Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 v Canon EOS 30D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D200 v Canon EOS 30D

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
    Ik heb gewoon de resultaten van de D200 vs 5D uit dat blad overgenomen. Waarschijnlijk hebben ze een fout gemaakt bij de D70 en/of de D200 en/of allemaal. Ik ben benieuwd hoe ze dat in het volgende nummer gaan uitleggen. De duitstalige editie van hetzelfde blad is waarschijnlijk een betere bron.

Heb ik gezegd dat zijn review onbetrouwbaar was? Nee. Ik heb me alleen vragen gesteld bij bepaalde foto's (aangezien +1.7EV was gebruikt).
    Als je die review nog eens gaat lezen zie je dat de D200 daar als highly recommended staat. Ik ben het ook eens met zijn kritiek op Nikon Capture.
    Mijn verdere opmerkingen hadden betrekking op het feit dat hij zichzelf kwetsbaar maakt door de sponsoring door Canon.

http://www.dpreview.com/reviews/nikond200/page23.asp
    De review geeft de full frame lobby hier ook een pak slaag.

Ik heb al die punten al eerder aangehaald, maar dat waren dan plots overbodige features.

Maar als alleen ruis op ISO1600 de kwaliteit van een camera bepaalt, tja dan...

Ik raad je echt aan om de review in de CI te lezen.

FYI, Rob Galbraith staat in het "nikon kamp" aangeschreven als een pro-canon, terwijl Rockwell te pro-nikon is.
    Tja toch raar dat je geen bedenkingen had met dat chip bladje maar dat je wel continue de mensen die iets anders vertellen zit zwart te maken zonder enige reden. Want de redenen die je aanhaalt tellen voor alle merken en camera's.

De rest is allemaal al besproken. En als je CI wilt aanhalen yep lees die ook maar eens goed want zij hebben als best uitgebalanceerde DSLR de 20D op nummer 1 gezet en de D200 op nummer 2. En weet je waarom omdat hij veel goedkoper is. Komt dus eigenlijk neer op wat ik hier de hele tijd al vertel. Prachtcamera die D200 maar te duur in vgl.

Gailbraith staat over het algemeen zo zelfs niet aangeschreven in het nikon kamp enkel diegene die als jij zijn uitspraak over de 20D AF tov D200 niet kunnen uitstaan beweren zoiets. Rockwell daarentegen kan ook op niet veel goeds rekenen binnen het nikon kamp.
    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
    Worden jullie dat gekibbel zelf niet beu

T'is juist een kleuterklas.

Hubert
    Eigenlijk niet nee. Alhoewel de laatste posts zijn wel een beetje teveel een herkauwing(is dat eigenlijk wel nederlands)

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
    Amaai nie. Maar ieder zijn ding. Ik kibbel liever over glas Dat vind ik belangrijker dan een body! Een 300d met een goede lens doet het beter dan een 1ds II met een kit!

Elke post 2004 DSLR is goed. BASTA!
    Sommige hebben betere functies, kies dan gewoon welke best bij jou past.
    Tja ik kibbel gewoon graag over body's en over glas. Maar enkel over diegenen die mij interesseren eigenlijk

En yep er zijn geen slechte DSLR's meer. Maar in vgl met vroeger heeft de body wel aan belang gewonnen tov lenzen. De body speelt nu veel meer mee in de uiteindelijk beeldkwaliteit dan vroeger het geval was want je kan niet zomaar een ander filmpje steken he je hangt vast aan het filmpje(de sensor) dat erin zit.

Oorspronkelijk geplaatst door Knor
    Door heel dienen brol hier te lezen leer je wel bij... maar ofdat dat zo goed is... op den duur ben je met niks meer blij vrees ik...
    Leer wat er te leren valt en dan zelf testen om te zien of er voor jou ook iets belangrijks tussen zit he. Uiteindelijk tellen alleen jouw eigen voorkeuren en ogen.

