Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aldi camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by anku
    Gisteren heb ik een aldi-camera op de kop kunnen tikken
    Thuisgekomen en proberen installeren met de bijgeleverde cd-rom. Probleem !! Mijne pc herkent de camera niet. Ik werk met windows-xp. Blijkbaar staat deze driver niet op de cd. Na veel sukkelen een nieuwe driver gevonden op de site van de hersteldienst.Probleem opgelost.
    En nu fotookes trekken dacht ik. Buiten de wil van de camera gerekend blijkbaar. Deze blijkt enkel foto's te nemen als het hem uitkomt.Alle instellingen eens geprobeerd. Ik dacht misschien ligt het aan mij. Nee hoor, koppig als hij is weigert hij het beeld vast te leggen. Je hoort wel een gerommel in de camera maar verder niks. En plots werkt hij dan terug voor een 4tal foto's en hup weer in panne.
    Vandaag gebeld naar de hersteldienst en daar kan ik hem volgende week wisselen voor een ander exemplaar.
    Heb ik pech? Een slecht exemplaar gekocht? Of zijn er nog kopers die dezelfde problemen voorgehad hebben met dit toestel.
    Ik kan er wel bij vertellen dat de gelukte foto's van uitstekende kwaliteit zijn. Volgens mij zijn de ingebouwde mogelijkheden ruim voldoende voor een niet professionele "trekker" zoals ik.

    Groetjes
    Anku
    Jaja, die camera is een beetje eigenwillig. Heeft ook de neiging om zelf de instellingen te gaan veranderen. Als hij het doet maakt hij of prachtige foto's of mistige foto's. Daarom een paar keer extra drukken voor reserve emplaren. Vervolgens naar een digitale zuil bij de forowinkel. Daar stop je het kaartje in de lezer. Dan kun je alle opnames zien en een keuze maken welke je wilt afdrukken. Een dag later zijn de foto's klaar. Als je dan niet tevreden bent breng je de camera gewoon terug naar de Aldi en je krijgt de Euro's weer terug.
    En probeer dan eens die Olympus C-300 Zoom of die Canon A40 die geven prachtige en betere foto's.


    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #17
      Voor degenen die naast het aanbod van Aldi hebben gegrepen :
      dit toestel (dat trouwens einde reeks is bij HP) is bij sommige webwinkels nog te koop.
      Gunstigste prijs die gevonden is : 282 €, zo'n kleine 25% goedkoper.
      Er zijn trouwens nog 14 webwinkels te vinden die allemaal onder de aldi prijs verkopen.
      Enige verschil waar sommige kritikasters nu zullen op reageren : er zit een CF-kaartje bij van 128Mb ipv standaard 16Mb, maar 282€ + 52€ voor een FlashCard is nog altijd 35€ verschil.
      Dus wanhoop niet.

      Comment


      • #18
        Welk HP model is dit misschien ??
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #19
          Originally posted by filipo
          Voor hen die de advertentie in de krant van vandaag nog niet zouden gelezen hebben : iedereen die te laat was voor een fototoestel kan zijn naam en adres opgeven in om het even welke Aldi-vestiging. Aldi gaat immers een hele voorraad bijbestellen en zodra die voorraad beschikbaar is wordt men hiervan verwittigd.
          Ik ben wel benieuwd naar de eerste foto's...
          klopt ik heb mijn naam ook op een vodje papier mogen schrijven
          Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

          Comment


          • #20
            Hp Photosmart C612

            Comment


            • #21
              De HP Photosmart C612 zoals op deze foto

              lijkt mij toch niet hetzelfde model te zijn als in de folder van Aldi ? Of vergis ik mij ?
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #22
                Zie net dat op pagina 2 van deze thread al een paar dagen een geanimeerde discussie gaande is over welk toestel het hier wel zou gaan.

                Comment


                • #23
                  mensen een paar dingen dienen kamera is een jenoptik jd 4100 z3
                  of onder de originele benaming een skanhex sx 410 z
                  en zijn een half jaar geleden verkocht in de duitse aldis daarna kon je ze overal aan aanbiedingsprijzen kopen daar de toestellen zo ongeveer slecht tot zeer slechte resultaten opleverden je moet anders maar eens in de duits digitale forums navragen dan koop je gegarandeert hem niet meer problemen legio

                  groetjes
                  sweetironny

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by filipo
                    De HP Photosmart C612 zoals op deze foto

                    lijkt mij toch niet hetzelfde model te zijn als in de folder van Aldi ? Of vergis ik mij ?
                    De camera in de Aldi was geen HP. Dat stond op de folder, maar het is dus zeker geen HP. Gewoon fout op de folder.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by filipo
                      De HP Photosmart C612 zoals op deze foto

                      lijkt mij toch niet hetzelfde model te zijn als in de folder van Aldi ? Of vergis ik mij ?
                      De camera in de Aldi was geen HP. Dat stond op de folder, maar het is dus zeker geen HP. Gewoon fout op de folder.

