Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotonummering bij eerste gebruik!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotonummering bij eerste gebruik!!

Vraagje?

Onlangs heb ik een nieuwe Canon eos 350D gekocht (ter info bij geheugenkaart)
    Ik had het idee om een body only te kopen aangezien ik zelf een betere lens wou kopen dan de kitlens!

Het was inderdaad uiteindelijk wel body only want er zat werkelijk alleen maar de body in de doos, zonder kabels, batterij, enz...

De doos was opengemaakt om alles er uit de halen (in de winkel denk ik)

en over de info wat er in de doos zit is er een stikker geplakt waarop staat "deze doos bevat enkel een body"

Nu vandaag merk ik op dat mijn eerste foto's beginnen met "IMG_2268.JPG"
    dus de nummering begint niet op 0!!

Is dit mogelijk met een nieuw toestel (of hebben ze mij hier een tweedehands toestel aangesmeerd voor de prijs van een nieuw (600euro)?)

Graag reactie
    Last edited by svenbombeke; 28 juni 2006, 09:36.
    Canon eos350D - 50mm/1.8 - 60 mm macro - 17-40L

Re: Oplichting??

Uiteraard tweedehands!
    Begin eerst al eens met terug naar de winkel te gaan (Geheugenkaart heeft ook een eigen vestiging) of op zijn minst telefonisch contact op te nemen. Als je je assertief en weerbaar opstelt, kom je dikwijls een eind.

Comment

en direct dreigen klacht indienen via aangetekende brief naar hen + testaankoop of andere consumentenorganisatie
      Nikon

Comment

Hallo,
        Assertief, weerbaar, aangetekend en Testaankoop zijn geen goede dingen om mee te beginnen.
        Vraag eerst eens wat er misschien fout gegaan is ? Is dit wat er verwacht mocht worden ? Is er een vergissing gebeurt ?
        Ik werk zelf in een winkel.
        Veel succes !
        Jos

Comment

Did you put a NEW CF card in the camera, or did you use one you had already?

if it was one you had already, did you format it in the camera before taking photos with the "new" camera?? No? Check the last set of photos you took with that card. was the last file number 2267.jpg?

I've heard of the same problem before, the file numbering system gets confused if you use a card in a different camera and don't format it before you start using it in a new cam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jcuypers
            Ik werk zelf in een winkel.
            Ik heb ook 5 jaar in een winkel gewerkt, waarschijnlijk ene met een andere bedrijfsfilosofie dan de uwe. Daarom waarschijnlijk dat ik 'ietsje' anders reageer.
            Je hebt inderdaad wel gelijk, hoor. Eerst eens vriendelijk vragen, kan nooit kwaad. Maar als Geheugenkaart moeilijk zou beginnen doen, toch maar vlug overstappen naar assertief, enz. want dit toestel is wel degelijk tweedehands.
            (en voor alle duidelijkheid: mijn fototas komt van bij Geheugenkaart, alles correct verlopen en toen ik hem aankreeg zat die zo goed verpakt dat het wel leek of er uiterst breekbaar materiaal inzat )

Comment

Bedankt al voor de vlugge reacties!

dit is de link naar de webpagina

Bij de camera staat duidelijk in grote letters NIEUW

Dat er geen accu en draden bij zitten stond ook aangegeven, dus dat wist ik!!
              (uiteraard achteraf )

Zal morgen contact opnemen met geheugenkaart en hopen op een goede medewerking!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs
                Did you put a NEW CF card in the camera, or did you use one you had already?

if it was one you had already, did you format it in the camera before taking photos with the "new" camera?? No? Check the last set of photos you took with that card. was the last file number 2267.jpg?

I've heard of the same problem before, the file numbering system gets confused if you use a card in a different camera and don't format it before you start using it in a new cam.

Tja hier ben ik nu nie echt zeker van!

Het was een kaartje dat ik van mijn broer geleend heb!
                Maar ik weet niet of ik het eerst geformateerd heb??
                Ik denk van niet omdat het leeg was!!

zou het daar mee te maken hebben??

want het heeft geen zin om die mens daar te gaan aanvallen ;-) als er niets van aan is hé!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenbombeke
                  Tja hier ben ik nu nie echt zeker van!

Het was een kaartje dat ik van mijn broer geleend heb!
                  Maar ik weet niet of ik het eerst geformateerd heb??
                  Ik denk van niet omdat het leeg was!!

zou het daar mee te maken hebben??

want het heeft geen zin om die mens daar te gaan aanvallen ;-) als er niets van aan is hé!!

I'm willing to bet this was the trouble. I've heard the same story with a Nikon.. Old card, not formatted in the new camera.

Maybe a canon user here knows how to see the true shutter clicks of this camera?

Comment

Als er op dat geheugenkaartje al eerder foto's gezet zijn, en het kaartje is niet geformatteerd vooralleer het in je nieuwe camera (daar gaan we vanuit) gestoken is, dan begint de nummering steeds vanaf het hoogste nummer dat er al op stond. Er moeten daarvoor geen foto's meer op het kaartje staan, als er niet geformatteerd is vooraf, dan vindt je camera deze nummering terug, en begint vanaf daar verder te tellen.

Dat had Trebs al uitgelegd.

In tegenstelling met wat er altijd geschreven wordt zal je het kaartje in de PC moeten formatteren (kaartlezer gebruiken), anders geraak je niet van die hoge nummering af. Dan reset je de teller in de camera, en pas dan mag het geformatteerde kaartje in de camera. Dan kan je het nog eerst eens formatteren in de camera, en ben je zeker dat alles juist is.