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
    Als er een topic over de 30D was, dat zou interessant zijn.
    Waarom vergelijken jullie nu deze twee camera's? Waarom zou ik nu het verschil willen weten tussen een de D200 en een 30D. Het zijn allebei andere camera's van een ander merk, als je op't einde ondervind dat de D200 stukken beter is, ga je'm dan kopen? Neen toch, iedereen verdedigd gewoon zijn eigen kant, of gaat het nu echt nog om die camera
    Tja heb ik hier ook reeds gezegd. Voor de meeste onder ons is het totaal van geen belang omdat we toch vast hangen aan onze lenzen.

Oorspronkelijk geplaatst door primus
    niettegenstaande ik totaal niet de bedoeling heb mij in dit soort discussies te mengen (maar doe het bij deze dus toch, hypocriet hé )
    lijkt het mij nogal verspilde moeite om zich met dit soort vergelijkingen en gekissebis bezig te houden, de tijd dat ieder hier spendeert om zijn gelijk te halen of de ander zijn ongelijk te bewijzen , lijken mij veel beter gespendeerd met fotokes pakken, bij te leren of iets anders leuk te doen.

zelf heb ik ocharme een 350D (een instappertje) met een kitlensje maar niettegenstaande deze 'brol' heb ik mij al ongelooflijk geamuseerd!

en laat het nu juist dat zijn dat mij het belangrijkste lijkt.

bij deze dus:
    iedereen ongelooflijk veel plezier gewenst met zijn al dan niet aftands bakske!
    Wees gerust hoor ik neem nog genoeg fotokes en amuseer mij er rot mee zelfs met die foto's die genomen zijn met mijn gsm camera (veel slechter bestaat niet he)

Maar uit discussies kan je leren en dat vind ik positief. En niemand moet ze lezen als hij geen zin heeft he.

[MOD] Kevlar, de zes aparte reply's werden samengevoegd in deze reply. Het posten van verschillende reply's na elkaar wordt afgeraden, lees het forumreglement in de FAQ aub.

Willy
    Last edited by Hombre; 26 maart 2006, 16:57.

Comment

Tja toch raar dat je geen bedenkingen had met dat chip bladje maar dat je wel continue de mensen die iets anders vertellen zit zwart te maken zonder enige reden. Want de redenen die je aanhaalt tellen voor alle merken en camera's.
      Ik denk dat je mijn vorige post nog eens goed moet lezen.

Ik haat het om mezelf te quoten, maar je vraagt erom:

Ik heb gewoon de resultaten van de D200 vs 5D uit dat blad overgenomen. Waarschijnlijk hebben ze een fout gemaakt bij de D70 en/of de D200 en/of allemaal. Ik ben benieuwd hoe ze dat in het volgende nummer gaan uitleggen. De duitstalige editie van hetzelfde blad is waarschijnlijk een betere bron.
      De dingen uit de review van Phil askey (bvb dat de D200 + 17-55 zowel de 5D als de 20D verslaat) en de punten uit CI (zie lager) negeer je echter compleet.

Phil Askey:
      Which brings us to the competition, from a build/features point of view it's clearly ahead of the Canon EOS 20D/30D and in my opinion a step above the EOS 5D, a baby D2X.
      En als je CI wilt aanhalen yep lees die ook maar eens goed want zij hebben als best uitgebalanceerde DSLR de 20D op nummer 1 gezet en de D200 op nummer 2. En weet je waarom omdat hij veel goedkoper is. Komt dus eigenlijk neer op wat ik hier de hele tijd al vertel.
      Tis natuurlijk wel net zo handig als je even verder leest dan je neus lang is he. In datzelfde artikel staat ook dat de AF en lichtmeting van de D200 de concurrentie de baas is.
      In het nummer waar ze een productie exemplaar hebben gestest is het overal 5/5.

