Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotonummering bij eerste gebruik!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oplichting??

@TS,
    Je kan mss. nog één en ander trachten recht te zetten door uw huidige titel "oplichting??" alsnog te veranderen in "OPLUCHTING!!"

Ik geloof idd. ook niet dat Otto zich kan veroorloven om dergelijke praktijken toe te passen. Dit doe je slechts éénmaal en dan is de business definitief over-and-out!...

Ter verdediging van de goede trouw van Otto moet ik u toch volgende zeggen.
    De eerste keer dat ik bij hem een bestelling plaatste (Bigma) ging ik ze terplaatse halen en ... kocht ik er direct nog een tweetal extra objectieven en wat accessoires bij. In totaal een vrij stevig bedrag dus. Ik stelde echter vast dat ik toen bij hem thuis technisch nog niet de mogelijkheid had om met Bankcontact te betalen. Welnu , Otto had er geen probleem mee dat ik de spullen meenam en thuis de overschrijving deed op zijn rekening, wat ik uiteraard ook prompt heb gedaan.
    Iemand die dergelijk vertrouwen heeft in iemand die hij voor de eerste maal ziet, mag men niet zomaar van oneerlijkheid gaan beschuldigen zonder sluitende bewijzen!...

Comment

Otto en oplichten??? Daar steek ik mijn hand in het vuur voor dat hij dat nooit zal doen, integendeel . . . Ik heb al verscheidene dingen gekocht daar en ook persoonlijk contact gehad, nee, deze beschuldiging gaat me echt wel iets te ver . . . het eerste wat je moet doen als je denkt dat er iets niet corect is, is contact opnemen met Otto en eigenlijk niet direct feiten op het net gooien die op vermoedens gebaseerd zijn . . . ik zou toch wel erg voorzichtig zijn met zo'n uitspraken hoor . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Al verscheidene keren iets gekocht en steeds is dat erg correct verlopen.

Je moet echter wel goed lezen wat er staat, want bij de 30D zie ik ook ergens "body only" staan, en ergens anders "+ lader, batterijen enz..." Blijkbaar moet je dat dan soms weml erg letterlijk nemen. Maar als je ff belt of mailt zal er wel een plausibele uileg voor bestaan en zal men zeker goodwill tonen imho.

Ik mail steeds vooraf om over alles duidelijkheid te hebben. Grote dingen ga ik zelf halen; kleine dingen laat ik verzenden en die verzendingen gebeuren steevast supersnel en uiterst correct.

Tot zover mijn ervaringen.
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

"body only", geen batterij, kabels? lijkt me toch een beetje gek!
          foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
            Dit is niet de eerste keer dat iemand hier uit onnozelheid een bedrijf in diskrediet probeert te brengen.
            Veel toestellen nemen de tellerstand van het oude kaartje over. ook als Geheugenkaart het toestel alvorens op te sturen nog even getest heeft kan dat gebeurd zijn.
            Als je een auto nieuw koopt heeft die ook vaak al 10-50km gelopen.
            Het grote probleem wat ik hiermee heb is de koppeling van het woord OPLICHTING met DE BEDRIJFNAAM. Naar mijn idee komt het in ieder bedrijf weleens voor dat er iets niet klopt of dat er een foutje is gemaakt. Ook is het bij heel veel bedrijven (de grote zoals ALDI LIDL MEDIAMARKT enz) goed gebruik om geretourneerde artikelen opnieuw en als nieuw te verkopen. Het is bij bedrijven zoals MAKRO e.d. gewoonte om reparatiemodellen te verkopen tegen 10% korting, soms zitten daar spullen bij die al een jaar gebruikt zijn en met alle sporen vandien. Zo gek is het hier toch kennelijk sowieso al niet!
            Ik heb met Otto Knap 1 zeer goede en geen enkele slechte ervaring; natuurlijk zijn er enkelen die ontevreden zijn over service, iedereen heeft weleens een moment dat er iets even niet goed loopt maar dat is natuurlijk geen reden om gelijk als een vampyr gelijk alle bloed eruit te willen zuigen.
            Ik heb al eerder opgeroepen aan de Mod'S om op te treden tegen zware verdachtmakingen. Met name de koppeling van woorden als BEDROG en SCHANDAAL enz aan het begin van een topic met koppeling van een persoon of bedrijf zijn onverstandig, aangezien de meeste mensen niet verder lezen en dan blijft alleen de (eventueel onterechte) koppeling tussen verdachtmaking en bedrijf hangen.
            Op een topic getiteld:
            hadden dezelfde redelijke antwoorden gekomen zonder gelijk iemand zwart te maken.
            Ja mannekes, ge hebt allemaal gelijk! de titel is mss wat ongelukkig - ik had dit geschreven om te aandacht te trekken - niet om te beschuldigen? Trouwens de oorspronkelijke mail is gesteld als een vraag, niet uit een beschuldiging!
            Canon eos350D - 50mm/1.8 - 60 mm macro - 17-40L

Comment

Re: Fotonummering bij eerste gebruik!!

