Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: De Canon 30D topic

    Dat kan zeker Cois, als er belangstelling ervoor is. Waarom zouden we het dan niet doen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde. Ik heb zelfs al een lijstje gemaakt voor 20D gebruikers
    Oorspronkelijk geplaatst door Cois
    Ik vind dat de mensen met een Canon 20D hier ook zouden kunnen mee doen,want in kwaliteit ( de foto zelf ) is er geen verschil tussen beiden.
    Last edited by bezoeker; 3 mei 2006, 16:34.

    Comment


    • #32
      Re: De Canon 30D topic

      Een simpel fotoke voor de mensen die nog zitten te wachten op hun 30D.
      Deze morgen genomen in Mechelen in het Vrijbroekpark.
      De kleur van de lucht valt wel ferm tegen,maar het was nu zo'n lucht.
      Maar het kan ook misschien zijn,omdat ik de foto genomen heb van uit de schaduw.
      Deze foto is in origineel in Raw genomen zonder kleur,licht en kontrast nabewerking en dan omgezet in Jpg.



      Canon 30D en lens EF24-70mm F-2.8 L op 24mm - EV stand - 1/100sec - f/8 - Iso 125 - Belichtingscomp.: -0,33 EV
      Last edited by Cois; 3 mei 2006, 17:15.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

      Comment


      • #33
        Re: De Canon 30D topic

        Mooie foto.

        Tiens, ik wist niet dat er nog groen was in Mechelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Cois
        Een simpel fotoke voor de mensen die nog zitten te wachten op hun 30D.
        Deze morgen genomen in Mechelen in het Vrijbroekpark.
        De kleur van de lucht valt wel ferm tegen,maar het was nu zo'n lucht.
        Maar het kan ook misschien zijn,omdat ik de foto genomen heb van uit de schaduw.
        Deze foto is in origineel in Raw genomen zonder kleur,licht en kontrast nabewerking en dan omgezet in Jpg.



        Canon 30D en lens EF24-70mm F-2.8 L op 24mm - EV stand - 1/100sec - f/8 - Iso 125 - Belichtingscomp.: -0,33 EV

        Comment


        • #34
          Re: De Canon 30D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
          Dat kan zeker Cois, als er belangstelling ervoor is. Waarom zouden we het dan niet doen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde. Ik heb zelfs al een lijstje gemaakt voor 20D gebruikers
          Wow die 20D lijst is al heel lang

          Comment


          • #35
            Re: De Canon 30D topic

            Dat is de langste ledenlijst ooit . Je moet zelfs een speciale zoekfunctie gebruiken om u te vinden.

            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            Wow die 20D lijst is al heel lang

            Comment


            • #36
              Re: De Canon 30D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door jippen
              Ik heb mijn 30D nog niet maar heb toch al een paar vragen.
              1. Hoeveel foto's kan je ongveer trekken in "real life" omstandigheden ?
              In "real life" omstandigheden zal wel niemand reeds aan de max levensduur van de sluiter zitten. Dus zullen we moeten geloven wat Canon als levensduur opgeeft.
              Oorspronkelijk geplaatst door jippen
              3.Zit er een apparte lader bij of gebeurt dit via het toestel ?(zoals meeste video camera's)
              Via een aparte lader. 't lijkt mij totaal onlogisch mocht Canon de transfo in de body stoppen. Waar zou dat goed voor zijn?
              Oorspronkelijk geplaatst door jippen
              4.Hoe moeilijk is de leer curve van de menu's ? of staat alles logisch ?
              De leercurve van de menustructuur is in ieder geval een fluitje van een cent vergeleken met de leercurve van goede foto's maken met een digitale slr. Het is wel zo dat de menustructuur van Canon algemeen genomen iets minder gebruiksvriendelijk is dan deze van Nikon. Maar maak je hier geen zorgen over.
              Oorspronkelijk geplaatst door jippen
              5. Hoe gedraagt de lcd zich bij vol zonlicht ? (kan je foto nog goed beoordelen)
              Neen, dat gaat niet lukken, maar is volgens mij overbodig. Een foto beoordeel je niet op de lcd van je toestel maar wel op de lcd of crt van je pc.
              Oorspronkelijk geplaatst door jippen
              6 Is bescherming nodig van de lcd(folie) of is deze redelijk kras vrij ?
              Ik heb geen 30D maar als de kwaliteit van de lcd bescherming overeenkomt met deze op een 10D of 1D dan moet je je hierover geen zorgen maken.
              Oorspronkelijk geplaatst door jippen
              7. Je kan sharpness,contrast saturation color tone enz...gaan aanpassen, doe je dit dan op basis van wat je op het lcd ziet , of trek je van elke instelling een foto en bekijk je die dan op de pc(maw is de lcd zeer juist kwa kleuren,contrast,...)
              Zoals reeds aangegeven is de lcd maar een hulpmiddel om eventueel de cadrage na te kijken. Het beoordelen van de beeldkwaliteit kan je onmogelijk doen op het lcdscherm van je body.
              Oorspronkelijk geplaatst door jippen
              10. Is de AI focus AF bruikbaar op de 30d ?
              Er is geen reden waarom dit niet bruikbaar zou zijn op de 30D.
              Oorspronkelijk geplaatst door jippen
              11.hoe is de kwaliteit als ik de camera aan de tv schakel ?
              Heu, ik zie niet goed in wat je daar mee wil bereiken. Vergelijk de resolutie van de 30D met deze van je TV en het antwoord is logisch. Ik wist trouwens niet dat dit met de 30D mogelijk was, maar mij lijkt het alvast een totaal overbodige feature net zoals dat direct-print gedoe.

