Zij hebben het opgestuurd. Alles werd hersteld onder garantie. En behalve dat het wat lang duurde, hebben ze bij Canon alles net geregeld en afgehandeld.
        M.a.w. toestel hersteld en niet hoeven te betalen....
        Voor een handjevol meer prenten....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Louis
          Wel, destijds met mijn Canon pro 1 had ik hetzelfde voor. De verkoper wou ook niet toegeven dat hij mij een toestel had verkocht dat het niet helemaal meer deed (om het zacht uit te drukken).
          Ik heb mijn toestel toen gewoon binnengebracht (in een fotografie winkel in Brugge). Zij hebben het opgestuurd. Alles werd hersteld onder garantie. En behalve dat het wat lang duurde, hebben ze bij Canon alles net geregeld en afgehandeld.
          M.a.w. toestel hersteld en niet hoeven te betalen....
          hey,

alvast bedankt voor de reacties, dus inleveren met factuur die niet op mijn naam staat en garantiekaart ?
          Hoelang kan zoiets duren ?

greetz,

kruger

Comment

je moet niet teveel verwachten van een tweedehands..

langs de ene kant wil je zeer goede prijs.. en dan service bij een tweedehands?

ga eens langs bij een winkel..zien wat ze daar zeggen.
            foto als spiegel of als venster?

Comment

het toestel staat toch niet in sport modus hé? ALs ik dat bij mijn toestel doet blijft het toestel ook constant focussen.
              Groetjes
              Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goody
                het toestel staat toch niet in sport modus hé? ALs ik dat bij mijn toestel doet blijft het toestel ook constant focussen.
                Groetjes
                nee hoor, daar zit het hem niet...

Comment

Working...