Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 of Canon 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D50 of Canon 350D

    Grappig, ik zat een paar weken geleden met dezelfde vraag.
    Ik heb uiteindelijk gekozen voor een D70s, de precieze afwegingen en motivatie voor de keuze staan in een ander forum. Daar zitten ook veel fotogekken en ik ben daar nogal actief dus een boel vrienden die me even op weg wilden helpen.
    Aangezien ik lui ben post ik hier maar even een linkje, kan iedereen het makkelijk benaderen

    Flitsservice.nl, waarschuwt via de radio, website en onze eigen app FlitsNav op de hoogte waar de struikrovers staan te controleren


    Succes met je keuze
    -= Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. =- (Benjamin Franklin)

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D50 of Canon 350D

      beide zijn goed.
      D50 iets recenter dacht ik?
      welke analoge camera had je?
      je kunt je lenzen verder gebruiken als je canon eos of nikon had!
      beste is: allebei vastpakken in de winkel,
      eens scrollen door de menu's en zien wat je intuitief best bevalt!
      check ook deze link: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=108992

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D50 of Canon 350D

        Deze discussie is hier al meermaals gevoerd en ik heb voor hetzelfde probleem gestaan.
        Uiteindelijk heb ik de D50 en ik heb dat nog geen seconde beklaagd.
        Een D50 met een goed objectief er op is een prima toestel, de 18-55 kitlens is zeker geen slecht objectief de 55-200 is niet van zo'n goede kwaliteit, maar om te beginnen is de 18-55 zeker niet te versmaden.
        Wat ik ook heel gemakkelijk vind aan de D50 zijn de SD kaartjes je kan deze zowat in alles en nog wat gebruiken, in PDA's, GSM's, GPS, MP3 spelers enz...
        Eén soort kaartje voor allerlij toestellen is wel gemakkelijk.
        Het verschil tussen 6,2 en 8 Megapixel is te verwaarlozen het gaat om een paar honderd pixels horizontaal en vertikaal.
        Best is beide eens proberen en waar jij je het best bij voelt die koop je dan.

        Groeten
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D50 of Canon 350D

          Oorspronkelijk geplaatst door flitske
          Je kan natuurljik ook naar 3th party lenzen kijken (Sigma; Tamron, ...) , die zijn vermoedelijk van gelijk prijs voor Canon en Nikon, maar vermoedelijk ook van gelijke kwaliteit... Zoals je ziet, de keuze is niet zo eenvoudig
          De lenzen zijn gelijk voor Canon en Nikon, maar ik heb een tijdje geleden een grote test hierover gezien en de enen lens gaf op een C een beter resultaat als op een N, bij andere lenzen was het weer omgekeerd. Maar nooit het zelfde resultaat op beide camera's.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D50 of Canon 350D

            Oorspronkelijk geplaatst door spogy
            Wat ik ook heel gemakkelijk vind aan de D50 zijn de SD kaartjes je kan deze zowat in alles en nog wat gebruiken, in PDA's, GSM's, GPS, MP3 spelers enz...
            Eén soort kaartje voor allerlij toestellen is wel gemakkelijk.
            en dat vind jij een voordeel?
            da's ongeveer de enige dslr die op sd's werkt zeker?

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D50 of Canon 350D

              Oorspronkelijk geplaatst door mm
              en dat vind jij een voordeel?
              da's ongeveer de enige dslr die op sd's werkt zeker?

              mm
              Ja ik vind dat een voordeel , wat andere dslr's gebruiken interessert mij niet ik heb het over mijn gemak die kaartjes zijn ook niet duur, betrouwbaar en ze kunnen tegen een stootje.
              Ze passen ook in mijn video camera waar ik ook fotos mee kan maken en mijn gsm slaat ook de fotos op deze kaartjes op, mijn laptop heeft een sd kaartlezer ingebouwd ideaal dus.
              Sony gebruikt wel memory sticks is dat dan zo afwijkend ?
              Voor mij is het dus een voordeel.

