Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door armani
    Nog een vraagje.

    Kan je bij het gebruik van een zoomlens in je zoeker of ergens anders de gekozen brandspuntafstand aflezen zonder effectief op het streepje van de lens te gaan kijken?

    Kan je na het nemen van de foto nog ergens de brandspuntafstand waarop de foto is genomen terugvinden op je camera?
    Gekozen brandpuntafstand kun je tijdens het fotograferen enkel op het streepje aflezen

    De brandpuntsafstand kun je terugvinden in de EXIF van de foto...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #62
      Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

      Ik kan niet achterblijven in deze lijst! Goei initiatief...


      En ineens constructief meedoen:
      dat DOF knopje geeft je een idee hoe je foto er gaat uitzien, qua scherptediepte.

      Heb het daarstraks nog even zitten testen in het gras Zet je cam maar eens op het grootste diafragma. Nu kan er dus geweldig veel licht binnen, maar heb je alleen maar een scherp beeld daar waar je gefocused hebt, bv. de kip in het gras : de kip is scherp, maar het gras voor en achter de kip niet, die wordt wazig.

      Zelfde oefening met je diafragma op bv. 20 of hoger: Druk op de DOF knop, het diafragma sluit zich, er kan minder licht binnen maar.... dezelfde foto van dezelfde kip zal laten zien dat het gras voor en achter de kip ineens wél scherp is.

      En daar dient nu net die knop voor: je kan via de zoeker controleren hoe scherp je beeld zal zijn in de regio van en rondom je scherpgesteld onderwerp.

      Misschien is de kip hier niet helemaal relevant, maar doel heiligt de middelen he

      Comment


      • #63
        Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

        sorry dat ik mijn als 300D gebruiker in dit topic moei maar ik heb een vraag.
        Iemand een idee of de eyecup voor 10d en 300d hetzelfde is?

        Ik sta namelijk op het punt om deze over te kopen van iemand op BD die hem kocht voor zijn 10D en ik zou dus graag weten op die past op mijn 300D.

        groeten,
        Koen
        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
        www.koendd.be

        FZ50

        Comment


        • #64
          Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

          Hoi Koen,

          Ik heb iets van gelezen ergens dat je via een Firmware update van de 300D naar de 10D kunt opwarderen. Ik weet niet of het voor jou iets is. Maar je zou het kunnen overwegen.

          Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
          sorry dat ik mijn als 300D gebruiker in dit topic moei maar ik heb een vraag.
          Iemand een idee of de eyecup voor 10d en 300d hetzelfde is?

          Ik sta namelijk op het punt om deze over te kopen van iemand op BD die hem kocht voor zijn 10D en ik zou dus graag weten op die past op mijn 300D.

          groeten,
          Koen

          Comment


          • #65
            Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

            Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
            Hoi Koen,

            Ik heb iets van gelezen ergens dat je via een Firmware update van de 300D naar de 10D kunt opwarderen. Ik weet niet of het voor jou iets is. Maar je zou het kunnen overwegen.
            dat heb ik al lang gedaan hoor maar daardoor verandert het uitzicht van je fotoestel niet hé

            Ik moet dus gewoon weten of dat kapje van de 10d op mijn 300d past...
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

            FZ50

            Comment


            • #66
              Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
              dat heb ik al lang gedaan hoor maar daardoor verandert het uitzicht van je fotoestel niet hé

              Ik moet dus gewoon weten of dat kapje van de 10d op mijn 300d past...
              Gewoon afspreken met iemand uit je buurt,met een 10d 20D of 30D....er is niets veranderd sinds de 10D.
              Boortmeerbeek zal wat ver voor u zijn zeker of bel eens naar Corné of www.geheugenkaart.be)
              Last edited by Cois; 8 mei 2006, 15:21.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

              Comment


              • #67
                Re: Raw en Photoshop CS2

                Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                Zijn er onder de leden, mensen die in Raw fotograferen (met de 30D) en Adobe Photoshop CS2 gebruiken? Kunnen ze uitleggen of je een plugin moet downloaden om ze binnen dit programma te openen en te bewerken. En waar je het dan moet downloaden. Of dat hij al wordt ondersteund, of dat hij wordt ondersteund door de software van Canon zelf.
                Plugin Raw versie 3.4 die o.a de 30D ondersteund is er
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

                Comment


                • #68
                  Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                  Ben van plan de 30D te kopen, maar zou wel graag nog weten hoe komen de
                  foto's uit de camara ?
                  Heb op het ogenblik de powershot G2 waar je heel aardige foto's mee kunt
                  maken (zonder nabewerking zijn de meeste foto's goed).
                  Na wat ik hier en daar gelezen heb is dit met een spiegelreflex niet zo vanzelf
                  sprekend, het lijkt me ondoenlijk om iedere foto na te bewerken.
                  Nu is het natuurlijk wel zo dat iedere foto altijd wel iets beter te krijgen is met een fotoprogramma, maar dat bedoel ik niet.
                  Komt er normaal gesproken een acceptabele foto uit de cam die niet percé een nabewerking nodig heeft?
                  Ben benieuwd naar de reacties van de 30D eigenaren.

