Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aldi camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

als het echt zo een goede cam was, dan had het hier al lang vol mooie foto's gestaan. Conclusie: hard weglopen!
    Nikon D50

Comment

Die fotos op de link van Burdy (voor alle duidelijkheid dat zijn niet Burdy zijn fotos) doen me inderdaad nog steeds weglopen en ik blijf bij mijn eerste opmerking... fletse kleuren en onscherp ... en ik durf er nog bij zeggen nu: behoorlijk wat ruis.
      Ik ben echt geen merken-snob of 'mijn camera is duurder dus beter' man, maar face-it ... voor hetzelfde geld heb je een prachtige 2 megapixel camera of een goede 2e hands.

Comment

Originally posted by rdeknegt
        Niet slecht voor een foto van 5oo kb. Echter, wie o wie durft er nu eens normaal gecomprimeerde fotos ( voor 4 mp schat ik toch gauw 3 mb) te tonen?

Gezien de belangstelling voor dit topic en de volgens dit topic het grote aantal aangeschafte Aldi camera's moet er toch iemand zijn?

Kunnen we eindelijk dit topic sluiten met een conclusie: kopen of hard weglopen!

rob
        Ik wil wel even reageren op jullie vraag om foto's te tonen van de medion die verkocht is in de Aldi in Belgie. Ook ik heb mij zo'n aparaatje aangeschafd (na veel twijfelen) heb weinig ervaring met digitale fotografie maar had een hp 318. Deze trok wel goeie foto's maar ik wilde toch wat grotere afdrukken laten maken met zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies. Dus de opties van de medion camera spraken me wel aan. Na de aanschaf kwam het experimenteren en eerlijk gezegd, het viel me wat tegen. Na heel wat afregelen en goede tips van mensen die ook zo'n camera hadden lukte het al wat beter maar ik ben nog steeds niet 100% tevreden. Er zijn regelmatig problemen met de belichting, het scherpstellen en sommige beelden hebben een oranje-rode kleur. Het moet wel gezegd worden als er een goeie tussenzit is hij ook heel erg mooi, maar ik denk niet dat ik hiermee genoegen neem. De tijd tussen het trekken en opladen van de foto's is ook te lang naar mijn zin. Conclussie,eigenlijk had ik beter moeten weten en doorsparen voor een goeie merkcamera, maar, de verleiding was te groot. Ik denk er sterk over om hem terug te brengen, volgens de manager van het filiaal waar ik hem gekocht heb heb ik daar drie maand de tijd voor.Hierbij post ik nog een paar foto's, graag jullie eerlijke mening.[IMG][/IMG]
        @mimi
        "There is no path
        You create it
        Once you set out to walk it"

Canon 350D + canon 28-135 IS USM

Comment

ja, sorry,weet niet goed hoe ik de foto's kan invoegen. Zo'n ervaren computerfanaat ben ik nu ook weer niet.
          Kan iemand mij wat uitleg geven dan post ik alsnog een paar foto's voor de geinteresseerden.
          @mimi
          "There is no path
          You create it
          Once you set out to walk it"

Canon 350D + canon 28-135 IS USM

Comment

Als je een foto op je webspace zet en dan de link hier neerplaats is het voldoende Bedankt voor de poging alleszinds
            Tiggy - Nikon Coolpix 4300

Comment

Hoi,

Ik heb ook een 'aldi foto' van een collega gekregen,
              maar krijg hem niet opgeladen in Pbase. Hij is 1,7 Mbyte
              groot. Na een dik kwartier krijg ik een foutmelding.

Had hem heel graag eens laten beoordelen.

Ik zoek nog even verder.

Groeten,
              Philip.

Comment

Originally posted by phil R1150GS
                Hoi,

Ik zoek nog even verder.

Groeten,
                Philip.
                Gaat het als je hem een beetje verkleint? want ik ben ook nieuwsgierig
                Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
                www.D-Noizz.be
                wim.proot@gmail.com

Comment

Originally posted by phil R1150GS
                  Hoi,

Ik zoek nog even verder.

Groeten,
                  Philip.
                  Als je wil mag je hem mij mailen dan zal ik hem posten
                  Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

Comment

Ik kreeg zonet een mailtje met een testfoto van de aldi cam van Philip, hieronder het resultaat :

De originele had volgende afmetingen : 2272x1704 en ik heb enkel een resize naar 400x300 gedaan.

Toch geen al te slecht resultaat vind ik persoonlijk

Comment

idd niet zo slecht
                      Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
                      www.D-Noizz.be
                      wim.proot@gmail.com

Comment

Originally posted by Tribal69
                        Ik kreeg zonet een mailtje met een testfoto van de aldi cam van Philip, hieronder het resultaat :

De originele had volgende afmetingen : 2272x1704 en ik heb enkel een resize naar 400x300 gedaan.

Toch geen al te slecht resultaat vind ik persoonlijk

Idd naar een resize "400x300" ziet elke foto er wel goed uit *zucht*

Comment

Beste Tiggy, ik doe dit maar om mensen te helpen hoor
                          Ik wil mijn webspace ter beschikking stellen voor hun die problemen hebben met het posten van die foto's en zo aan iedereen te kunnen laten zien!
                          Gelukkig zullen er meer mensen wel tevreden mee zijn ipv te zuchten

Comment

Ik wil mijn webspace ter beschikking stellen voor hun die problemen hebben met het posten van die foto's en zo aan iedereen te kunnen laten zien!
                            Tribal69, ik wil je goede bedoelingen niet afbreken hoor, kvind het juist tof van je dat je de moeite doet zelfs. Alleen kunt je moeilijk iets zeggen over de kwaliteit van een resize van 2272x1704 naar 400x300 waar veel details verloren gaan. En het gaat eigenlijk een beetje over de details, want oppervlakkig bekeken is de aldi-camera goed voor wat hij maar kost 'denk' ik. Maar in detail... geen idee, kheb zo een foto in detail nog niet gezien. Tribal, sorry als ik mij verkeerd uitgedrukt heb.

Comment

Als ik het voor de ene doe moet ik het voor de andere ook doen - en graag zelfs . Deze foto's kreeg ik toegemailed van mimi :

Ook beide hebben een resize naar 600x450 ondergaan nix meer nix minder. Het resultaat is zeker niet slecht van kwaliteit voor een toestel van die prijsorde vind ik persoonlijk.

Comment

Originally posted by Tiggy
                                Tribal69, ik wil je goede bedoelingen niet afbreken hoor, kvind het juist tof van je dat je de moeite doet zelfs. Alleen kunt je moeilijk iets zeggen over de kwaliteit van een resize van 2272x1704 naar 400x300 waar veel details verloren gaan. En het gaat eigenlijk een beetje over de details, want oppervlakkig bekeken is de aldi-camera goed voor wat hij maar kost 'denk' ik. Maar in detail... geen idee, kheb zo een foto in detail nog niet gezien. Tribal, sorry als ik mij verkeerd uitgedrukt heb.
                                No hard feelings Tiggy misschien kan je de eigenaars een mailtje sturen en vragen of ze de originele ook naar jou willen sturen. Die verantwoordelijkheid wil ik niet op mij nemen zonder hun goedkeuring snappie. Zodoende kan je de volledige foto's zonder compressie in detail bekijken.

Comment

Working...
                                X