Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door Havezet
    Daar heb ik nooit last van gehad. Mogelijk een fout van je vriend zijn/haar camera? In ieder geval mag je dat niet meenemen in een vergelijk.
    Havezet het aantal te selecteren AF punten is toch verhoogd
    Want naar mijn weten heeft de 10D maar 7, en de 30D ermeer

    Comment


    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

      Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
      Havezet het aantal te selecteren AF punten is toch verhoogd
      Want naar mijn weten heeft de 10D maar 7, en de 30D ermeer
      Ja, dat aantal is verhoogd wat natuurlijk wel in het vergelijk mee kan, maar ik dacht dat je het had over het

      "ik kreeg bepaalde AF punten niet geselecteerd bij de 10D van een vriend"

      en dat zou mogelijk op een disfunctioneren kunnen wijzen.

      De AF-punten werken in beide gevallen zoals geadverteerd, maar de bruikbaarheid van dit systeem bij beide cams en ook bij andere merken is wat mij betreft nihil. Het is wel goed dat de AF punten in te stellen zijn, maar ik heb het over de automatische selectie door de cam.
      Last edited by Havezet; 18 juli 2006, 09:56.

      Comment


      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

        Oorspronkelijk geplaatst door Havezet
        De AF-punten werken in beide gevallen zoals geadverteerd, maar de bruikbaarheid van dit systeem bij beide cams en ook bij andere merken is wat mij betreft nihil.
        Komt dit door de kleinere beeldsensor?

        Comment


        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
          Komt dit door de kleinere beeldsensor?
          Eerder door het wrakke AF-systeem Maar ja, het goede AF-systeem zit in een camera van € 3300,- Verschil moet er nu éénmaal zijn, het verschil mocht hoogstens wat kleiner zijn
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

            Met mijn 10D kan ik ook alle punten selecteren zonder probleem.
            Met de 30D gebruik ik het middenpunt. Of je moet net vogels in de vlucht fotograferen terwijl ze vliegen tegen een schone achtergrond, dan zet ik alle punten aan. Met de 10D door de ingezoomde foto scrollen was voor mij meer werk, alleen al om elke keer op de knop te moeten drukken van links/rechts omhoog/naar beneden. dan is de stick makelijker. Er zij altijd betere camera's
            maar die kosten dan ook veel meer. Als geld geen rol speelde, dan hoefde ik niet na te denken. Maar tot nu toe ben ik tevreden. ideaal voor vogel fotografie in jpg 30 beelden achter elkaar. Welke camera van 1200 euro kan dat?
            Mvg, drh

            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

            Comment


            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door Havezet
              Die joystick kan ik echter niet aan wennen en is voor mij dus een nadeel van de 30D. Ik vind het heel onnatuurlijk aandoen om voor het scrollen weer naar een andere knop te moeten grijpen. Wat dat betreft vind ik het scrollen op de 10D makkelijker...
              Je kan dat toch instellen om op dezelfde manier te werken als op een 10D dacht ik? Ik meen mij te herinneren dat je dat kon op de 20D maar toen ik de overstap maakte was ik direkt fan van die joystick alhoewel die van de 30D toch nog beter werkt voor de schuine AF punten. Daarom dat ik ervan uitging dat de 30D dat ook kon.

              Comment


              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                Tzal nog even wachten worden op de Software van Pixmantec voor de 30D, zie ook http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=119611

                Comment


                • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                  Tzal nog even wachten worden op de Software van Pixmantec voor de 30D, zie ook http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=119611
                  De RawShooter premium 2006 kan wel met de CR2 werken.
                  Ik heb de probeerversie uitgeprobeerd en doe doet het prima.
                  Mvg, drh

                  "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                  Comment


                  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door drh
                    De RawShooter premium 2006 kan wel met de CR2 werken.
                    Ik heb de probeerversie uitgeprobeerd en doe doet het prima.
                    Ahzo, ik had het op de gratis versie. Ja, ik zal ook de premium eens uitproberen, tegen dat de termijn over is komt er mss een free-versie.

                    Bedankt

                    Comment


                    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                      Ahzo, ik had het op de gratis versie. Ja, ik zal ook de premium eens uitproberen, tegen dat de termijn over is komt er mss een free-versie.

