Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie maakt mijn budget op?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie maakt mijn budget op?

Oorspronkelijk geplaatst door dr wax
    Jawatte, voor 500EUR wil ik wel eens naar Aachen rijden! Of is het enkel mogelijk online te bestellen? Is handleiding en toestel dan in het Duits? Iemandn nog ervaring met deze shop?
    Hier heb ik nog niks gekocht ... Bij Ingo wel http://www.top-foto.de/ kost hier 1449 euro en is uit voorraad leverbaar. Pluspunt is dat Ingo perfect nederlands spreekt en dus al je vragen terplekke kan beantwoorden. Dit is een gewone winkel waar je kan afhalen (en een tas koffie drinken ), effe mailen of het in voorraad is en eventueel reseveren , zo heb ik het ooit gedaan om niet voor niets naar daar te rijden ;-). Kan ook via de post geleverd worden maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
    Er staan hier over Ingo alleen maar positieve reacties , te vinden via een search opdracht
    Welke keuze je ook maakt veel plezier met je toestel !!!

Na edit : oeps ik had beter gans de topic gelezen !! zoals ik al zei niks dan positieve reactie bij Top foto
    ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Waarom eens niet naar een SD komen, kost niks, en daar zit van alles tussen, van kleine tot grote toestellen, van merk A to Z, idem voor de lenzen.
      Kan je diegene waar je in geïnteresserd bent eens van dichtbij zien (en misschien vasthouden), en krijg je ook een mening van de gebruikers over hun toestel.
      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Persoonlijk geen belang bij maar lees dit eens... Jonge 20d+lensje

Beste, Gezien de mogelijke overstap naar een 5D denk ik mijn 20D te koop aan te bieden. Te koop : - 20D gekocht november 2005 - nog geen 3000 foto's op de teller - 18-55 kit lens - battery grip inclusief 2 batterijen Goede staat, inclusief nederl.handleiding, doos, kabels, ... Zou er graag minimaal 1100 voor

lijkt me een echt koopje te zijn voor die prijs aan die leeftijd, en dan heb je nog behoorlijk wat budget over...

(de batterijgrip als bemiddelingscomissie zal wel volstaanhoor )

Comment

1500 EUR. mooi bedrag, maar een 'optimale' set-up kan je er niet mee kopen. Je kan jezelf wel een erg leuke set kopen natuurlijk...

Je wil in de eerste plaats sport fotograferen.
          De best betaalbare sportfotografielens is de Sigma 70-200/2.8, en die kan je kopen in Nikon, Canon en Pentax mount... De lens kost nieuw 800 EUR, niets belet je ze te kopen voor een 500-600 EUR tweedehands .
          Je kan daar dan nog een DSLR + kitlens en een externe flits bijkopen. Zo heb je een leuke basisset. Welke DSLR? Dat moet je zelf uitzoeken, dat hangt namelijk af van jouw voorkeur en jouw wensen. ga de toestellen eens uittesten bij de locale fotoboer (maar wees dan ook zo eerlijk om het toestel bij de locale fotoboer te kopen)

Een alternatief, een ietsje minder goed voor wat betreft sportfotografie is de aanschap van de twee lenzenkit van Olympus E-500. Voor een slordige 800 EUR heb je een goede DSLR + 2 goede lenzen (28-300 mm angle of view). Met de 700 EUR die je resteert kan je een flits, een tas, ... kopen

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
            Een alternatief, een ietsje minder goed voor wat betreft sportfotografie is de aanschap van de twee lenzenkit van Olympus E-500. Voor een slordige 800 EUR heb je een goede DSLR + 2 goede lenzen (28-300 mm angle of view). Met de 700 EUR die je resteert kan je een flits, een tas, ... kopen

sugar
            De AF van de OLY is niet goed genoeg voor sport.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
              De AF van de OLY is niet goed genoeg voor sport.
              dat heb je weer in Chasseur d'Images gelezen zeker? Ik heb de E-500 eens vastgehad, en vond die AF best OK, er zijn wel maar drie AF punten.
              Ik tracht rekening te houden met het budget, en prijs/kwaliteit is deze set onklopbaar. Iemand die 1500 EUR besteed aan een camera-set zal ergens toegevingen moeten doen.

sugar

Comment

[QUOTE=Kevlar
                De handleiding zal wel duits zijn en als je wat geluk hebt ook engels. NL maar heel uitzonderlijk. Maar als dat een groot probleem is dan koop je die hier ofzo en dat kost nooit geen 500€.[/QUOTE]

Heb er al het een en ander gekochte MET bijgeleverde NL-handleiding.
                Hij vroeg me of ik ooit eens een flash zou kopen en gaf me 3 NL-handleidingen mee van verschillende Canon flashen. Had toen een Canon 20D gekocht.

