Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aldi camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Wel, helaas, ik moet zeggen, voorzover deze fotos te beoordelen zijn ivm downsizing, voor dit geld kon het slechter

rob
    http:/home.planet.nl/~knegt221

Comment

Tot spijt wie het benijd deze foto's mogen gezien worden mimi

Comment

http://www.skanhex.com.tw/ImgSys/FetchFromFile.asp?A=TEST&N=SX410z_E.pdf&NN=SX410z_ E.pdf

Hier vind je de users manual van het Aldi toestel (is eigenlijk een
        Skanhex SX-410z (Made in Taiwan)

Comment

[quote]Originally posted by Erik.D
          Tot spijt wie het benijd deze foto's mogen gezien worden mimi
          [<font face="Lucida Console"></font id="Lucida Console">

Bedankt voor de leuke reactie. Het streelt mijn ego om een complimentje te krijgen over mijn foto's, en dit als amateurfotograaf met een fel in twijfel getrokken camera<font face="Lucida Console"></font id="Lucida Console">

mimi
          @mimi
          "There is no path
          You create it
          Once you set out to walk it"

Canon 350D + canon 28-135 IS USM

Comment

Originally posted by Tribal69
            Als ik het voor de ene doe moet ik het voor de andere ook doen - en graag zelfs . Deze foto's kreeg ik toegemailed van mimi :

Ook beide hebben een resize naar 600x450 ondergaan nix meer nix minder. Het resultaat is zeker niet slecht van kwaliteit voor een toestel van die prijsorde vind ik persoonlijk.
            Ik zou zelfs de prijsorde er maar aflaten want het zijn gewoon twee prachtige foto's. Als deze kwaliteit standaard uit dat toestel komt, geen klagen zou ik zeggen. Maar zeker ook felicitaties voor mimi want je moet de foto toch altijd nog zien en maken.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Originally posted by decaboot
              http://www.skanhex.com.tw/ImgSys/FetchFromFile.asp?A=TEST&N=SX410z_E.pdf&NN=SX410z_ E.pdf

Hier vind je de users manual van het Aldi toestel (is eigenlijk een
              Skanhex SX-410z (Made in Taiwan)
              zegt dit alles over het toestel of werkt de link niet meer.

Ludo

Comment

Eindelijk een dagje met wat minder regen en grijze wolken, dus het was zover...
                www.pbase.com/tonysmet/aldi_camera

Originally posted by Tony smeT
                Ik zal binnenkort eens wa voorbeeldjes op m'n webspace dumpen, ga tegelijkertijd foto's trekken met m'n S602z en dat Aldi-toestel en ze naast mekaar zetten
                (zal voor na het weekend zijn...)

Comment

Ik zal binnenkort eens wa voorbeeldjes op m'n webspace dumpen, ga tegelijkertijd foto's trekken met m'n S602z en dat Aldi-toestel en ze naast mekaar zetten
                  (zal voor na het weekend zijn...)

Ziet er op het eerste zicht niet zo slecht uit van scherpte ed maar ik vind ze wel nogal aan de donkere kant
                  Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
                  www.D-Noizz.be
                  wim.proot@gmail.com

Comment

Mijn eerste bevinding (tov S602z ) ...

Lcd-scherm is bijna niet te gebruiken bij daglicht, ook niet als je dat op maximum intensiteit zet.
                    Als je door de zoeker kijkt zie je de lens in één hoek duidelijk zitten! De genomen foto's zijn ook veel ruimer dan dat je in de zoeker ziet.
                    In de donkere delen zit inderdaad weinig detail, ik zie daar ook serieuze jpg-kartels in als het éénkleurige vlakken zijn.
                    Het scherpstellen gaat duidelijk een stuk trager als bij de S602z en ik wist nooit goed wanneer de foto nu juist genomen was als ik niet met de flits werkte en ik vind het toestel ook te licht om het stabiel in de hand te houden... maar ja, het is dan wel een compact toestel natuurlijk
                    Qua instellingen heb je wel héél veel mogelijkheden vind ik!!
                    Wat ik wel grappig vind is de 'Nederlandse' taal die, éénmaal in't Nederlands, aangeduid wordt als Duits!? (vrije vertaling van Dutch zeker?)
                    Waar je wel even bij moet opletten, is dat 'format' vertaald is als 'formaat', ik zou dan eerder denken aan het aantal megapixels?!?
                    De menu's zijn voor de rest wel héél intuitief, ik vond alles terug zonder handleiding!

Comment

Originally posted by WP
                      Ziet er op het eerste zicht niet zo slecht uit van scherpte ed maar ik vind ze wel nogal aan de donkere kant
                      [/quote]

ze zien er idd donkerder uit dan die van de Fuji
                      MAAR als je er een beetje op let zie je ook dat de foto's van de aldi-camera meer lucht tonen en dus logischerwijs donkerder zijn in de schaduwen dan de fuji.
                      ziet er best goed uit wat mij betreft.
                      www.vildaphoto.net

Comment

Helaas zijn de foto's niet zichtrbaar ligt dit aan mij of een foutje?

gr rob
                        http:/home.planet.nl/~knegt221

Comment

Originally posted by rdeknegt
                          Helaas zijn de foto's niet zichtrbaar ligt dit aan mij of een foutje?

