Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 100 of d 50 nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony Alpha 100 of d 50 nikon

Oorspronkelijk geplaatst door SPeedygonzales
    Dat nikon-canon snobisme mag
    van mij wel heel snel verdwijnen.
    Heeft niets met snobisme te maken.
    Ik had ook duidelijk gezegd dat ik een Sony boven een D50 zou preferen maar om te zeggen dat de sensor van de Sony de zelfde is als die van de D200 sloeg op niet veel.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

"Ik denk eerlijk gezegd dat we van die sony niet echt veel moeten verwachten.
      tis een gevoel dat ik heb.
      de lenzenkeuze lijkt me bij nikon of canon echt pakken beter (zeker in kwaliteit)"

IK had het meer over dit ...
      Gravity Sucks ....

Comment

na wat zoeken ,kwam ik nog ene tegen en ik heb toch een jaar dus kan ik gerust de kat uit de boom kijken
        Pentax K110D
        om de uur denk dat er zo veel is ,dat ik het niet meer weet
        ik zie de bomen door bos niet meer
        tis gewoon voor amateur gebruik dus moet niet te veel toeters en bellen op staan dat ik een half nodig heb tegen dat ik 1 foto kan maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
          De sensor is NIET dezelfde. Ze zijn wel beide door Sony geproduceerd maar die van de D200 is naar ontwerp van Nikon door Sony geproduceerd.
          Ik had de info van dpreview, maar ben in mei-juni niet meer online kunnen zijn. Heb je die info officieel? Blijft nochtans het feit dat een aantal eerste kopers heel pissed-off zijn omdat Nikon zo gehaast was om de D200 uit te brengen. Mijn punt was eigenlijk dat je een nieuwe cam best niet direct koopt, maar eerst even de kat uit de boom kijkt voor een nieuw model.
          5DII + glas en zo

Comment

Als je zegt dat het voor binnen een jaar is, zou ik me nu nog niet te veel zorgen maken. Canon en Nikon zullen wel in de tegenaanval gaan tegen Sony wat alleen maar de kwaliteit en de prijs ten goede komt.
            Nu kies ik resoluut voor de Alpha.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlemishDreams
              Mijn punt was eigenlijk dat je een nieuwe cam best niet direct koopt, maar eerst even de kat uit de boom kijkt voor een nieuw model.
              Is dat niet met al wat nieuw is?
              Alleen mag je niet te lang wachten want dan koop je nooit iets.

Hubert
              Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rino van Uden
                dat canon zelf zijn beeld chip zou maken zou ik maar niet zo zeker van zijn.
                ik heb laast de eer gehad om een canon 10D open te mogen schroeven.
                en de lcd scherm was van sony.
                Overtuigend argument. Omdat het LCD scherm van Sony is, (wat reeds jaren bekend is) is de sensor niet van Canon.

De sensor is NIET dezelfde. Ze zijn wel beide door Sony geproduceerd maar die van de D200 is naar ontwerp van Nikon door Sony geproduceerd.
                Denk je echt dat Nikon zal toelaten om die sensor in andere te laten gebruiken.
                Sony maakt sensoren en Nikon zal bepalen wat Sony kan en niet kan
                Nikon was inderdaad het eerst om de 6 MP Sony sensor in de D100 te gebruiken, maar daarna zijn Pentax en Minolta gevolgd.
                Hoe kan er nu een verschil zijn tussen een 10MP sensor van Nikon of van Pentax of van Sony of van...

De D2X sensor lijkt op dit monent wel voorbehouden voor Nikon. Dat verklaart waarschijnlijk ook een deel van het prijsverschil tussen een Nikon D200 en een Nikon D2X.

Jan.

Comment

Ik zou voor de alpha gaan, voor de veelheid aan functies en de antishake die er opzitten. De prijs is niet hoog. Misschien wel afwachten van de kinderziekten, zoals hierboven al gezegd.

Minolta/sony heeft een ruim objetievenaanbod, waarvan een deel zeer kwalitatief focussnelheid is voor amateurs ruim voldoende, externe flitsmogelijkheden, ... welke voordelen heeft de d50? Als de feel van de sony overenkomt met de 7D, dan laat je de nikon best op de plank staan.

als de in-camera fotobewerking in JPG dan nog eens is zoals op de 7D, dan zou ik er zeker voor kiezen. Dit laatste is wel subjectief

Comment

Pentax K110D,lenzen kan je goedkoper krijgen en sony is iet van 800 euro wat heb je dan meer dan 10 mp ,maar ik druk mijn foto,s nooit grooter dan A5 ,ze zeggen altijd beter meer geven voor lens
                    sony lenzen heb ik nog niet tegen komen ,kan hier eens een link zetten ,ben zeker zone blind.
                    Last edited by antony; 4 juli 2006, 15:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antony
                      sony lenzen heb ik nog niet tegen komen
                      Logisch, worden ook nog niet verkocht. Maar foto's en informatie erover kan je wel al zien als je even Google of zoekfunctie gebruikt.
                      En mocht je dit niet weten: alle Minolta lenzen zijn meteen ook Sony lenzen.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

ja ,nu ben ik zeker dat ik voor sonny ga ,lenzen zjn wel heel duur ,maar ja moet er maar 2 hebben dus zal nog mee vallen .mag zeker niet te veel wegen .en geen stafief voor landschap dus ja .wordt sonny .
                        waarom ik ga nu ook naar oostenrijk op 2000m heb ik geen zin om om lenzen mee te sleuren 1a 2 lenzen zal ook wel gaan .als zo een 30km in bergen wantel voelde wel op einde van de dag die rugzak .
                        sonny zal voor de kertman zijn of sintetklaas dan komt hij uit joepie

Comment

ja ,nu ben ik zeker dat ik voor sonny ga
                          Wat is er mis aan Cher?
                          Hubert

Comment

Wat is er mis aan Cher?
                            wat is dat ,ken ik niet maar goed

Comment

wat is dat ,ken ik niet maar goed
                              sonny en cher...
                              Fuji S5000
                              Konica Minolta 7D met KM 28-100mm (f3.5-5.6) en Sigma 75-300mm (f4.0-5.6), VC-7D en 5600 HS(d)

Comment

foutje van de firma
                                nog efen nadenken en komt goed

Comment

Working...
                                X