Alle NL-handleidingen zijn bijleverd op een CD die hij ter plaatse direkt heeft gemaakt en meegegeven.
                Dus je krijgt NL handleiding erbij.
                Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  dat heb je weer in Chasseur d'Images gelezen zeker? Ik heb de E-500 eens vastgehad, en vond die AF best OK, er zijn wel maar drie AF punten.
                  Ik tracht rekening te houden met het budget, en prijs/kwaliteit is deze set onklopbaar. Iemand die 1500 EUR besteed aan een camera-set zal ergens toegevingen moeten doen.

sugar
                  Zowat iedereen is daarover akkoord maar jij natuurlijk niet......

Wat voor lenzen ie nodig heeft ik zou het niet weten want veel duidelijkheid over wat ie nodig heeft hebben we nog niet gekregen.
                  Maar als sport belangrijk is dan is AF belangrijk. En de camera met de slechtste AF die hier al gepasseerd is in deze thread is die van de oly. Kan je dan toch moeilijk een aanrader noemen. Maar natuurlijk kan je er wel sport mee trekken dat kan je met elke camera.

En als de sport nogal een actieve sport is dan heb je voor dat budget een 20D ev ook met de kitlenzen en die gaan dan een veel beter resultaat geven. Ja hoor zelfs met die kitlenzen.

Comment

toch misschien even vermelden dat Vicky 18 keer in de Hall of Fame staat en dat zei het doet met een leuke compact.

denk daar maar eens over na
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                      Zowat iedereen is daarover akkoord maar jij natuurlijk niet......

Wat voor lenzen ie nodig heeft ik zou het niet weten want veel duidelijkheid over wat ie nodig heeft hebben we nog niet gekregen.
                      Maar als sport belangrijk is dan is AF belangrijk. En de camera met de slechtste AF die hier al gepasseerd is in deze thread is die van de oly. Kan je dan toch moeilijk een aanrader noemen. Maar natuurlijk kan je er wel sport mee trekken dat kan je met elke camera.

En als de sport nogal een actieve sport is dan heb je voor dat budget een 20D ev ook met de kitlenzen en die gaan dan een veel beter resultaat geven. Ja hoor zelfs met die kitlenzen.
                      Heb jij de AF van al die fototoestellen dan al getest? Waarschijnijk niet. Ik heb die E-500 een kwartier in mijn handen gehad, het is niet mijn ding (enorm kleine zoeker, maar dat is zo voor alle budget-DSLR en eigenlijk zelfs voor alle DSLR), maar de AF leek me best OK.

De sportfotogrfaie waarover sprake is wielrennen, de kitlens of een 17-85 IS is dan te beperkt. En bij wielrennen (overdag, dus véél licht), is de AF va,n de E500 voldoende .

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                      toch misschien even vermelden dat Vicky 18 keer in de Hall of Fame staat en dat zei het doet met een leuke compact.

denk daar maar eens over na
                      Net mijn punt. Bij een budget van 1500 EUR zoek je naar 'value for money', en dan lijkt een 20D niet direct de meest voor de hand liggende keuze

sugar

Comment

Ik heb met al die fototoestellen al kunnen spelen ja. En op de oly's zit zo ongeveer de slechtste AF van allemaal.

Wil dat zeggen dat je dan nooit geen sportfoto kan maken? Natuurlijk niet. Maar met dit budget zijn er veel betere camera's voorhanden. De 20D bijv. Zelfs indien je de kitlenzen erbij gebruikt( ook geen aanrader natuurlijk)

Ik heb ook nooit beweerd dat 17-85 ideale sportlens zou zijn integendeel zelfs.
                        Last edited by Kevlar; 6 maart 2006, 00:06.

Comment

Working...
                        X