gr rob
                          hoi,

even wat uitleg
                          Omdat ik ondertussen mijn Medion camera teruggebracht heb heeft Tribal de foto's van zijn link weggehaald. Dat is de reden waarom de foto's die ik gemaakt heb niet meer te zien zijn.
                          Na veel uittesten en proberen ben ik tot het besluit gekomen om de camera terug te brengen, ik heb ook direct zonder vragen mijn geld teruggekregen (na ongeveer 1 maand na aankoop). De foto's die ik er mee verkreeg waren niet van die kwaliteit die ik eigenlijk voor ogen had. Regelmatig waren de foto's over- of onderbelicht. Donkere vlekken op de achtergrond of wazige beelden. De cam had regelmatig moeite met scherpstellen en was bovendien te traag naar mijn zin. Ook de behuizing was van een minder goeie kwaliteit. Het klepje van de battereien en aansluiting voor op een statief te zetten waren zodanig fragiel dat ik het gevoel had dat die elk moment konden afbreken (wat inderdaad ook is gebeurd). Velen zullen nu denken, wat had je dan verwacht van een camera uit de Aldi en die prijsorde ?
                          Wel ik wist niet wat ik kon verwachten maar na de aankoop en het testen (en na veel bezoeken aan het forum) vond ik het beter om de camera terug te brengen en te sparen voor een degelijk exemplaar.
                          Er zullen ongetwijfeld wel mensen zijn die gelukkig zijn met hun Medion omdat ieder zijn eigen verwachtingen had. Nu, mooie foto's maken ligt niet aleen aan de camera maar ook aan degene die ze maakt, ik ben geen prof maar heb echt alle instellingen en mogelijkheden uitgeprobeerd. Tot zover mijn bevindingen.
                          Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Olympus C-5050 of de G3 van Canon (inderdaad van het ene uiterste naar het andere). Ik ben nog altijd aan het uitzoeken welke camera voor mij de beste is en waar ik hem zal aankopen, in een plaatselijke winkel of online. Kopen via het net schrikt me wat af omdat ik hier ten eerste geen ervaring mee heb en ten tweede ik me afvraag hoe het zit met garantie en eventuele reparatie's.
                          Dus...........tips zijn altijd welkom.
                          Bedankt nog aan alle forumleden voor hun hulp en wijze raad, zonder jullie had ik nooit op tijd ingezien welke vergissing ik had gemaakt.
                          @mimi
                          "There is no path
                          You create it

Comment

Mensen, ik heb al de commentaren aandachtig gelezen. Waarom? Omdat ik vandaag voor de eerste keer enkele foto's gezien heb die getrokken zijn met een Aldi camera. Mijn man heeft toen voorgesteld om eentje te kopen, maar ... ik zag het toen niet zitten. Ik had de negatieve reakties ervoor gelezen en, dacht het toch maar niet te doen. Vandaag kwam mijn neef met een cd met een 30tal foto's op, gemaakt met de Medion van de Aldi. Ik moet toegeven toen ik de kwaliteit van de foto's zag, had ik spijt dat ik ook geen had gekocht. Ik weet niet wat mimi heeft voorgehad. Er zit wel altijd hier en daar een toestel die niet voldoet. Ik moet ook toegeven, er waren heel veel bewogen foto's bij, foto's die niet scherp waren, maar lag dat aan de camera of aan de persoon die nog niet met de camera overweg kon? Maar de close-ups die ik gezien heb zijn uitstekend van kwaliteit en je kan ze blijven vergroten, ze blijven scherp. Misschien wacht ik tot de volgende aanbieding, misschien koop ik een tweedehands van een gekend merk? ik weet het niet, maar vandaag begon ik toch te twijfelen.

Comment

Niemand zal ontkennen dat dit geen mooie foto is. Zelfs bij mij zijn er foto's van die kwaliteit uitgekomen, maar die kwamen niet standaart uit het toestel. Het was ook niet omdat ik geen ervaring had met een digitaal toestel want daarvoor heb ik meer dan een jaar kunnen oefenen met een HP 312. En daar had ik geen problemen mee.
                              Met de Medion heb ik ongeveer 600 foto's genomen en daar mijn oordeel op gebaseerd. Ik vermelde het al de vorige keer, iedereen heeft zijn eigen verwachtingen van een camera en ik kan begrijpen dat er wel mensen zijn die gelukkig zijn met hun aankoop. Misschien ligt het wel aan mij en ben ik te veeleisend (of toch onervaren).
                              Voor mensen die blijven twijfelen, kopen of niet, zou ik de raad willen geven, schaf hem aan, neem zoveel foto's als je kan in alle omstandigheden en laat er een aantal afdrukken. Ben je tevreden, zoveel te beter, voldoed hij niet breng hem dan terug (je hebt 3 maand de tijd) das een service waar Aldi wel goed in is.
                              Succes.
                              @mimi
                              "There is no path
                              You create it

Comment

Ach mimi, na de shooting day van vandaag twijfel ik toch hoor. Ik weet het echt niet. Maar ja, ik moet niet twijfelen, hij is niet meer te koop hé? En voor alle duidelijkheid, de vorige foto heb ik niet genomen hé? Ik laat jou nog wel weten welke camera het geworden is, er zijn zoveel types en nummers besproken vandaag dat ik het nu zeker niet meer weet. Wat ik wel weet, is wat ik wil bereiken met mijn nieuwe cam. Dat heb ik vandaag uitgemaakt dat is al wel iets hé? Laat jij ook maar weten welke camera jij genomen hebt? en ja inderdaad van een aldi camera naar een G3 is wel een enorm verschil een C-5050 ken ik niet maar dat zal ook in die prijsklasse zijn. Och, en als ik er diep over nadenk, er zijn meer faktoren dan een scherpe foto hé? Misschien heb ik die topic geschreven omdat het zo laat was
                                Maar ik blijf er wel bij dat ik de scherpte van de foto fantastisch vind. Och digitale fotografie is een leuke hobby, maar niet zo goedkoop hé? Laat iets weten.

Comment

Working...
                                X