Titel is aangepast!!

Comment

Mag gesloten worden; denk dat het wel duidelijk is!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                  "body only", geen batterij, kabels? lijkt me toch een beetje gek!
                  Nee hoor. Het moet bestaan hé, voor als je enkel een nieuwe body wil. Je moet wel goed de uitleg lezen bij het artikel op de site, en desnoods navragen, want op hun site staat erg veel verwarrende/tegenstrijdige info soms, vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
                    Nee hoor. Het moet bestaan hé, voor als je enkel een nieuwe body wil. Je moet wel goed de uitleg lezen bij het artikel op de site, en desnoods navragen, want op hun site staat erg veel verwarrende/tegenstrijdige info soms, vind ik.
                    Als ik bij Top-foto ga kijken voor de 350D body only dan zit daar toch wel een batterij en de lader bij ... voor 649 Euro.

Vindt het toch een beetje bizar, als ik enkel een body koop omdat ik toch al lenzen heb zou ik toch verwachten dat de kabels, batterij, lader en software erbij zitten, anders kan je beter iets meer geven voor de kit met lens en de lens als backup houden 'in case of emergency' ...

Misschien dat er twee 'body only' sets bestaan, een iets duurdere met alles erbij en een kale set ...

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
                      Als ik bij Top-foto ga kijken voor de 350D body only dan zit daar toch wel een batterij en de lader bij ... voor 649 Euro.

Vindt het toch een beetje bizar, als ik enkel een body koop omdat ik toch al lenzen heb zou ik toch verwachten dat de kabels, batterij, lader en software erbij zitten, anders kan je beter iets meer geven voor de kit met lens en de lens als backup houden 'in case of emergency' ...

Misschien dat er twee 'body only' sets bestaan, een iets duurdere met alles erbij en een kale set ...

Johan
                      Ja johan ik vond het ook raar hoor, spijtig dat ik het niet eerder had gelezen!
                      Heb nu alles wat ik nodig heb gekocht en kwam uiteindelijk aan eenzelfde prijs uit!

Ze hadden dus de doos opengedaan waar wel alles inzat en gewoon de kabels en batterij uitgenomen?

Wie verwacht dat nu?
                      Achteraf heb ik dan gelezen op de site dat het wel degelijk om een body ging zonder (extra's?)

Maar zo'n kabeltje en batterij zijn toch geen extra's, das standaard!

maar ja beter lezen volgende keer!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenbombeke
                        Heb nu alles wat ik nodig heb gekocht en kwam uiteindelijk aan eenzelfde prijs uit!

Ze hadden dus de doos opengedaan waar wel alles inzat en gewoon de kabels en batterij uitgenomen?

Wie verwacht dat nu?
                        Achteraf heb ik dan gelezen op de site dat het wel degelijk om een body ging zonder (extra's?)

Er zijn heel veel gebruikers die een tweede body kopen en al extra batterijen hebben. Dan heeft men geen behoefte aan nog een batterij en batterijlader en nog eens dezelkfde kabels. Of men heeft een compacte Canon waar al bijzet.

Voor deze categorie bieden we enkel de body aan zonder toebehoren, staat ook in de omschrijving.
                        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Heb gisteren juist hetzelfde body only EOS350D bij geheugenkaart afgehaald.
                          Als je doorbladerd op de site zie je dat een body only 2 keer staat.
                          In de tekst van de goedkopere versie staat bij kenmerken "Body wordt geleverd zonder akkupack en kabels".

Er staat ook duidelijk een stikker op de doos "Attention Only Body + Manual"

Ik kan me inbeelden dat sommige mensen raar vinden dat akkupack en kabels niet erbij zitten.

Er zijn hier meerdere redenen voor:

1 - zoals in mijn geval, fototoestel total loss verklaard door waterschade. Ik zocht dus die toestel te vervangen voor zo weinig mogelijk geld. Ik heb de lader, batterij en kabels nog van mijn kapotte toestel.

2 - de batterij, lader en kabels zijn hetzelfde als een aantal Canon compact toestellen. Dus een manier om over te stappen naar een 350D zonder dat je voor laders moet betalen dat je al hebt.

waarschijnlijk nog meer redenen waarom deze body only bestaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenbombeke

Wie verwacht dat nu?

Wat klant vriendelijk , ik hem mn camera bij de fotograaf gekocht, en hij was wel wat duurder, maar ik heb wel wat klantvriendelijkheid voor terug gehad

Weet iemand of je ook bij andere spullen de kleine lettertjes het beste leest Of zal bv een tweede handse lens niet gemakkelijk verkocht worden voor een nieuwe.

Mods ik schaam me diep dat ik 18 dagen naderhand nog op reageer, wat zou ik graag gewild hebben dat ik hem zelf nog kon verwijderen, dus ik weet het, dus een PM is overbodig
                            Last edited by bezoeker; 19 juli 2006, 21:38.

Comment

Working...
                            X