Mijn 20D begon ook vanaf bijna 10.000 verder te tellen (het aantal dat ik met de 300D gemaakt had), maar ik heb die terug gereset.
                    Last edited by Black B@ndit; 27 juni 2006, 23:46.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Waarom gebruikt mijn nieuwe EOS-camera een ander bestandsnummer dan 'img_0001' bij het maken van de eerste foto?

Oplossing
                      Als u een geheugenkaart in uw EOS-camera hebt zitten die eerder in een andere digitale camera is gebruikt, wordt de bestandsnummering van deze kaart gebruikt en voortgezet door uw EOS-camera.
                      U kunt het bestandsnummer opnieuw instellen op het eerste bestandsnummer (0001) door een nieuwe of geformatteerde CF-kaart te gebruiken en in het menu de optie voor bestandsnummering in te stellen op de optie voor automatisch herstellen.

Sommige EOS-modellen, zoals de EOS 5D of de EOS 1D-serie, hebben een optie om de bestandsnummering handmatig opnieuw in te stellen. Hierdoor wordt er automatisch een nieuwe map gemaakt en wordt het bestandsnummer opnieuw ingesteld op 0001. Foto's die hierna worden gemaakt, worden in deze nieuwe map opgeslagen.

Let op: de bestandsnummering dient niet als teller voor het totaal aantal keren dat u de sluiterknop op uw EOS-camera hebt ingedrukt.

Dit heb ik gevonden op de site van Canon!!
                      Het probleem zal zich daar wel situeren denk ik (hoop ik)
                      Waarschijnlijk kan ik het toch nie echt te weten komen?

Ik heb de camera nog eens goed bekeken en kan toch geen enkel spoor vinden waaruit ik zou kunnen besluiten dat het geen nieuwe is!!

Er zit nergens tss de lens of in één of ander spleetje iets van zand ofzo en ook nog nergens een schrammetje!!

Allé om mezelf te sussen, zal ik nog wat verder zoeken

Comment

Dit is niet de eerste keer dat iemand hier uit onnozelheid een bedrijf in diskrediet probeert te brengen.
                        Veel toestellen nemen de tellerstand van het oude kaartje over. ook als Geheugenkaart het toestel alvorens op te sturen nog even getest heeft kan dat gebeurd zijn.
                        Als je een auto nieuw koopt heeft die ook vaak al 10-50km gelopen.
                        Het grote probleem wat ik hiermee heb is de koppeling van het woord OPLICHTING met DE BEDRIJFNAAM. Naar mijn idee komt het in ieder bedrijf weleens voor dat er iets niet klopt of dat er een foutje is gemaakt. Ook is het bij heel veel bedrijven (de grote zoals ALDI LIDL MEDIAMARKT enz) goed gebruik om geretourneerde artikelen opnieuw en als nieuw te verkopen. Het is bij bedrijven zoals MAKRO e.d. gewoonte om reparatiemodellen te verkopen tegen 10% korting, soms zitten daar spullen bij die al een jaar gebruikt zijn en met alle sporen vandien. Zo gek is het hier toch kennelijk sowieso al niet!
                        Ik heb met Otto Knap 1 zeer goede en geen enkele slechte ervaring; natuurlijk zijn er enkelen die ontevreden zijn over service, iedereen heeft weleens een moment dat er iets even niet goed loopt maar dat is natuurlijk geen reden om gelijk als een vampyr gelijk alle bloed eruit te willen zuigen.
                        Ik heb al eerder opgeroepen aan de Mod'S om op te treden tegen zware verdachtmakingen. Met name de koppeling van woorden als BEDROG en SCHANDAAL enz aan het begin van een topic met koppeling van een persoon of bedrijf zijn onverstandig, aangezien de meeste mensen niet verder lezen en dan blijft alleen de (eventueel onterechte) koppeling tussen verdachtmaking en bedrijf hangen.
                        Op een topic getiteld:
                        werkelijke actuations op toestel ***** ???
                        hadden dezelfde redelijke antwoorden gekomen zonder gelijk iemand zwart te maken.
                        Last edited by Spanjaart; 28 juni 2006, 00:51.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Wat weer een lekker geschreeuw om niets. Als mensen, voordat ze een bedrijf uitmaken voor oplichter en wat nog niet meer, eerst eens verder kijken dan hun neus lang is (google is hier bijvoorbeeld zeer geschikt voor) hadden ze vrij gemakkelijk kunnen vinden dat er eigenlijk bijna geen camera af fabriek met bestandsnummer 1 start.

De camera's worden bijvoorbeeld even in de fabriek getest en hiervoor wordt vast niet iedere keer een nieuw kaartje gebruikt wat ervoor zorgt dat de iedere camera met een ander bestandsnummer in de winkel beland. Ik heb zelf inmiddels een aantal Canon camera's gehad en deze hadden allemaal zeer afwijkende bestandsnummers.
                          http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

Comment

'k Kan me niet inbeelden dat Geheugenkaart een BD'er zou durven oplichten.
                            Commercieel gezien zal Otto Knap er nog niet durven aan denken om zo iets te doen. Hij kan het zich niet veroorloven. Dat is commerciële zelfmoord.
                            BD is een zwaargewicht in de digitale fotografische wereld. En dat weet Otto Knap maar al te goed.
                            Zelf heb ik ooit eens een kleine bestelling bij hem gedaan. Correct uitgevoerd.
                            Waarschijnlijk is er hier sprake van een enorm misverstand.

My 2€cents.

Skitch
                            " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
                              Waarschijnlijk is er hier sprake van een enorm misverstand.
                              Aan de kopers zijde ja! Eerst even 2x nadenken voor zulke dingen neer te pennen!!

Ik heb er al verschillende spullen gekocht, en twijfel er niet aan dat ik er nog zal kopen

Comment

Working...
                              X