Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope afstandsbediening in LIDL voor Nikon D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goedkope afstandsbediening in LIDL voor Nikon D70

Oorspronkelijk geplaatst door antoine

LAAT DE IDEEEN MAAR KOMEN ???
    de D70 heeft zon remotestandbye van 15Min.
    imho is dat te kort om echt vogeljes te lokken en te capturen.

ik heb em gekocht om men 30min bulb te activeren
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
      de D70 heeft zon remotestandbye van 15Min.
      imho is dat te kort om echt vogeljes te lokken en te capturen.

ik heb em gekocht om men 30min bulb te activeren
      Wordt die remotestandbye niet verlengd als je binnende 15min eens een foto maakt? Zal dit eens moeten uittesten...
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

Comment

Bij mij wil het dus niet werken .Ik heb nogthans gedaan wat er op de website stond .Nog iemand waarbij het niet wil lukken ???? Of eerst niet en dan wel ??

wingske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wingske
          Bij mij wil het dus niet werken .Ik heb nogthans gedaan wat er op de website stond .Nog iemand waarbij het niet wil lukken ???? Of eerst niet en dan wel ??

wingske
          Wingske,
          Wou bij mij ook eerst niet werken...
          Heb dan eerst mijn D70 aangezet dan Remote geselecteerd wél op 15min gezet(zie optie 25 in menu), dan de afstandsbediening in de richting van de D70 (vooraan) gericht, op setknop drukken dan TV en dan binnen de 10 sec op 031. Led TV gaat dan uit en is klaar voor gebruik...succes!
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

yep de remotetijd wordt verlengd als je voor 't verstrijken van de ingestelde tijd een foto maakt
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

@ollie
              031 is een Sanyo TV instelling voor de huidige in de lidl verkrijgbare afstandsbediening. Welke instelling dat is bij de uwe, weet ik niet, maar daar heb je je dus de bijgeleverde handleiding voor.
              @domibal
              Vreemd dat die afstandsbediening 0702 als code aanvaard. Ik vermoed eigenlijk niet. Hij zal de code 070 opslaan en dat schijnt dus te werken. De afstandsbediening laat duidelijk geen 4de cijfer toe.
              Kan je dat nog even bevestigen ? Dan voeg ik de code toe op mijn site.

Groeten,

Nat
              natwork.be

Comment

op mijn 300D werkt hij tot hiertoe niet
                met geen enkele code van Telefunken of met 0702 of 070
                [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Ondertussen iemand al het bereik van de afstandsbediening getest. +5 meter zou wel leuk zijn.

Greetz

Sam Jae

Comment

zeker al 10meter zenne
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
                      @ollie
                      031 is een Sanyo TV instelling voor de huidige in de lidl verkrijgbare afstandsbediening. Welke instelling dat is bij de uwe, weet ik niet, maar daar heb je je dus de bijgeleverde handleiding voor.

Yep, in het boekje staat bij Sanyo ook de code 031 tussen nog een tiental andere codes dus misschien zijn die codes bij alle afstandsbedieningen wel dezelfde. Kan het nog niet testen want heb (voorlopig) nog geen D70 maar daar komt vlug verandering in.

Ollie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                        zeker al 10meter zenne
                        sweet!

Kan ik gewoon met m'n 50mm vogelfotootjes maken

Greetz

Sam Jae

Comment

Neen manneke, dat gaat niet. Je weet immers niet of dat vogeleken in beeld is.
                          Nu, hoe kan je nog alternatieven voor remote control vinden ?
                          Ik heb er gisteren een gezocht op een rommelmarkt. 1 Euro voor een Philips SBC RU 151, zat nog in verpakking. Werkt schitterend en is niet veel groter dan een Nokia-gsm 3000-reeks.
                          Tweede hands: Op kontainerpark moet je er ook aan geraken en om niet te vergeten bij een TV-verkoper. Ze moeten immers de oude toestellen terug nemen en veelal wordt die afstandsbediening dan ook ingeleverd. Dus alternatieven genoeg en niet duur.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                            Neen manneke, dat gaat niet. Je weet immers niet of dat vogeleken in beeld is.
                            als je een voederplankje in beeld brengt, kan je da wel hé slimmen
                            je stelt je ergens verderop en als 't vogeltje op de voederplank zit, afdrukken
                            wel op voorhand testen dat je de IR-sensor kan triggeren
                            en zet de beep af want anders verschieten die en zijn ze weg
                            mss zijn ze ook weg na eerste 'klak' van de spiegel, maar alé dan heb je toch hopelijk 1 foto

en zet D70 op quick remote want anders reageert da traag
                            Last edited by Dirtyharry71; 26 november 2004, 13:36.

Comment

Verkopen ze dat planksken ook in de Lidl ?
                              Alhoewel, ik denk toch dat de uitleg dan wel iets eenvoudiger zal zijn dan een goed shot.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

we zullen dan ne keer testen hé
                                da mag ook e kieken zijn zenne
                                btw wanneer heb je tijd om te poseren

Comment

Working...
                                X