Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope afstandsbediening in LIDL voor Nikon D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goedkope afstandsbediening in LIDL voor Nikon D70

Hallo,

Zoals op mijn site te lezen was, is er een goedkoop alternatief voor afstandsbediening van de Nikon D70.
    Ik heb nu zelf een universele afstandsbediening gekocht in de LIDL en gezocht tot in de juiste code heb gevonden. U dient de TV code in te stellen op 031. Afdrukken gaat met de toets 7.
    Vertel het verder, ga deze afstandsbediening NU halen, want ze ligt sinds gisteren in de LIDL.

Deze info zal in detail op mijn site geplaatst worden. Van zodra dit gebeurd is, krijg je hier bericht.

Groeten,

Nat.
    natwork.be

Re: Goedkope afstandsbediening in LIDL voor Nikon D70

Zou dit ook lukken voor de canon 300D ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
      Hallo,

Zoals op mijn site te lezen was, is er een goedkoop alternatief voor afstandsbediening van de Nikon D70.
      Ik heb nu zelf een universele afstandsbediening gekocht in de LIDL en gezocht tot in de juiste code heb gevonden. U dient de TV code in te stellen op 031. Afdrukken gaat met de toets 7.
      Vertel het verder, ga deze afstandsbediening NU halen, want ze ligt sinds gisteren in de LIDL.

Deze info zal in detail op mijn site geplaatst worden. Van zodra dit gebeurd is, krijg je hier bericht.

Groeten,

Nat.
      Verklaar dit even nader Nat ? Begrijp niet wat U bedoelt .

wingske

Comment

mijn vriendin heeft in de buurt een lidl en ik heb haar al opgestuurd om zo een machineke te halen.
        Wel grappig eigenlijk dat zoiets allemaal kan maar ja een goedkoop alternatief is altijd welkom
        hoeveel bedraagt de nieuwprijs voor een orginele afstandsbediening????
        heb het ondertussen eens opgezocht op www.topfoto.de en de prijs bedraagt ongeveer een 23 euro voor een orginele afstandsbediening
        Last edited by Bjokke; 24 november 2004, 17:48.

Comment

@raf
          Vermoedelijk wel, alleen heb ik geen 300D en kan ik het niet uitproberen.
          @wingske
          Je kan voor de Nikon D70 een afstandsbediening kopen van Nikon. Hoeveel deze kost weet ik niet, maar goedkoop zal dat wel niet zijn.
          Als je een universele afstandsbediening koopt (vb van de LIDL) dan is die programmeerbaar voor verschillende soorten toestellen (TV, Video, DVD, Tuner, ...) en verschillende soorten merken (Sony, Philips, Toshiba, Samsung, ...) . De op dit ogenblik te koop aangeboden afstandsbediening moet op TV mode geprogrammeerd worden met code 031. Daarna kan men als men op de "7" duwt van de afstandsbediening, de Nikon D70 bedienen.
          Ik hoop dat dit wat duidelijker is

Groeten,

Nat
          natwork.be

Comment

Volgens een site die ik vond via google kan dit niet met een Canon 10D maar wel met een 300D omdat bij de 10D alleen een draadontspanner mogelijk is. De 300D werkt met draadontspanner en infrarood.

Comment

Lijkt me dat het met iedere camera kan die infrarood ondersteund. Je moet allen wel de juiste code vinden.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

@Nat: hoe hebde die code gevonnen???
                alles proberen??
                [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

@Hellcat
                  Veel proberen ja, maar ik had wel een serieuse filter. Ik wist dat het een Sanyo TV moest zijn, en dat de ontspanknop 1 of 7 was

Ondertussen staat alles uitgelegd op mijn site.

Groeten,

Nat
                  natwork.be

Comment

@raf
                    Vermoedelijk wel, alleen heb ik geen 300D en kan ik het niet uitproberen.
                    @wingske
                    Je kan voor de Nikon D70 een afstandsbediening kopen van Nikon. Hoeveel deze kost weet ik niet, maar goedkoop zal dat wel niet zijn.
                    Als je een universele afstandsbediening koopt (vb van de LIDL) dan is die programmeerbaar voor verschillende soorten toestellen (TV, Video, DVD, Tuner, ...) en verschillende soorten merken (Sony, Philips, Toshiba, Samsung, ...) . De op dit ogenblik te koop aangeboden afstandsbediening moet op TV mode geprogrammeerd worden met code 031. Daarna kan men als men op de "7" duwt van de afstandsbediening, de Nikon D70 bedienen.
                    Ik hoop dat dit wat duidelijker is

Groeten,

Nat
                    Hartelijk bedankt ,alles duidelijk nu

wingske

Comment

@Hellcat
                      Veel proberen ja, maar ik had wel een serieuse filter. Ik wist dat het een Sanyo TV moest zijn, en dat de ontspanknop 1 of 7 was

Ondertussen staat alles uitgelegd op mijn site.

Groeten,

Nat
                      lol.... hoe in godsnaam komt ge te weten dat het een Sanyo TV moest zijn??

alleszins heel erg bedankt... ik ga ook wel eens gaan piepen...

groetjes, Dre
                      https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

Nog net op de valreep van het sluitingsuur in de Lidl ééntje gaan halen met de bedoeling het te gebruiken voor m'n 300D
                        De gebruiksaanwijzing eens goed doorgelezen van zowel de remote control alsook die van de 300 D.
                        Dan maar aan de slag......................
                        Doch na talrijke pogingen te hebben ondernomen geen succes
                        Hopelijk zijn er andere BDers die raad weten en meer succes hebben.
                        Aan de andere kant vond ik het voor die schamele 6 euro wel de moeite waard om een gokje te wagen, en kan ik het desgewenst nog altijd gebruiken voor m'n TV en stereo
                        Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                        Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Ik heb zelf een draadontspanner voor mijn 300D, en in de meeste gevallen is die volgens mij handiger dan een draadloze. De sensor van die draadloze zit vooraan in de camera, en als ik een draadontspanner nodig heb, dan sta ik altijd achter de camera (bijvoorbeeld als ik nachtfoto's maak, met de camera op statief).

En als ik dan toch eens zelf mee op de foto moet, dan gebruik ik de zelfontspanner (timer) wel .
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

@Dreekes
                            Die informatie stond al een tijdje op mijn site met een ander soort afstandsbediening (blokker). Ik had deze afstandsbediening echter niet, en kon het ook niet verifieren. En die (blokker-) informatie heeft mij iemand toegezonden via mail na het bezoek van mijn site. Vandaar dus
                            Inderdaad : weten welk merk je moet selecteren is reeds een hele grote filter.
                            @domibal
                            Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar eerst zou ik via google zoeken of iemand anders al niet een programmeerbare afstandsbediening heeft ingezet en het merk. Indien niet wordt dat wel een paardewerk. Je dient dan voor de 8 mogelijke toestellen (TV, DVD, CD, Tuner, AUX, ...) ALLE codes te proberen met ALLE toesten van de afstandsbediening. Succes ! Als je die info hebt, wil ik ze gerust bij op mijn site plaatsen. De site is immers geen Nikon-only plaats.
                            Mocht ik iets tegenkomen op het web dat U kan helpen laat ik het zeker weten !

Groeten,

Nat.
                            natwork.be

Comment

Ik had er gisteren al ééntje gehaald. Heb wel een tijdje gezocht tegen dat ik de juiste code had.
                              Vandaag eens geprobeerd en het werk héél aardig voor zijn geld
                              Groetjes DD
                              Fronstages

Comment

Working...
                              X