Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope afstandsbediening in LIDL voor Nikon D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goedkope afstandsbediening in LIDL voor Nikon D70

In den Aldi ligt voor het moment ook een universele afstandsbediening voor ne euro of 6 à7. Hij werkt op de Nikon D70 , de code is 030. Ik heb hem zelf gehaald en hij doet het prima. De te gebruiken knop is 7.

Groeten,

Dave

Comment

Jihaaa! het werkt heb jullie raad opgevolgd en zo'n remotje
      gehaald in den Aldi en dat werkt prima!

Bedankt aan allen he!

en nu vogeltjes proberen te fotograferen...
      _______ Xommy ______
      Lidnummer: BD0248BE

Comment

Iemand de code voor de Aldi remote voor een 300D?

Mercikes
        *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Onder de kerstboom lag een universele afstandsbediening van de Lidl.
          Ik had het verhaal verteld aan mijn zoon.. en voila.
          Evenwellllllll......
          Code gezet op 031.. en alles werkte perfect.
          Maar als ik richt op een afstand van vb. 2 a 3 meter , vanaf van achteren, werkt het enorm moeilijk.
          Ik heb met spiegeltjes geprobeert... maar je moet zo precies richten dat het bijna niet werkbaar is.
          Ik heb het dus over een D70 van Nikon.
          Weet iemand hoe ik dat kan oplossen.?..
          Kwam gelijk de vraag in mij op... hoe zou dat dan werken met de originele afstandsbediening van Nikon zelf.?.. Moet je daarbij dan ook zo precies richten.?..
          Ik heb het hier in mijn verhaal dus over bediening vanaf van achteren.
          Iemand tips, meningen... ervaringen hierover.?..
          Groetjes Daniell,

Comment

wel het richte is pure fysica en heeft niet met merken te maken.

nikon, lidl of phillips...de informatie zit verpakt in een infraroodstraaltje en deze moet de sensor zien te bereiken...

spiegeltjes, dat moet werken, maar imho moet je dat recht op recht richten
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Volgens mij moet dit toch ook met het vermogen en efficiency van de IR-LED en met de kwaliteit van het reflectie-spiegeltje achter de IR-LED te maken hebben.

Dit kan idd verschillen van product tot product.
              BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke
                Volgens mij moet dit toch ook met het vermogen en efficiency van de IR-LED en met de kwaliteit van het reflectie-spiegeltje achter de IR-LED te maken hebben.

Dit kan idd verschillen van product tot product.
                yup maar zelfs met een super nikon G DX type Vii super IR booster kastje zul je langs achter weinig raken als het sensortje vanvoor staat :d

Comment

Nog eentje voor de D70: de Firstline; code 0034, afdrukken toest 1
                  Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                  http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liebensd
                    In den Aldi ligt voor het moment ook een universele afstandsbediening voor ne euro of 6 à7. Hij werkt op de Nikon D70 , de code is 030. Ik heb hem zelf gehaald en hij doet het prima. De te gebruiken knop is 7.

Groeten,

Dave
                    Om het nog wat makkelijker te maken; de combinatie Medion 41169 (onlangs in aldi, mss nu nog) met nikon D70
                    Code: 313 en afdrukknop is dan simpelweg de play button... Mss iets voor de hand liggender dan die 7...
                    lowagie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
                      Iemand de code voor de Aldi remote voor een 300D?

Mercikes
                      Niemand die hier een antwoord op weet?

Thx
                      *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simba
                        Om het nog wat makkelijker te maken; de combinatie Medion 41169 (onlangs in aldi, mss nu nog) met nikon D70
                        Code: 313 en afdrukknop is dan simpelweg de play button... Mss iets voor de hand liggender dan die 7...
                        lol?!?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                          yup maar zelfs met een super nikon G DX type Vii super IR booster kastje zul je langs achter weinig raken als het sensortje vanvoor staat :d
                          Dat is rap opgelost met een klein stukje alu folie of iets dergelijks

Dan kan je zo van achter ontspannen
                          F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
                          Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

Comment

Tip : in het tijdschrift "elektuur" van deze maand staat een eenvoudige zelfbouw draadloze ontspanner op basis van 433MHz radiomodules.

Een beetje handige techneuten kunnen deze wel combineren met hun IR zendertje (D70), zodat de rijkwijdte van je afstandbediening max.100m wordt en zelfs dwars doorheen muren gaat.

Voor camera's met een gewone contact-aansluiting is de zaak nog eenvoudiger natuurlijk en is het gewoon een kwestie van de schakeling na te bouwen. (Canon 300D)
                            Last edited by Jokke; 7 januari 2005, 15:16.
                            BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Hallo, ik heb reeds meermaals gebruik gemaakt van mijn afstandsbediening doch werkt het ding bijna niet als je langs achter het infrarode signaal verstuurt.
                              Hoe kan ik dit oplossen?

Comment

@Walter.
                                lees aub deze thread eens aandachtig en grondig.
                                Last edited by Wim.Vanmaele; 22 januari 2005, 18:25.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                                X