Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie maakt mijn budget op?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie maakt mijn budget op?

Raar toch ook dat de Nikon D200 niet met die "super SD kaartjes" werkt
    De D50 is een instapmodel en waarschijnlijk juist daarom maakt hij gebruik van SD-kaartjes
    Elke andere Nikon-DSLR gaat resoluut voor CF

Alhoewel ik ook van de Nikon-horde ben, krijg je toch mijn steun (slechts gedeeltelijk wat de 350D betreft, ik ga eerder voor de D70s, tenminste wat dit topic betreft, off-topic voor de D200 maar die valt buiten het vooropgestelde budget)
    Last edited by mexicano; 28 februari 2006, 14:14.
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

die CF kaartjes zijn toch veel handiger?

een CF kaartje verlies je nu al zo gemakkelijk, laat staan die kleine SD dingetjes!
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Goed aanbod van uitproberen.
        Ik heb mijn 350D ingeruild voor een 20D. Ga inderdaad eens met die twee stoeien.
        Zal je vast verklappen dat ik na de 350D bewust voor de 20D heb gekozen.
        Veel suc6 met je keus en laat je niet in de war brengen door de Canon en de Nikon bezitters.
        Dus probeer ook bij de vakhandel de Nikon (of wat voor merk dan ook).
        http://www.fotohans.eu

Comment

Zowel Nikon als Canon hebben goede instapcamera's, nikon D50, D70s of Canon 350D, volgens mij zijn het allen goede toestellen en mogelijk zijn er nog andere, Pentax of Konica Minolta, maar die laatste twee heb ik nooit gebruikt. Mijn mening is dan ook, dat je de camera's eens moet vastnemen, bekijk eens hoe makkelijk de menu lijkt voor je, en vooral neem eens een paar foto's.
          Wat het type geheugen betreft, als je compact flash hebt is dat een extra pluspunt voor camera's die met dat type werken, indien je SD hebt geldt dat zelfde voor de camera's die met SD werken. Laat je geheugenkaartjes nu niet het enige doorslaggevende argument zijn. Een gigabyte geheugen weegt niet doorslaggevend in het totaal budget van een camera.

Comment

Hallo

OK sorry belachelijk was wat overdreven.
            Maar SD kaartjes zijn echt goed de fabrikanten houden het voor bepaalde modellen bij CF kaartjes om hun klanten niet kwijt te raken aan een ander merk.
            Alle nieuwe aparaten op de markt zoals GSM,PDA, GPS maken juist wel gebruik van die kaartje omdat ze zo betrouwbaar zijn.Ze nemen ook minder plaats in beslag en daardoor is er meer plaats voor andere electronica.
            Uitgebreide tests hebben bewezen dat SD kaartjes met kop en schouder boven de rest uitsteken behalve de Memory stick van Sony die zijn even betrouwbaar alleen zijn deze laaste dan weer trager in data transmessie.
            Voor mij is het een kwestie van hun apparaten kunnen verkopen en geen klanten te verliezen maar SD's zijn beter dan al rest.

Nogmaals mijn verontschuldigingen maar ik kan niet goed tegen beweringen die niet echt kloppen.

Groeten
            Spogy
            Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

zou wel eens graag een vergelijk zien tussen de Canon 17-85 IS USM en de Nikon 18-200 VR....
              Das appelen met peren vergelijken he. 18-200VR voor sport lijkt me geen aanrader, maar ik heb de lens niet. Over de Canon ga ik me niet uitspreken.

Dit zou ik alvast niet kopen want voor dat geld kan je een 20D met 17-85 IS kopen en voor sportfotografie is dit een pak beter dan al het andere dat je hier reeds voorgesteld is. Je hebt dan wel geen vertikal grip maar die koop je later dan wel eens bij.

Nu wat voor sport wil je eigenlijk fotograferen want de 17-85 is misschien niet echt de lens die je nodig hebt om dit te doen. De 17-85 is een hele goeie lens hij heeft op 17mm enkel nogal wat distortion maar dat is eenvoudig te corrigeren. Voor je huis tuin en keuken gebruik zal hij prachtig zijn maar voor de sport is 85 mm misschien wel veel te kort.
              Ben ik het mee eens. Als de prijs ongeveer gelijk ligt kun je beter een 20D dan een D70s kopen voor sportfotografie.

Tja, lenzen voor sport he. Na een tijdje ga je waarschijnlijk toch je spaarvarken breken voor een mooie tele...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909
                Ik wil je een voorstel doen :

Dilbeek is nu wel niet zo ver voor mij (Lier)
                Heb 3 jaar gewoond in Dilbeek.

Ik heb een Canon EOS 20D met lens 17-85 mm IS USM en 70-300 mm IS USM en een 100-400 mm IS USM

Heb ook een Canon EOS 350D met 2 kitlenzen, 90-300 mm en 18-55 mm

De eerst volgende WE dat het echt goed weer is, kom ik even naar Dilbeek, gaan samen op fotojacht en jij fotografeert met die 2 toestellen zoveel je wil.

Merk je meteen welke het beste in uw hand ligt, welke een goede lens is en wat dan uiteindelijk in uw budjet valt.