Gailbraith staat over het algemeen zo zelfs niet aangeschreven in het nikon kamp enkel diegene die als jij zijn uitspraak over de 20D AF tov D200 niet kunnen uitstaan beweren zoiets. Rockwell daarentegen kan ook op niet veel goeds rekenen binnen het nikon kamp.
      Vreemd dat alleen Kevlar de mening van het nikon kamp vertegenwoordigt...ik lees toch heel andere dingen op nikonians...

Trouwens, Kevlar, je plaatst hier ZES posts in een rij. Ik weet niet hoe dat hier ziet, maar ik beschouw dat als postwhoring. Ooit al het knopje aanpassen gezien?
      Last edited by Fonzie; 24 maart 2006, 23:48.

Comment

Ik denk dat je mijn vorige post nog eens goed moet lezen.

Ik haat het om mezelf te quoten, maar je vraagt erom:
        Euh die quote veranderd niks hoor. Het is niet omdat je ondertussen wel door hebt dat dat chip testje aanhalen als het bewijs niet echt zo een goed idee was dat je dat in het verleden niet gedaan hebt he. Degene die echter een andere mening hadden werden direct zwart gemaakt zonder redenen want die gelden eigenlijk voor elk merk. Ik vraag mij dus nog steeds af waarom je niet wat kritischer was tov Chipje. Maar ik heb wel een idee hoor...
        De dingen uit de review van Phil askey (bvb dat de D200 + 17-55 zowel de 5D als de 20D verslaat) en de punten uit CI (zie lager) negeer je echter compleet.
        Euh in die link is het dus enkel vignetting, dat gaat dus eigenlijk meer over een verschil in lenzen. En yep de 17-85 IS is redelijk zwak op 17mm. Alhoewel vignetting eigenlijk geen echt probleem is met die lens(ik kan het weten ik gebruike ze zelf). Maar open maar eens een nieuwe thread over FF vs APS als je daarover wenst te discussieren. De camera's hier zijn immers enkel APS.
        Tis natuurlijk wel net zo handig als je even verder leest dan je neus lang is he. In datzelfde artikel staat ook dat de AF en lichtmeting van de D200 de concurrentie de baas is.
        In het nummer waar ze een productie exemplaar hebben gestest is het overal 5/5.
        Yep hebben we hier toch al gehad? Meer features he. Maar zo te zien dus volgens hen ook hun prijs niet waard he. Waar heb ik dat dus ook al gehoord? En 5/5 dat is hetzelfde voor 20D dus....Maar eigenlijk denk ik dat de 30D maar 4/5 gaat halen want CI wil altijd meer vooruitgang en die is er niet genoeg tov 20D.
        Vreemd dat alleen Kevlar de mening van het nikon kamp vertegenwoordigt...ik lees toch heel andere dingen op nikonians...
        Wel bewijs mij dan dat ik geen gelijk heb he. Toon mij 50 posts die niks met die D200 en 20D vergelijking te maken hebben waar gezegd wordt dat Galbraith een onbetrouwbare reviewer is die enkel Canon goed vindt. Als je echt wil kan ik je gerust +50 posts van nikon gebruikers vinden in een nikon forum die zeggen dat Rockwell onnozeliteiten zit te verkondigen zonder dat men het zelfs over canon heeft. Maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel ondertussen dus moet ik dat niet doen he.

Of kijk gewoon eens naar de reacties op rockwell in dit forum. Nog nooit zoiets over Galbraith gezien. Ik denk zelfs dat de meeste kritiek op galbraith in dit forum wel eens van mij zou kunnen zijn.
        Trouwens, Kevlar, je plaatst hier ZES posts in een rij. Ik weet niet hoe dat hier ziet, maar ik beschouw dat als postwhoring. Ooit al het knopje aanpassen gezien?
        Ah nu mag ik al niet meer replyen op posts van anderen. Amaai zeg..... Op wie zijn posts mag ik dan volgens jou nog replyen

Comment

Elke post 2004 DSLR is goed. BASTA!
          Leg dat eens ne keer uit aub.Ben ik eens benieuwd naar.Dus met een Nikon D100,D1X,Canon 10D,Fuji S2...kan je geen mooie foto's maken en creatief bezig zijn?

