Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

    In verband met het kuisen van de sensor. Laten we een kat een kat noemen, daarom noem ik ook gewoon namen, als daar problemen mee zijn doe ik ze wel terug weg.

    Bij corne staat duidelijk dat de sensor swabs samen met de eclipse vloeistof moeten worden gebruikt, wat uiteindelijk ook wel logisch is.
    Bij konijn staan de swabs gewoon apart zonder de eclipse vloeistof, met andere woorden, veel onwetenden zien achteraf dat ze nog de vloeistof van ergens moeten halen. Ben ik juist ?

    Dan nog iets, bij swab type 2 staat geen 30D maar wel 20D, dat is net hetzelfde maar voor alle zekerheid vraag ik het toch maar even....

    Verder ben ik aan het uitkijken voor de grip, toch wel héél handig voor portretstand, alleen de prijs is tamelijk aan de hooge kant, zeker als ik dan nog een batterij bijkoop.

    En zo blijven we bezig, alvast bedankt

    Comment


    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

      Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6 Bekijk bericht
      In verband met het kuisen van de sensor. Laten we een kat een kat noemen, daarom noem ik ook gewoon namen, als daar problemen mee zijn doe ik ze wel terug weg.

      Bij corne staat duidelijk dat de sensor swabs samen met de eclipse vloeistof moeten worden gebruikt, wat uiteindelijk ook wel logisch is.
      Bij konijn staan de swabs gewoon apart zonder de eclipse vloeistof, met andere woorden, veel onwetenden zien achteraf dat ze nog de vloeistof van ergens moeten halen. Ben ik juist ?

      Dan nog iets, bij swab type 2 staat geen 30D maar wel 20D, dat is net hetzelfde maar voor alle zekerheid vraag ik het toch maar even....

      Verder ben ik aan het uitkijken voor de grip, toch wel héél handig voor portretstand, alleen de prijs is tamelijk aan de hooge kant, zeker als ik dan nog een batterij bijkoop.

      En zo blijven we bezig, alvast bedankt
      Ik had een 20D en nu een 30 en gebruik nog steeds dezelfde swapjes met eclipse hoor , geen probleem.
      Een grip vond ik vroeger ook maar niks tot ik er eentje geprobeerd heb , zou hem niet meer kunnen missen ! behalve op reis ( citytripke ) zit ie der meestal op. Vorige week stond er op DPZ eentje te koop, zou even moeten zoeken of ie der nog is, ik heb er de mijne ook gekocht voor een 95 euro incl verzending
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

        Hallo,

        ik ben sinds gisteren in het bezit van een 30D, wat ik nu eens zou willen weten met welke lenzen jullie fotograferen en of jullie van deze lenzen al of niet tevreden zijn. ik zelf zoek een lens met een bereik van ongeveer 18-80 mm, scherpte is het belangrijkst.

        Ben benieuwd

        mvg
        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
        www.ginodepreter.com

        Comment


        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
          Hallo,

          ik ben sinds gisteren in het bezit van een 30D, wat ik nu eens zou willen weten met welke lenzen jullie fotograferen en of jullie van deze lenzen al of niet tevreden zijn. ik zelf zoek een lens met een bereik van ongeveer 18-80 mm, scherpte is het belangrijkst.

          Ben benieuwd

          mvg
          Ik wou hier eerst neerpennen dat je dit beter in het Lenzen Forum zou posten, maar dat zul je waarschijnlijk reeds weten .

          Toch proficiat met de 30D
          DigiCam

          Comment


          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

            (Ik probeer bij deze topic want op de vorige kreeg ik amper reactie.)

            Ik plan de aankoop van een Canon 30D.
            Die wordt vaak aangeboden met de 17-85 EFS IS USM.
            Is dit een goede lens? Of kan je voor die prijs best iets anders nemen?
            Of verdersparen voor ... alternatieven?

            Alvast bedankt.
            Peter

            http://www.belekes.be/

            Comment


            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door Bekijk bericht
              (Ik probeer bij deze topic want op de vorige kreeg ik amper reactie.)

              Ik plan de aankoop van een Canon 30D.
              Die wordt vaak aangeboden met de 17-85 EFS IS USM.
              Is dit een goede lens? Of kan je voor die prijs best iets anders nemen?
              Of verdersparen voor ... alternatieven?

              Alvast bedankt.
              Zucht... met de letter Z van Zoek, Zoekfunctie...

              Maw dit is een vraag die hier op BD al zo dikwijls aan bod gekomen is. Als je geen antwoord krijgt in het juiste subforum, dan wellicht hier ook niet. Sorry als dit bot overkomt, 't is niet de bedoeling. Maar de vraag of de 17-85 EFS een goede lens is daar kan niemand op antwoorden zonder veel meer info over jouw specifieke manier van fotografie te kennen, ook niet als je dit in een verkeerd forum en in een topic stelt dat niet eens iets met die lens te maken heeft.
              DigiCam

              Comment


              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                In verband met de 30D:

                Op het (groot) LCD scherm is de foto duidelijk te zien,eventueel met histogram. Bij de beoordeling zorg ik ervoor dat er indien nodig over detail aanwezig blijft. Dus via het histogram is dat geen probleem.
                Verder zie ik overal detail, ook in de donkere delen, en de achtergrondkleur is perfect zoals ik het wil.

