Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: De Canon 30D & 20D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door drh
    O, ik dacht dat het voor de 30D gebruikerservaring was deze topic.
    Kan ik met mijn 10D ook mee doen, er zit toch weinig verschil tussen de foto's.
    Je mag van mij gerust meedoen maar het verschil is heel reeel hoor. +1 stop verschil in kwaliteit over de hele iso lijn.

    Misschien dit de canon XXD topic noemen

    Comment


    • #47
      Re: De Canon 30D & 20D topic

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
      Je mag van mij gerust meedoen maar het verschil is heel reeel hoor. +1 stop verschil in kwaliteit over de hele iso lijn.

      Misschien dit de canon XXD topic noemen
      Geintje hoor, ik volg dit met belangstelling, met misschien in mijn achterhoofd een 30D in de loop van dit jaar. Even de resultaten afwachten hoe die bevalt
      Mvg, drh

      "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

      Comment


      • #48
        Re: De Canon 30D & 20D topic

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
        Misschien dit de canon XXD topic noemen
        Kevlar,

        De oude Dos rotten weten dat je dit verkeerd aangeeft.
        Het moet ?0D zijn.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #49
          Re: De Canon 30D & 20D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door drh
          Kan ik met mijn 10D ook mee doen, er zit toch weinig verschil tussen de foto's.
          Hihi . Ik wilde net zeggen: breid 'm ook maar even uit dan naar de D30 en D60. En als je dan toch bezig bent, doe er dan ook meteen maar de D2000 bij en ach, de rest mag ook meedoen

          En nee, ik wil niet op de lijst

          Comment


          • #50
            Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

            Ik heb een vraagje over het fameuse DOF-knopje.

            Wat zou dat eigenlijk juist moeten doen? Als ik het induw gebeurt er niet veel. Alleen de zoeker wordt wat donkerder.

            Comment


            • #51
              Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door armani
              Ik heb een vraagje over het fameuse DOF-knopje.

              Wat zou dat eigenlijk juist moeten doen? Als ik het induw gebeurt er niet veel. Alleen de zoeker wordt wat donkerder.
              Alles zolang je niet afdrukt, gebeurd altijd met de lens wijd open. De camera berekend dan de andere parameters die bij bv ingesteld diafragma behoren voor een correcte belichting.
              Door de DOF knop in te drukken, gaat de camera het diafragma tijdelijk instellen zoals de foto genomen zal worden. Hierdoor kun je de DOF dan beoordelen.
              Dit is echter theoretisch.
              Want in de praktijk is de zoeker dan te donker om dat echt goed te kunnen beoordelen. Ik gebruik dat nooit.
              Ik trek een foto en bekijk het op de LCD al dan niet uitgezoomd.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #52
                Re: De Canon 30D & 20D topic

                Als ik de D30 en D60 ook meevoeg kunnen we het beter de Canon EOS Topic noemen. En dat is een beetje teveel van het goede.
                Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                Hihi . Ik wilde net zeggen: breid 'm ook maar even uit dan naar de D30 en D60. En als je dan toch bezig bent, doe er dan ook meteen maar de D2000 bij en ach, de rest mag ook meedoen

                En nee, ik wil niet op de lijst

                Comment


                • #53
                  Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                  Hierdoor kun je de DOF dan beoordelen.
                  Bedoel je dat je in je zoeker de DOF kan zien zoals deze op de foto zal zijn? Ik zie eigenlijk niet veel veranderen in de zoeker. Alles wordt alleen wat donkerder.

                  Comment


                  • #54
                    Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door armani
                    Bedoel je dat je in je zoeker de DOF kan zien zoals deze op de foto zal zijn? Ik zie eigenlijk niet veel veranderen in de zoeker. Alles wordt alleen wat donkerder.
                    Er staat ook "theoretisch". Maar inderdaad, in een zeer goed verlichte omgeving zou je verschil moeten kunnen zien in DOF tussen bijv. f/2.8 en f/11.

                    Comment


                    • #55
                      Mijn 30d Is Binnen

                      Ik mag vandaag mn camera ophalen.
                      Ik moet wachten op de gratis 1GB Ultra geheugenkaart die ik erbij krijg, maar die komt vandaag ook binnen..

                      Comment


                      • #56
                        Re: Mijn 30d Is Binnen

                        Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                        Ik mag vandaag mn camera ophalen.
                        Ik moet wachten op de gratis 1GB Ultra geheugenkaart die ik erbij krijg, maar die komt vandaag ook binnen..
                        Proficiat met je toy veel plezier ermee.

                        Mijn kaartje(s) zijn ook daarstraks binnen gekomen(moet ze nog gaan afhalen) Totaal een kleine 140 GB!!!

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Mijn 30d Is Binnen

                          Omdat er de ultra nog niet binnen was, kreeg ik de Extreem erbij.
                          En ik kan via de spaarkaart, een externe fotoprintertje erbij nemen voor niets van Canon. Dus ik ben even de gelukkigste jongen van de aarde.
                          Bedankt Hubert
                          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                          Proficiat met je toy veel plezier ermee.

                          Mijn kaartje(s) zijn ook daarstraks binnen gekomen(moet ze nog gaan afhalen) Totaal een kleine 140 GB!!!

                          Hubert
                          Last edited by bezoeker; 5 mei 2006, 13:36.

                          Comment


                          • #58
                            Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                            Na dat ik met diverse kleine digitale camera's gefotografeerd had, had ik de stap met de 300D gemaakt. Uiteindelijk de 350D maar nu de 30D.

                            De camera bevalt mij super. Wat ik geweldig vind is dat je nu ook Raw+Jpeg small (fijn/normaal) kan maken.
                            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                            Comment


                            • #59
                              De camera is geweldig

                              Ik heb de handleiding een heel eind doorgelezen en 2 foto's genomen
                              Sommige zeggen dat hij lomp is, zonder dat er een battery grip onder zit.
                              Maar hij is goed vast te houden, ook met battery grip. Ik heb er een staande en liggende foto gemaakt, terwijl de batterygrip eronder zat, en de sluiterknop gebruikt op de batterygrip bij de verticale. Ik heb lang moeten wachten en sparen, maar ik ben erg tevreden erover. En overzetten naar de pc was ook al zo snel.

                              Comment


                              • #60
                                Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                                Nog een vraagje.

                                Kan je bij het gebruik van een zoomlens in je zoeker of ergens anders de gekozen brandspuntafstand aflezen zonder effectief op het streepje van de lens te gaan kijken?

                                Kan je na het nemen van de foto nog ergens de brandspuntafstand waarop de foto is genomen terugvinden op je camera?

                                Comment

                                Working...
                                X