Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ7 versus Sony H1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic FZ7 versus Sony H1

Hallo,

momenteel gebruik ik een Sony H1 om te fotograferen. Ik voel me niet goed bij dat fototoestel omdat het niet lekker in te stellen is. Het mist iets, volgens mij... Ik zou dan liever een FZ7 kopen van Panasonic. Zijn er mensen met positieve of slechte ervaringen met dit apparaat? Ik zou dan gaan voor de Panasonic, ten eerste voor de Lithium Ion batterij (geen 10 uur wachten maar 2 uur om op te laden), de zoom; maar die is dezelfde, 6MP ipv 5, en het voornaamste: de optische beeldstabilisatie.

bedankt,
    arno

Re: Panasonic FZ7 versus Sony H1

Persoonlijk denk ik dat je er niets op vooruit zult gaan. De verschillen zijn daarvoor te klein. Ik begrijp ook niet goed wat er niet prettig in te stellen valt. Alle belangrijke belichtingsinstellingen kun je doen met het wieltje zoals bij een digitale spiegelreflex. Veel compactcamera's kennen deze optie alleen via een menu. Daarnaast is de autofocus van deze camera ook lekker snel. Beeldkwaliteit voor een compact is goed en hij heeft ook beeldstabilisatie..

Ik zou het bij de Sony houden. Er is absoluut niks mis met de Panasonic. Wij zelf hebben ook de FZ3, maar de verschillen zijn zo klein dat je daar beter denk ik geen geld aan uit kunt geven. Probeer eerst eens een tijdje aan de camera te wennen. Lukt het dan nog niet leg dan voor jezelf op papier vast waar je camera dan wel aan moet voldoen en ga dan alle winkels af om ze werkelijk vast te houden en WERKEND te zien...

Alleen dan weet je goed wat je koopt. Persoonlijk vind ik de Sony H1 voor een compact best ergonomisch. Ik heb de anderen ook vast gehad, de zoeker van de Panasonic FZ7 is zeker helderder maar de camera lag bij mij niet zo prettig in de hand als de Sony. Bovendien zou ik het wieltje niet willen missen...

Groetjes,
    Bart

Comment

het ligt aan dat Jog-wieltje, het werkt niet prettig, voor de twee functies dat je het maar nodig hebt (diafragma en sluitertijd) moet je eerst al je wijsvinger krampachtig verplooien om het kleine wieltje in te duwen en dan draaien.
      Onder de menu's zijn niet veel te vinden. De programma's zijn praktisch spoorloos en als ik aan twaalf keer zoom doe, moet ik sowieso een "statief" nemen als bank, muur,...
      Die IS marcheert niet goed. Wat het ook is, die Sony wordt dan van mijn moeder als ik die Panasonic koop..

Comment

Voor alle beeldstabilisaties die er zijn geldt dat ze geen wonderen kunnen verrichten. Ik ken de FZ 7 niet maar bij de FZ 3 moet je in de menu's gaan klooien om de belichting te kunnen instellen. Ik zou als dit voor jou een probleem is, vooraf goed uitzoeken. Anders ga je in plaats van een stap vooruit een stap achteruit.

Ik heb kleinere handen dus de camera en het wieltje liggen bij mij goed in de hand. Ik kan me voorstellen dat dit voor anderen lastig is..

Bart

Comment

bedankt voor je opmerkingen, je hebt op veel punten gelijk... Ik zal er toch nog een tijdje over slapen en misschien zijn er dan al nieuwe modellen...

nogmaals bedankt,

arno

Comment

Om het nog wat simpeler te maken Ook al naar de FZ30 gekeken?

Wel iets groter dan de FZ7 maar
            - LCD-scherm is uitklapbaar en beter
            - manuele zoomring rond lens (zoals bij DSLR's)
            - 2 wieltjes (zoals je Sony) voor diafragma en tijd
            - 8 Mpixels
            - Lens komt niet uit bij het aanzetten, zoomen of focussen en heeft schroefdraad om filters op te zetten (55mm)

Ik vond de FZ30 ook wat beter in de hand liggen maar dat is weer persoonlijke smaak
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Fz7 is een goede keuze. Goede IS, goede batterij, makkelijk regelbaar (joy stick is echt heel handig). Klein nadeel : geen nederlandstalig menu.

Comment

Heb je de FZ 7? Hoe stel je op die camera de belichting in? Moet je dan in het menu duiken of kan dat met een of twee instelwieltjes zoals bij veel digitale spiegelreflexen. Als dat niet zo is zou de FZ 30 ondanks dat deze camera wat groter is, mijn voorkeur hebben. Die instelwieltjes moet je niet onderschatten!

Bart

Comment

Working...
                X