                      Bedankt
                      Je mag 15 dagen proberen
                      Het is overgenomen door Adobe, ik moet nog eens zien of het er van komt. Denk niet dat Adobe wat weggeeft, of ik mag me sterk vergissen. Om nu gelijk 100 euro over te maken voel ik voorlopig ook niks voor.
                      Mvg, drh

                      "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                      Comment


                      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                        Je mag mij ook op het lijstje bijschrijven
                        Ik heb de gratis versie van rawshooter ge dl'd maar of de installatie is verkeerd gegaan, of de DL file is verminkt. Ik kreeg de meest vreemde beelden, Ipv van 1 beeld, verdeelde RS het veld in 4 delen waarbij er maar 1 kleur aanwezig leek te zijn en de foto zelf was ook nog eens gesplitst.
                        De canon software doet het trouwens best goed en is behoorlijk snel. vooral de Zoombrowser is een stuk beter dan de vorige versie.
                        Helaas blijkt de RS versie 2006 niet geschikt voor de 30D volgens de readme.
                        Last edited by Nico H; 18 juli 2006, 21:40.
                        ____________________________________________
                        Met vriendelijke groet. Nico H
                        Mijn vliegtuig foto site

                        Comment


                        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                          Hallo,

                          Uiteraard hoor ik ook thuis in dit topic
                          Ik heb één van de allereerste 10D's die in België geleverd werden - en dat zelfde geldt ook voor de 20D .
                          Van de 10D is in mei de sluiter vervangen (ging uiteraard net stuk op het hoogtepunt van onze Egyptereis ... ) maar die doet het nu dus weer als een zonnetje - de 20D heeft nog niet zoveel foto's gemaakt (omdat de 10D nog steeds m'n "eerste" camera is).

                          Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nico H
                            Je mag mij ook op het lijstje bijschrijven
                            Ik heb de gratis versie van rawshooter ge dl'd maar of de installatie is verkeerd gegaan, of de DL file is verminkt. Ik kreeg de meest vreemde beelden, Ipv van 1 beeld, verdeelde RS het veld in 4 delen waarbij er maar 1 kleur aanwezig leek te zijn en de foto zelf was ook nog eens gesplitst.
                            De canon software doet het trouwens best goed en is behoorlijk snel. vooral de Zoombrowser is een stuk beter dan de vorige versie.
                            Helaas blijkt de RS versie 2006 niet geschikt voor de 30D volgens de readme.
                            Klopt Helemaal, alleen de koopversie doet het perfect.

                            Hallo,

                            Uiteraard hoor ik ook thuis in dit topic
                            Ik heb één van de allereerste 10D's die in België geleverd werden - en dat zelfde geldt ook voor de 20D .
                            Van de 10D is in mei de sluiter vervangen (ging uiteraard net stuk op het hoogtepunt van onze Egyptereis ... ) maar die doet het nu dus weer als een zonnetje - de 20D heeft nog niet zoveel foto's gemaakt (omdat de 10D nog steeds m'n "eerste" camera is).
                            Daarom verkoop ik de 10D beslist niet voor de paar cent die hij tweedehands oplevert. Ik kan me nog herhinderen dat je een van de eerste een 10D foto liet zien hier op BD die gemaakt was op de snelweg met een speed van 120 km. van een aanwijzingsbord. Al onze ogen vielen open, dat het mogelijk was met zo een camera.
                            Mvg, drh

                            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                            Comment


                            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                              Hoi,

                              voeg mij maar aan de 20D lijst

                              Ik ben eerst met de 10D begonnen, maar heb geen spijt dat ik ben overgeschakeld op de 20D.
                              De betere ISO waarden, (veel)betere focus bij duisternis en batterij duur waren vooral de eigenschappen die mij tot deze keuze hebben gebracht.
                              Het enige dat ik mis aan de 20D is een spotmeter, maar vind de meerprijs naar een 30D het niet direct waard.

                              Zo geklikt.
                              Nikon D300 - Nikon 18-200mm VR - Nikon 85mm f1.8D - Nikon 35mm f1.8G - Nikon SB600

                              Comment


                              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door drh
                                Daarom verkoop ik de 10D beslist niet voor de paar cent die hij tweedehands oplevert. Ik kan me nog herhinderen dat je een van de eerste een 10D foto liet zien hier op BD die gemaakt was op de snelweg met een speed van 120 km. van een aanwijzingsbord. Al onze ogen vielen open, dat het mogelijk was met zo een camera.
                                Wij hebben de good old nikon 990 coolpix ook nog steeds is gebruik (Heel soms) en voor macro's nog heel geschikt. Ik geef U groot gelijk, goede dingen doe je niet weg
                                ____________________________________________
                                Met vriendelijke groet. Nico H
                                Mijn vliegtuig foto site

                                Comment

                                Working...
                                X