                Maar dat blijkt alleen op mijn scherm van de camera zo te zijn. Op PC en via printer zijn ze het bekijken niet waard. Nogthans lijken ze op LCD echt super.

                Ik weet zelf ook wel dat alles via kalibratie met elkaar moet overeenstemmen. Dat is niet het geval maar is het enkel daaraan te wijten? Misschien is de LCD net iets te helder, of is dat uitgesloten ?

                bedankt

                Comment


                • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                  In verband met de 30D:

                  Op het (groot) LCD scherm is de foto duidelijk te zien,eventueel met histogram. Bij de beoordeling zorg ik ervoor dat er indien nodig over detail aanwezig blijft. Dus via het histogram is dat geen probleem.
                  Verder zie ik overal detail, ook in de donkere delen, en de achtergrondkleur is perfect zoals ik het wil.

                  Maar dat blijkt alleen op mijn scherm van de camera zo te zijn. Op PC en via printer zijn ze het bekijken niet waard. Nogthans lijken ze op LCD echt super.

                  Ik weet zelf ook wel dat alles via kalibratie met elkaar moet overeenstemmen. Dat is niet het geval maar is het enkel daaraan te wijten? Misschien is de LCD net iets te helder, of is dat uitgesloten ?

                  bedankt
                  Ik heb ook weleens gemerkt dat een foto op het schermpje beter oogt als op een monitor. Ik denk dat je er haast mee moet leren leven

                  Comment


                  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                    Hallo

                    Heb toch al een aantal 'bugs' gehad in mijn 20D
                    vb * Blijft 'busy' dan moet ik hem uitzetten en terug aan, dan is het ok.
                    * Heb hem al eens niet kunnen uitzetten, moest er dan de batterij uithalen.
                    * 'error 99'
                    Zijn er hier nog mensen die soms probs hebben met hun toestel? Vind het supervervelend, zo'n ding kost een maandloon en blijkbaar kan je er niet echt op rekenen. Ben nog steeds supertevreden over de prestaties, maar zou toch wat meer betrouwbaarheid willen van een dergelijk toestel. Heb enkel canon-orgineel toebehoren, dus daar kan het toch niet aan liggen? Toestel heeft nu ongeveer 10.000 clicks. Maak er auto-reportages mee, dus als hij mij in de steek laat is dat een kleine ramp.
                    Uitzet: 20D, 430EX, 17-40L, 100-300L, grip, draadbediening.

                    Graag enkele reacties?

                    mvg
                    Wout

                    Comment


                    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door volkswout Bekijk bericht
                      Hallo

                      Heb toch al een aantal 'bugs' gehad in mijn 20D
                      vb * Blijft 'busy' dan moet ik hem uitzetten en terug aan, dan is het ok.
                      * Heb hem al eens niet kunnen uitzetten, moest er dan de batterij uithalen.
                      * 'error 99'
                      Zijn er hier nog mensen die soms probs hebben met hun toestel? ...
                      evntueel eens flashen naar de laatste firmware en als die er al opstaat... gewoon nog eens erover zetten...

                      Ook de lens contacten van je body nog eens reinigen...

                      Laatste geval, als je hem 3 a 4 weken kan missen... binnen doen bij rofa of etbass....
                      -=- Light is the key...

                      Comment


                      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door volkswout Bekijk bericht
                        Hallo

                        Heb toch al een aantal 'bugs' gehad in mijn 20D
                        vb * Blijft 'busy' dan moet ik hem uitzetten en terug aan, dan is het ok.
                        * Heb hem al eens niet kunnen uitzetten, moest er dan de batterij uithalen.
                        * 'error 99'
                        Zijn er hier nog mensen die soms probs hebben met hun toestel?
                        Mijn Canon 20D is in totaal 1 keer volledig vastgelopen waarbij het nodig was om de batterij te verwjderen.
                        Mijn Canon 5D is na bijna een jaar nu ook 1 keer vastgelopen. Ook op te lossen door de batterij te verwijderen.
                        Met uitzondering van deze twee gevallen is er tot nu geen probleem met vastlopen.

                        Error 99 treedt soms op met de EF 70-200L IS. Met andere lenzen nooit.

                        Jan.

                        Comment


                        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                          Hallo

                          Alvast bedankt voor de reacties!
                          Waar kan ik zo'n nieuwe firmware halen?

                          mvg
                          Wout

                          Comment


                          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door volkswout Bekijk bericht
                            Waar kan ik zo'n nieuwe firmware halen?
                            Als ik iets nodig heb van Canon dan haal ik dat meestal in de VS.



                            20D in Japan:

                            キヤノンの公式グローバルサイトです。キヤノンのビジョン、経営戦略、事業領域、最新ニュースをはじめ、会社情報、投資家情報、サステナビリティ活動、およびキヤノン株式会社の採用情報などをご覧いただけます。


                            Jan.
                            Last edited by Jan_10D; 13 oktober 2006, 11:38.

                            Comment


                            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                              Sinds vorige week ben ik nu ook de gelukkige bezitter van een 30D

                              Comment


                              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                                Sinds enkele weken ben ik ook in het bezit van een 30D.
                                Kan iemand mij staps gewijs eens uitleggen hoe je handmatig witbalans en kleurentemperatuur het beste instelt. Ik heb de handleiding enkele keren doorgeworsteld maar ik geraak er niet erg goed uit

                                bedankt
                                Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                                www.ginodepreter.com

                                Comment

                                Working...
                                X