is er iemand die mij kan zeggen hoe ik het best tewerk ga om mij voorraad dia's te digitaliseren ,en ook tot een aanvaardbaar resultaat kom , alvast dank voor jullie hulp
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
mij dia's digitaliseren
Collapse
X
-
-
Re: mij dia's digitaliseren
Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk berichtis er iemand die mij kan zeggen hoe ik het best tewerk ga om mij voorraad dia's te digitaliseren ,en ook tot een aanvaardbaar resultaat kom , alvast dank voor jullie hulp
-
Ik wil hier graag op antwoorden maar dan hoor ik graag hoeveel en wat de latere bestemming van de beelden is ..
5000 beelden om evt hooguit 10x15 pics van te maken of om als herinnering ergens op te slaan maakt wel een verschil met bv een paar 100 die je op de best mogelijke manier wil digitaliseren om hier of elders nog wat schitterends gaan mee te doen hébedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtIk wil hier graag op antwoorden maar dan hoor ik graag hoeveel en wat de latere bestemming van de beelden is ..
5000 beelden om evt hooguit 10x15 pics van te maken of om als herinnering ergens op te slaan maakt wel een verschil met bv een paar 100 die je op de best mogelijke manier wil digitaliseren om hier of elders nog wat schitterends gaan mee te doen hé
Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk berichtNu heeft u weer werk gedaan wat de topic starter ook had kunnen doen.
dus laat het maar !
maar dank aan degene die mij wilden helpen !!!!Last edited by bopatje; 3 maart 2012, 08:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk berichtmiss zijn er mensen die een zee van tijd hebben om opzoekings werk te doen maar de tijd en situatie bij mij lenen dit niet ,daarom vroeg ik in deze situatie jullie hulp om wat sneller een antwoord te krijgen ,maar blijkbaar nemen sommigen dat kwalijk,
dus laat het maar !
maar dank aan degene die mij wilden helpen !!!!
Ik stuur PMbedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk berichtmiss zijn er mensen die een zee van tijd hebben om opzoekings werk te doen maar de tijd en situatie bij mij lenen dit niet ,daarom vroeg ik in deze situatie jullie hulp om wat sneller een antwoord te krijgen ,maar blijkbaar nemen sommigen dat kwalijk,
dus laat het maar !
maar dank aan degene die mij wilden helpen !!!!
En dat we dat tijdens werkuren zouden doen vind ik al helemaal eronder.
De zoekopdracht vraagt juist 20 seconden typwerk.https://www.fotospotter.be
Je suis content d’ętre heureux
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk berichtSorry, maar hier zeg je vrij, laat de anderen het zoekwerk maar doen, zelf steek ik er geen tijd in ....
De zoekopdracht vraagt juist 20 seconden typwerk.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk berichtNu heeft u weer werk gedaan wat de topic starter ook had kunnen doen.Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk berichtSorry, maar hier zeg je vrij, laat de anderen het zoekwerk maar doen, zelf steek ik er geen tijd in ....
De zoekopdracht vraagt juist 20 seconden typwerk.Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....
Comment
-
-
mijn excuses als het voor sommige verkeerd is overgekomen wat ik hier zei ,die dia's sorteren is ook niet voor direct maar voor later ,maar intussen wil ik wel voor het nodige materiaal zorgen om dit te doen ,ik ben hier geen profiteur op dit forum maar waar ik kan tracht ik ook andere mensen te helpen ,niet zozeer in dit rubriek want de andere plaatsen hier waar ik ook actief ben vragen dan ook heel veel tijd ,meestal tracht ik iemand te helpen via pm of dergelijk als mij vragen worden gesteld ,dus schiet mij hier niet direct af
Comment
-
Ik zou toch eerst beginnen met de dia's te sorteren, en kritisch te zijn.... alles wat overbelicht, onderbelicht of onscherp is zonder pardon eruit zwieren, door het scannen of andere vorm van kopieren gaat het contrast steeds omhoog en zelfs met goed belichte dia's zal je achteraf in Photoshop Lightroom of andere programma's, moeten ingrijpen, het beste is de opnames in Raw te doen, er zal wat meer werk aan zijn maar het resultaat zoveel beter, maar eerst die dia berg verkleinen, succes ermee...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk berichtIk zou toch eerst beginnen met de dia's te sorteren, en kritisch te zijn.... alles wat overbelicht, onderbelicht of onscherp is zonder pardon eruit zwieren, door het scannen of andere vorm van kopieren gaat het contrast steeds omhoog en zelfs met goed belichte dia's zal je achteraf in Photoshop Lightroom of andere programma's, moeten ingrijpen, het beste is de opnames in Raw te doen, er zal wat meer werk aan zijn maar het resultaat zoveel beter, maar eerst die dia berg verkleinen, succes ermee...
Comment
-
Heb er zo' 2500? achter de rug, wel nog niet allemaal bewerkt.(tijd, tijd tijd)
En bij de eerste 100 heb ik er ook véél tijd in gestoken door een selectie te maken, man man wat een werk, pfff!
Bij de volgende heb ik, zónder te selecteren, gewoon foto’s (in RAW, kan je alle kanten mee uit) genomen en tijdens het converteren zijn de beste er automatisch uitgekomen,
van een minder goeie (wazig of half scherpe familiefoto bv. ) kan je dan alsnog beslissen te behouden, zeker als het over een goeie herinnering gaat.
Uit mijn ondervinding, beter achteraf een beetje meer werk aan besteden
Comment
Comment