Wat betreft dat gekibbel hier:ik kom hier soms nogeens een kijkje nemen maar dat is meer en meer uit gewoonte dan dat het nog interessant is om te lezen.
          Vooral met topics zoals deze weet je zowiezo al dat het redelijk vlug gaat ontaarden in een wellesnietes en "ik heb toch altijd gelijk"-spelletje.

Allé,forumridders,sabel maar verder...
          Danny's Photosite

Comment

[MOD] Discussiëren over welke camera al dan niet dé beste is, moet kunnen in een fotografie-discussieforum. Maar laten we het aub beleefd houden met respect voor elkaars standpunt. Probeer argumenten en tegenargumenten neutraal-zakelijk te brengen, je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen omdat iemand anders jouw camera niet dé beste vindt.
            Reply's waar op de man gespeeld wordt in plaats van op de bal, en reply's met enkel een verwijzing naar kleuterklasjes horen hier niet thuis.
            Volgende reply's on topic dus!

Willy
            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
              Leg dat eens ne keer uit aub.Ben ik eens benieuwd naar.Dus met een Nikon D100,D1X,Canon 10D,Fuji S2...kan je geen mooie foto's maken en creatief bezig zijn?
              Het gaat hier om 2 cameras van 2005/2006. En er wordt gemuggezift over noise die bij de laatste generatie dslr's (2004+) echt wel nihil is. Ik wil dus zeggen dat 9 pagina's vullen over 2 top camera's nutteloos is. Het is net als mercedes vs bmw of audi. Dat zal ook altijd dezelfde discussie opleveren. Welke is beste? Niemand kan het zeggen.

Dit heeft niets met creativiteit te maken. Met een webcam kan je ook creatief zijn.Dat staat los van de kwaliteit van de camera/ccd. Een pro fotograaf zal mooiere foto's maken met een consumer cam dan een amateur met een DSLR.
              Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Het gaat hier om 2 cameras van 2005/2006. En er wordt gemuggezift over noise die bij de laatste generatie dslr's (2004+) echt wel nihil is. Ik wil dus zeggen dat 9 pagina's vullen over 2 top camera's nutteloos is. Het is net als mercedes vs bmw of audi. Dat zal ook altijd dezelfde discussie opleveren. Welke is beste? Niemand kan het zeggen.

Dit heeft niets met creativiteit te maken. Met een webcam kan je ook creatief zijn.Dat staat los van de kwaliteit van de camera/ccd. Een pro fotograaf zal mooiere foto's maken met een consumer cam dan een amateur met een DSLR.
                Nu begrijp ik wat je bedoelt.Het is inderdaad muggezifterij.Maar blijkbaar vinden sommigen dat "ziften" geweldig interessant.
                Danny's Photosite

Comment

toch raar dat wanneer er een discussie is canon vs nikon dat er altijd veel gezeverd moet worden enz.

Ik bezit zelf een canon 20d die een beetje hetzelfde is als een nieuwe 30d. Mijn vader heeft net een nieuwe nikon 200d gekocht. Deze morgen eens een korte vergelijkende test gedaan en kan niet echt zeggen van die of die is beter. Ik zelf zou voor canon kiezen omdat ik gewend ben van te werken met canon. Zelf vind ik de werking van nikon met de curve mogelijkheden echt wel goed. Canon bezit deze functies kwa instellingen van beeldmanipulatie niet zo. Nu bij een dslr is dit ook niet super belangrijk omdat er toch meestal nabewerking nodig is. De zoeker van de d200 is tegenover de 20d wel beter. ook het 2.5inch scherm die op die d200 zit is echt wel supper. nu ik weet niet hoe dit bij de 30d is.

Kwa beeldkwaliteit moet ik zeggen dat mijn 20d en de 200d toch vrij hetzelfde waren. (ik heb wel geen super test gedaan).
                  Zelf vind ik persoonlijk de kleuren die uit een canon komen mooier dan die van nikon.