              Groeten
              Spogy
              Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D50 of Canon 350D

                Oorspronkelijk geplaatst door mm
                en dat vind jij een voordeel?
                da's ongeveer de enige dslr die op sd's werkt zeker?

                mm

                Niet noodzakelijk, de EOS 1D Mark II en de 1DS Mark II kunnen zowel CF als SD kaarten aan!

                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D50 of Canon 350D

                  oké, jeff en spogy, 'k zat dus mis.
                  maar of dat een reden is om de d50 te kiezen weet ik nog niet
                  (dus ook niet om ze niét te kiezen hé)
                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D50 of Canon 350D

                    Oorspronkelijk geplaatst door mm
                    oké, jeff en spogy, 'k zat dus mis.
                    maar of dat een reden is om de d50 te kiezen weet ik nog niet
                    (dus ook niet om ze niét te kiezen hé)
                    mm
                    Tuurlijk is dat geen reden om de D50 te kiezen, maar het is ook geen reden om de D50 niet te kiezen. Ik zag het eerst ook als een nadeel, maar achteraf bekeken maakt het amper iets uit. Koop je na enkele jaren een andere DSLR (om dat toestel te vervangen), dan koop je ook gelijk nieuwe kaartjes. Ga je met meerdere body's werken, dan ga je wel de nadelen ondervinden (indien ze met verschillende kaartjes werken tenminste).

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D50 of Canon 350D

                      Oorspronkelijk geplaatst door diCie
                      Tuurlijk is dat geen reden om de D50 te kiezen, maar het is ook geen reden om de D50 niet te kiezen. Ik zag het eerst ook als een nadeel, maar achteraf bekeken maakt het amper iets uit. Koop je na enkele jaren een andere DSLR (om dat toestel te vervangen), dan koop je ook gelijk nieuwe kaartjes. Ga je met meerdere body's werken, dan ga je wel de nadelen ondervinden (indien ze met verschillende kaartjes werken tenminste).
                      Waarom ? Ik heb een D50met 2 Sd kaartjes van 1 Giga en een D200 met 2 CF kaartjes van 1 Giga. So what ?
                      fotosite

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D50 of Canon 350D

                        We hebben een minolta, dus merkkeuze maakt niets uit voor de lenzen die we nu hebben.
                        Met vriendelijke groeten,
                        Jonas

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D50 of Canon 350D

                          Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                          Waarom ? Ik heb een D50met 2 Sd kaartjes van 1 Giga en een D200 met 2 CF kaartjes van 1 Giga. So what ?
                          Nuja, niet echt een nadeel idd. Maarja, dat is ook het punt waar ik naartoe wou. Die SD-kaartjes zijn helemaal niet nadelig, de prijs komt toch ongeveer hetzelfde uit.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D50 of Canon 350D

                            Ik heb de 2 camera's in de hand gehad en de 350D is erg klein en ligt.
                            De D50 geeft me meer het gevoel dat ik een camera vast heb.

                            Ook prijs/kwalitiet scoort de D50 voor mij hoger. Iedere winkelier zegt: ze zijn aan elkaar gewaagd, er is niet veel verschil tussen, maar de 350D is wel 200 € duurder...

                            De keuze is gemaakt.
                            Met vriendelijke groeten,
                            Jonas

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D50 of Canon 350D

                              De D50 is een zeer goede keuze en zo hou je nog wat centen over voor enkele extra's ook

                              Groeten
                              Spogy
                              Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D50 of Canon 350D

                                Oorspronkelijk geplaatst door spogy
                                De D50 is een zeer goede keuze en zo hou je nog wat centen over voor enkele extra's ook

                                Groeten
                                Spogy
                                Niet beter als de de 350D. Ook de Pentax *IST DL en de Olympus E 500 zijn goede keuzes, en wij kunnen die niet maken in iemands anders plaats .
                                Ga naar de locale fotoboer, probeer ze allemaal eens, en koop diegene die je het meeste ligt.
                                Als je ze gaat uitproberen bij de locale fotoboer, wees dan ook zo eerlijk je camera daar te kopen...

                                sugar
                                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                                http://supermasj.zenfolio.com

                                Comment

                                Working...
                                X