BTW = ik verkoop deze toetellen niet, je kan ze even gebruiken en dan kan jij misschien een beslissing nemen wat je zelf wil of kan kopen.
                Bachus, over dit aanbod moet ik niet lang nadenken! Ik wil er zelf voor naar Lier afzakken, maakt niet uit. Dat het maar snel goed weer wordt, ik kijk er al naar uit!
                Waar heb je ergens gewoond?
                Greetz

Comment

Allemaal bedankt voor de reacties. Leuke boel hier
                  De keuze wordt er niet makkelijker op!

De discussie voor CF of SD kaartjes maakt voor mij niet zoveel uit, heb een PDA die met beide overweg kan.

Een ding vraag ik me eigenlijk wel af. Waarom wordt er hier steeds gesproken over sterke zoomlenzen? Als ik naar een wielerwedstrijd ga dan ben ik nooit echt ver verwijderd van de actie. De renners passeren vrij dicht als je bv op de Muur staat. Van veraf al een paar shots maken is ook niet aan de orde want er zijn maar weinig wegen waar je een perfect overzicht hebt over de aanstormende renners. Of zie ik het verkeerd?

Een 20D lijkt me inderdaad een goed toestel. Zeker door die 5fps tegenover de 2-3 fps van de 350D.
                  Helaas is mijn budget niet oneindig: de 20D Kit met EFS17-85IS komt ongeveer op 2000EUR en dat is toch 500EUR meer dan voorzien.

Zou de combinatie D70s met 28-80 en 70-300 mm iets zijn voor mijn eisen?

Van één ding ben ik zeker: ik zal nog veel reviews mogen lezen en nog veel bezoekjes moeten brengen aan BD, maar dat heb ik ervoor over!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr wax
                    Een 20D lijkt me inderdaad een goed toestel. Zeker door die 5fps tegenover de 2-3 fps van de 350D.
                    Helaas is mijn budget niet oneindig: de 20D Kit met EFS17-85IS komt ongeveer op 2000EUR en dat is toch 500EUR meer dan voorzien.
                    Betere winkels kiezen

kijk hier maar eens 1434€ BTW inbegrepen voor 20D met 17-85 IS staat op de eerste pagina voor het moment.

Betrouwbare shop ik heb daar al regelmatig iets gekocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                      Betere winkels kiezen

kijk hier maar eens 1434€ BTW inbegrepen voor 20D met 17-85 IS staat op de eerste pagina voor het moment.

Betrouwbare shop ik heb daar al regelmatig iets gekocht.
                      Jawatte, voor 500EUR wil ik wel eens naar Aachen rijden! Of is het enkel mogelijk online te bestellen? Is handleiding en toestel dan in het Duits? Iemandn nog ervaring met deze shop?

Comment

Handleiding is waarschijnlijk in het duits ja. Voor de rest kan ik deze winkel alleen maar aanbevelen.
                        Hun online prijzen zijn wel lager dan de prijzen in de winkel. Omdat ze dan personeel uitsparen etc.

Anders moet je eens bij www.cornevaniperen.nl kijken of konijnenberg.

Comment

Spogy : 't is ok hoor, een mens laat zich al eens gaan hé. Mag ik wel nog eens zeggen dat ik hoegenaamd geen waardeoordeel over de SD geveld heb ? Alleen aangeduid dat hij zijn CF kan recupereren... soit, heb het misschien verkeerd uitgedrukt.

Nikon D50 instapmodel, allemaal goed en wel (hé, dat rijmt). Maar wat moet een gepassioneerde amateur doen die na twee jaar doorheeft dat hij eigenlijk wel een D200 wil ? Eerst weer uitstappen ?

allez, no hard feelings

Herzie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
                            Das appelen met peren vergelijken he. 18-200VR voor sport lijkt me geen aanrader, maar ik heb de lens niet. Over de Canon ga ik me niet uitspreken.
                            ...Fonzie... in welk opzicht is de Nikon 18-200 VR trager dan de Canon 17-85 IS ??

De Canon is F4 op 17mm en de Nikon is F3.5 op 18mm
                            De Canon is F5.6 op 85mm en de Nikon is 5.3 op 90mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr wax
                              Jawatte, voor 500EUR wil ik wel eens naar Aachen rijden! Of is het enkel mogelijk online te bestellen? Is handleiding en toestel dan in het Duits? Iemandn nog ervaring met deze shop?
                              http://www.top-foto.de/ hier kan je een gelijkaardige prijs vinden is ook juist over de grens en heel veel BD-ers hebben er hier ervaring mee en niks dan positief.

De handleiding zal wel duits zijn en als je wat geluk hebt ook engels. NL maar heel uitzonderlijk. Maar als dat een groot probleem is dan koop je die hier ofzo en dat kost nooit geen 500€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                                http://www.top-foto.de/ hier kan je een gelijkaardige prijs vinden is ook juist over de grens en heel veel BD-ers hebben er hier ervaring mee en niks dan positief.

De handleiding zal wel duits zijn en als je wat geluk hebt ook engels. NL maar heel uitzonderlijk. Maar als dat een groot probleem is dan koop je die hier ofzo en dat kost nooit geen 500€.
                                Inderdaad. Heb mijn D50 bij Top-Foto gehaald, en later heb ik hier een nederlandse handleiding gekocht voor 10-15 euro. De mensen keken wel even omdat mijn vriendin toen ook de D70s handleiding moest hebben, maar hebben helemaal niet moeilijk gedaan. Daarvoor moet je het niet laten.

Comment

Working...
                                X