Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope afstandsbediening in LIDL voor Nikon D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goedkope afstandsbediening in LIDL voor Nikon D70

@domibal :

Dit heb ik gevonden :

For the Canon 300D remote hack....use a One For All remote from Wal-mart ($6) .... set TV to Telefunken (code 702) ... mute button will now give shutter delay shutter release and play button will give immediate shutter release.... hold button down on both for a second or two....

Op deze site : http://www2.camerahacker.com/CH_Exec...n_cameras.html

Telefunken op de lidl remote zijn de volgende mogelijke codes : 023 036 037 051 052 053 079 080 102 103 112 127 128 140 164 204.
    De mute knop is de knop links bovenaan. De "play-button" lijkt mij onlogisch voor een tv-toestel...

Hopelijk heb je hier wat hulp aan.

Groeten,

Nat
    natwork.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door domibal
      Hopelijk zijn er andere BDers die raad weten en meer succes hebben.
      Ik weet niet of het werkt maar ik heb via google dit gevonden:
      set TV to Telefunken (code 702) ... mute button will now give shutter delay shutter release and play button will give immediate shutter release....
      gezocht op: "tv code 300D remote"

Oli.

Nat was mij al voor en dan nog op dezelfde site gelezen Toch niet dezelfde search gedaan?
      Last edited by Oliver; 24 november 2004, 21:08.

Comment

Eerst en vooral very thanks to Oliver en Nat.
        Bon, na zowat een uurtje geknoei zonder succes dan toch uiteindelijk gevonden wat ik zocht.
        En moet je nu eens weten, is dat wel zeker code "0702" en NIET "702".( voor alle duidelijkheid gaat het hier over de Canon 300 D)
        Bon, zodus SET TV 0702 en klaar is Klara, that's it en schieten maar.
        Heb zowat alle toetsen geprobeerd en blijkbaar maakt het niet uit welke toets je kiest, allen hebben dus dezelfde functie en zonder sluitervertraging.
        Wel te vermelden dat het niet bij elke remote control werkt, volgens sommige revieuws op deze link: http://www2.camerahacker.com/CH_Exec...n_cameras.html ( met dank aan Nat)

Maar bij deze van de Lidl dus wel (mag ook wel voor die prijs )
        Veel suc6 aan allen die het willen proberen, het is hoedanook toch een goedkoop alternatief en het werkt.
        Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
        Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Kan iemand testen (bij een d70) over welke afstand de remote werkt?

Greetz

Sam Jae

Comment

[QUOTE=Black B@ndit]Ik heb zelf een draadontspanner voor mijn 300D, en in de meeste gevallen is die volgens mij handiger dan een draadloze. De sensor van die draadloze zit vooraan in de camera, en als ik een draadontspanner nodig heb, dan sta ik altijd achter de camera (bijvoorbeeld als ik nachtfoto's maak, met de camera op statief).

Hoi Black Bandit,
            Hebben we het hier over een ouderwetse draadontspanner? Kan je me eens laten weten hoe dat werkt? De ontspanknop heeft toch geen schroefdraad!?
            Jan
            mijn fotosite

Comment

zou dat kastje nu nog in de lidle liggen?
              foto als spiegel of als venster?

Comment

"cheap hardware tricks" voor de 300D

Comment

zojuist één gaan halen in de Lidl ni ver van de Beurs in Brussel
                  er liggen er nog zenne

dan moet het toch mogelijk zijn om bvb vogels op 't voederplankje van dichtbij te fotograferen terwijl ik verderop sta
                  Last edited by Dirtyharry71; 25 november 2004, 12:36.
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

't werkt hier precies nie => wel dus yipie!
                    Last edited by parakiet; 25 november 2004, 14:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
                      Ik heb nu zelf een universele afstandsbediening gekocht in de LIDL en gezocht tot in de juiste code heb gevonden. U dient de TV code in te stellen op 031. Afdrukken gaat met de toets 7.

Zijn die code's van universele afstandbedieningen allen hetzelfde, of heeft ieder merk afstandbediening z,n eigen codes. Ik heb hier een liggen van het Kruidvat (die trouwens nooit werkte op m,n TV maar koste maar 2 EUR. ) zou dit ook 031 zijn of zou daar wat opzoekingswerk aan te pas komen?

Ollie.

Comment

heb je het boekje nog?

Comment

nu wetoch bezig zijn: heeft canon daar standaard dingen voor?
                          anders kan ik dat kastje ook gebruiken voor men powershot 1s is

Comment

[QUOTE=JanVG]
                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                            Ik heb zelf een draadontspanner voor mijn 300D, en in de meeste gevallen is die volgens mij handiger dan een draadloze. De sensor van die draadloze zit vooraan in de camera, en als ik een draadontspanner nodig heb, dan sta ik altijd achter de camera (bijvoorbeeld als ik nachtfoto's maak, met de camera op statief).

Hoi Black Bandit,
                            Hebben we het hier over een ouderwetse draadontspanner? Kan je me eens laten weten hoe dat werkt? De ontspanknop heeft toch geen schroefdraad!?
                            Jan
                            Het is gewoon een schakelaartje, met een kabel en een stekker.
                            Last edited by Black B@ndit; 25 november 2004, 16:56.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Heb mij er ook eentje aangeschaft ,en het werkt dus perfect !!!
                              Bedankt voor deze nuttige , bijna gratis ( nog geen 6 euro), tip
                              ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Vandaag waren er nog veel te koop in Menen, mijn eerste gedacht, wat ben je daar nu mee, maar ja 't is bijna gratis en het werkt.
                                Misschien heeft er iemand enkele voorstellen waarvoor je zoiets gebruikt bij het fotograveren, zelfportret, vogels fotograveren op een voederplankje enz ...

LAAT DE IDEEEN MAAR KOMEN ???
                                Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

Comment

Working...
                                X