Voor de rest heeft de keuze veel te maken met gewoonte van werken denk ik.

Mijn vader heeft al 40jaar met nikon gewerkt. ik heb nooit wat anders dan canon gehad. dus die keuzes zijn dan vrij gewoon.

Indien je van 0 start zou ik zeggen. neem ze eens in de hand en volg uw persoonlijk gevoel / voorkeur.

Hopelijk ben je een beetje geholpen hiermee.

Comment

Ik heb me net iets gerealiseerd ivm de controverse rond de ruis test van chip foto video.
                    De test waardes die zij gaven waren aangegeven als standaard deviatie.
                    Nu is standaard deviatie van het histogram vooral van belang bij opnames die volledig donker horen te zijn.

Maw, hebben ze misschien de ruis getest bij lange belichtingstijden? We weten uit de test van Frans dat de D200 daarin goed presteert. Dat verklaart echter niet waarom de D70 het in die test beter doet dan de 5D en ik ben zeer benieuwd hoe ze het gaan uitleggen in de volgende editie (ik neem toch aan dat ze hier een hoop feedback op hebben gekregen?).

Blijft natuurlijk de vraag waarom ze zoiets zonder verdere uitleg neerpoten.

Comment

Ik heb me net iets gerealiseerd ivm de controverse rond de ruis test van chip foto video.
                      De test waardes die zij gaven waren aangegeven als standaard deviatie.
                      Nu is standaard deviatie van het histogram vooral van belang bij opnames die volledig donker horen te zijn.

Maw, hebben ze misschien de ruis getest bij lange belichtingstijden? We weten uit de test van Frans dat de D200 daarin goed presteert. Dat verklaart echter niet waarom de D70 het in die test beter doet dan de 5D en ik ben zeer benieuwd hoe ze het gaan uitleggen in de volgende editie (ik neem toch aan dat ze hier een hoop feedback op hebben gekregen?).

Blijft natuurlijk de vraag waarom ze zoiets zonder verdere uitleg neerpoten.
                      10 / 1 omdat ze incompetent zijn, en omdat hun lezers ook niet zo kritisch zijn.

sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Heb ook al gemerkt dat de vooraanstaande franse fotobladen "Chasseur d'images" en "Le photographe" meer zorg en professionalisme voor de dag leggen dan "Chip Foto & Video" (uiteindelijk was dit laatste blad eerst exclusief een computer tijdschrift dat zijn terrein uitgebreid heeft naar de fotografie).
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                          Heb ook al gemerkt dat de vooraanstaande franse fotobladen "Chasseur d'images" en "Le photographe" meer zorg en professionalisme voor de dag leggen dan "Chip Foto & Video" (uiteindelijk was dit laatste blad eerst exclusief een computer tijdschrift dat zijn terrein uitgebreid heeft naar de fotografie).
                          Tja, Chasseur d'Images die gissen er ook maar op los als je het mij vraagt. Hun commentaar in de bespreking van de 5D is op sommige ogenblikken hilarisch, te gek voor woorden.

sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Reviews: Should you buy a Canon EOS 30D or Nikon D200?

Comment

Mensen toch,kies eerst uw lenzen.....zijn dat Nikon lenzen dan neem je een Nikon,maar zijn het Canon lenzen dan neem je een Canon......zo simpel is dat.
                              Last edited by Cois; 29 maart 2006, 18:19.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                                Tja, Chasseur d'Images die gissen er ook maar op los als je het mij vraagt. Hun commentaar in de bespreking van de 5D is op sommige ogenblikken hilarisch, te gek voor woorden.

sugar
                                En wat is dan jou "referentieblad" als ik vragen mag?
                                Het perfecte blad zal niet bestaan, maar het ging mij enkel om de vergelijking tussen boven vernoemde bladen die ik regelmatig lees.

Kritiek is makkelijk zonder alternatief.
                                Greetz Geert.
                                Canon gerief...

Comment

Working...
                                X