Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraag D50

ik heb nog een kleine vraag ivm de aankoop van m'n D50:
    -De DOF knop; ga ik die niet missen op de D50 of haal je er echt wel je voordeel mee en loont het de moeite voor de D70s te gaan?
    -de ruisgevoeligheid bij de D50 zou beter zijn op hogere iso tgo de D70s; is er werkelijk zo'n verschil te zien tussen beide? of scheelt het bijna niks?
    Objectieven zijn als mensen...het is de binnenkant die telt

Re: vraag D50

Met de zoeker van de D70 valt de DOF niet echt te beoordelen. Dus of je die knop nou zal missen....
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Hallo

Ik heb nog een oude Canon A1 al heel wat jaartjes en de DOF knop heb ik misschien 5 keer gebruikt had die er niet op gestaan dan had ik die ook niet gemist denk ik.
      Nu heb ik sedert october vorig jaar een D50 en ik mis die ook niet.
      Ik schiet gewoon een paar fotos meer met verschillend diafragma, met een DSLR komt het niet op een paar fotos meer of minder.

Groetjes
      Spogy
      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

De DOF knop ga je niet missen omdat bij lage Fwaarden de zoeker zo donker wordt als je die knop gebruikt dat er toch niet veel te controleren valt.
        Het verschil in ruisgevoeligheid is er wel degelijk. De D50 presteert imo daarin beter, al mag je er ook geen wonderen van verwachten.
        fotosite

Comment

'k heb zelf een d50 en me dat ontbreken van die dof knop nog niet beklaagd. Ik zou eerder kijken naar de andere verschillen:
          • Zoals het verschil in geheugenkaart tussen d50/d70. En het gebruik van microdrive (niet ondersteund in d50).
          • Een ander belangrijk verschil voor jou is misschien de aanwezigheid van een backlight. de d50 heeft geen verlichting. Maar dat wist ik op voorhand, en er ook bijgenomen (indien nodig gebruik ik een mini zaklampje).
          • d70 heeft 2 instellingswielen (dial button) waar de d50 er maar eentje heeft.

PS: aangezien je al spreekt over m'n d50 ligt de beslissing precies al vast dus ga em maar rap halen en have fun . Ik heb het me nooit beklaagd.
          gr
          B

Comment

Working...