                  Comment


                  • #69
                    Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                    In dit draadje ' http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=111326 ' zie je foto's zonder enige bewerking. Na bewerking zijn ze beter, maar de kwaliteit zonder vind ikzelf niet slecht. De batterij is in ieder geval ook zeer goed. Ik heb +1500 foto's genomen met en IS lens en ze tekende nog altijd volledig vol. Met mijn 300D was na 500 de kous af (allez, de batterij).
                    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                      Nabewerking van de foto's kun je natuurlijk beperken,door de instellingen van je camera juist te maken.
                      Maar met Raw b.v zul je toch enige nabewerking moeten gebruiken.
                      Maar met het analoge filmpje gebeurt dat ook bij het afdrukken van foto's hé,de verschillen die je ziet naargelang welke afdrukcentrale je neemt.
                      Naargelang je Futji of kodak of Agfa nam,zagen de kleuren er ook anders uit vond ik toch.
                      Last edited by Cois; 9 mei 2006, 08:03.
                      mvg FrançoisVM
                      Canon 7D

                      Comment


                      • #71
                        Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door Janeco
                        Ben van plan de 30D te kopen, maar zou wel graag nog weten hoe komen de
                        foto's uit de camara ?
                        Heb op het ogenblik de powershot G2 waar je heel aardige foto's mee kunt
                        maken (zonder nabewerking zijn de meeste foto's goed).
                        Na wat ik hier en daar gelezen heb is dit met een spiegelreflex niet zo vanzelf
                        sprekend, het lijkt me ondoenlijk om iedere foto na te bewerken.
                        Nu is het natuurlijk wel zo dat iedere foto altijd wel iets beter te krijgen is met een fotoprogramma, maar dat bedoel ik niet.
                        Komt er normaal gesproken een acceptabele foto uit de cam die niet percé een nabewerking nodig heeft?
                        Ben benieuwd naar de reacties van de 30D eigenaren.
                        Ik heb op mn camera ingesteld op Raw, en heb alleen de foto's in Raw opgenomen. Met mn oude powershot G3 had ik laatst een foto gemaakt, hij was veelste donker. Maar doordat ik hem in Raw opnam, kon ik een hoop gegevens terug halen. Dat was trouwens een dag voordat ik mn 30D ophaalde in de winkel. Maar ik raad je dus toch ook wel aan om in Raw te gaan werken. Je hebt volgens mij zelfs software dat je een hoop raw bestanden in een keer bewerkt.

                        Comment


                        • #72
                          Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                          Ik heb op mn camera ingesteld op Raw, en heb alleen de foto's in Raw opgenomen.
                          Ik ook,maar ik neem voorlopig Raw + het kleinste Jpg erbij.
                          Want Microsoft Raw Viewer is nog niet geupdate voor de 30D.
                          Bij gevolg heb je nog geen thumbnail voor een Raw bestand en heb je een slecht overzicht.
                          Last edited by Cois; 9 mei 2006, 18:16.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

                          Comment


                          • #73
                            De 30D is wel erg snel

                            Weet iemand hoe ik de 30D kan instellen dat hij maar 1 foto neemt
                            Want ik heb per ongeluk zo'n 5 foto's gemaakt terwijl ik de camera anders vast pakte Mn battery pack zat eronder en stond op aan. De 30D is eigenlijk veel ste snel . Wie kan mij helpen. Maar hij kon hem heel gauw weg schrijven

                            Comment


                            • #74
                              Re: De 30D is wel erg snel

                              Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                              Weet iemand hoe ik de 30D kan instellen dat hij maar 1 foto neemt
                              Want ik heb per ongeluk zo'n 5 foto's gemaakt terwijl ik de camera anders vast pakte Mn battery pack zat eronder en stond op aan. De 30D is eigenlijk veel ste snel . Wie kan mij helpen. Maar hij kon hem heel gauw weg schrijven
                              hahaaaa... zo laten....

                              rtfm !
                              -=- Light is the key...

                              Comment


                              • #75
                                Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                                Op het knopje Drive-iso drukken.
                                Met het grote wiel verstel je de iso waarde.( als het toestel niet op automatisch staat )
                                Met het kleine wieltje verstel je de drive mode,als ook de self timer.
                                Handleiding lezen.
                                Last edited by Cois; 10 mei 2006, 14:19.
                                mvg FrançoisVM
                                Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X