                      Comment


                      • #26
                        Ik zal binnenkort eens wa voorbeeldjes op m'n webspace dumpen, ga tegelijkertijd foto's trekken met m'n S602z en dat Aldi-toestel en ze naast mekaar zetten
                        (zal voor na het weekend zijn...)

                        Comment


                        • #27
                          Mensen laat je toch niet in de maling nemen.

                          De heren marketeers van Skanhex hebben al verschillende gerenomeerde firma's in de maling genomen. Deze camera is al verkocht als Jenoptik JD4100 z3, Rollei d41, Maginon SX 410z, ja zelfs het gerenomeerde postorder bedrijf Quelle heeft het verkocht onder de naam Revue.

                          In dezelfde prijsklasse vinden we van een bekend huis de nieuwe Canon Powershot A40. Deze camera wordt door iedereen als één van de beste koop gezien in de 2 MegaPix klasse. Als je foto's op formaat 10 x 15 wil afdrukken is dit een zeer goede koop waar je beslist geen spijt van krijgt.


                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                          Comment


                          • #28
                            De Aldi folder was fout. Het is geen HP maar een clone van Jenoptik 4100z3, skanhex sx 410z, en zovoor...Jij moet de drivers van de MD9731 (en NIET van de MD5995) selecteren !!!! (beiden zijn geinstaleerd door de CD geleveerd bij de camera). Dus de camera is een MEDION 9731 4.1 Megapixel (geen HP!!!!)

                            De fotos zijn heel goed. Niet meer zeuren over die camera aub!!!. Jij kunt niets meer krijgen voor z'n prijs. Take a look at the site:

                            http://www3.photosig.com/photos.php?cameraId=2572


                            zijn de fotos goed of niet?

                            dag


                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by scoffie
                              Voor degenen die naast het aanbod van Aldi hebben gegrepen :
                              dit toestel (dat trouwens einde reeks is bij HP) is bij sommige webwinkels nog te koop.
                              Gunstigste prijs die gevonden is : 282 €, zo'n kleine 25% goedkoper.
                              Er zijn trouwens nog 14 webwinkels te vinden die allemaal onder de aldi prijs verkopen.
                              Enige verschil waar sommige kritikasters nu zullen op reageren : er zit een CF-kaartje bij van 128Mb ipv standaard 16Mb, maar 282€ + 52€ voor een FlashCard is nog altijd 35€ verschil.
                              Dus wanhoop niet.
                              De Aldi folder was fout. Het is geen HP maar een clone van Jenoptik 4100z3, skanhex sx 410z, en zovoor...Jij moet de drivers van de MD9731 (en NIET van de MD5995) selecteren !!!! (beiden zijn geinstaleerd door de CD geleveerd bij de camera). Dus de camera is een MEDION 9731 4.1 Megapixel (geen HP!!!!)

                              De fotos zijn heel goed. Niet meer zeuren over die camera aub!!!. Jij kunt niets meer krijgen voor z'n prijs. Take a look at the site:

                              http://www3.photosig.com/photos.php?cameraId=2572


                              zijn de fotos goed of niet?

                              dag

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by filipo
                                De HP Photosmart C612 zoals op deze foto

                                lijkt mij toch niet hetzelfde model te zijn als in de folder van Aldi ? Of vergis ik mij ?
                                De Aldi folder was fout. Het is geen HP maar een clone van Jenoptik 4100z3, skanhex sx 410z, en zovoor...Jij moet de drivers van de MD9731 (en NIET van de MD5995) selecteren !!!! (beiden zijn geinstaleerd door de CD geleveerd bij de camera). Dus de camera is een MEDION 9731 4.1 Megapixel (geen HP!!!!)

                                De fotos zijn heel goed. Niet meer zeuren over die camera aub!!!. Jij kunt niets meer krijgen voor z'n prijs. Take a look at the site:

                                http://www3.photosig.com/photos.php?cameraId=2572


                                zijn de fotos goed of niet?

                                dag

                                Comment

                                Working...
                                X