              Hopelijk helpt dit een beetje. Veel succes met de overstap van analoog naar digitaal !
              DigiCam

              Comment


              • #37
                Re: De Canon 30D topic

                Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                Dat kan zeker Cois, als er belangstelling ervoor is. Waarom zouden we het dan niet doen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde. Ik heb zelfs al een lijstje gemaakt voor 20D gebruikers
                Dat doet me plezier.
                Zet me er maar bij.
                Ben nog niet van plan om mijn 20D weg te doen voor een 30D

                Vind het wel spijtig dat Canon niet van de concurrentie (Nikon) heeft geleerd door voor de 20D een firmware upgrade te voorzien zoals destijds Nikon met de D70 gedaan heeft toen de D70s uitkwam.
                Ik zou die 1/3 ISO stapjes wel kunnen smaken bv. en dit moet perfect mogelijk zijn door een firmware upgrade op de 20D.

                Minder goed punt voor Canon voor wat klantenservice betreft
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

                Comment


                • #38
                  Re: De Canon 30D & 20D topic

                  Bedankt digicam,

                  Ik denk dat ik mijn eerste vraag een beetje verkeerd geformuleert heb.
                  Ik bedoel hoe veel foto's kan je met een opgeladen batterij foto's trekken?
                  Canon 30D - EFS 17-55mm f/2.8 IS USM

                  Comment


                  • #39
                    Re: De Canon 30D & 20D topic

                    Bedankt rsgvv,

                    Voor mij te contacteren omtrend het samenbrengen van 20D & 30D fotosnappers. Lijkt me een reuzegoed idee om ervaringen te delen/leren.
                    Schrijf me maar in bij dit clubje, ik kijk al rijkhalzend uit naar ieders bevindingen en ervaringen.

                    Zelf zit ik met veel vragen en sta ik te popelen om met m'n fototoestel aan de slag te gaan, maar ik zal nog effe geduld moeten hebben. ( ik denk nog een weekje )

                    MVG

                    Comment


                    • #40
                      Re: De Canon 30D & 20D topic

                      Als de 20D'ers ook mogen meedoen, mag je mij ook toevoegen aan je lijstje. Goed initiatief!

                      Comment


                      • #41
                        Re: De Canon 30D & 20D topic

                        Allemaal goed en wel, maar waar staat het lijstje van 20d en 30d'ers nu?
                        grtz, Svano
                        Canon EOS 30d / 28-135mm Sigma 150mm Macro / extender van 25mm
                        http://fotografie.svano.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: De Canon 30D & 20D topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door Svano
                          Allemaal goed en wel, maar waar staat het lijstje van 20d en 30d'ers nu?
                          Svano,

                          Brilleke verloren?
                          De lijst vind je in de eerste posting.

                          Comment


                          • #43
                            Re: De Canon 30D & 20D topic

                            Ah ok, ben weer veel te rap hé
                            btw is 30 is al besteld bij corne, hopelijk arriveert hij snel
                            grtz, Svano
                            Canon EOS 30d / 28-135mm Sigma 150mm Macro / extender van 25mm
                            http://fotografie.svano.be

                            Comment


                            • #44
                              Re: De Canon 30D & 20D topic

                              Ik ga deze ook volgen,

                              mag je mij ook in de lijst met 20D gebruikers zetten.

                              Comment


                              • #45
                                Re: De Canon 30D & 20D topic

                                O, ik dacht dat het voor de 30D gebruikerservaring was deze topic.
                                Kan ik met mijn 10D ook mee doen, er zit toch weinig verschil tussen de foto's.
                                Mvg, drh

                                "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                                Comment

                                Working...
                                X