Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mij dia's digitaliseren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mij dia's digitaliseren

is er iemand die mij kan zeggen hoe ik het best tewerk ga om mij voorraad dia's te digitaliseren ,en ook tot een aanvaardbaar resultaat kom , alvast dank voor jullie hulp

Re: mij dia's digitaliseren

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
    is er iemand die mij kan zeggen hoe ik het best tewerk ga om mij voorraad dia's te digitaliseren ,en ook tot een aanvaardbaar resultaat kom , alvast dank voor jullie hulp
    - Mij?

Comment

Ik wil hier graag op antwoorden maar dan hoor ik graag hoeveel en wat de latere bestemming van de beelden is ..

5000 beelden om evt hooguit 10x15 pics van te maken of om als herinnering ergens op te slaan maakt wel een verschil met bv een paar 100 die je op de best mogelijke manier wil digitaliseren om hier of elders nog wat schitterends gaan mee te doen hé
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

kijk hier, hier, hier en hier enzovoort eens of geef "dia's" of "dia's scannen" in bij "Zoeken" en je bent gegarandeerd een dagje zoet eer je alles gelezen hebt......en dan nog zie je bomen door het bos niet
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Ik wil hier graag op antwoorden maar dan hoor ik graag hoeveel en wat de latere bestemming van de beelden is ..

5000 beelden om evt hooguit 10x15 pics van te maken of om als herinnering ergens op te slaan maakt wel een verschil met bv een paar 100 die je op de best mogelijke manier wil digitaliseren om hier of elders nog wat schitterends gaan mee te doen hé
          het is meer de bedoeling om een uitgeselecteerd aantal als herinnering te bewaren ,je kent dat hč al die leuke vakantieherinneringen met het gezin en dergelijke ,ik was toen ook al wat met fotografie bezig en weet ook dat er hier en daar toch wel enkele mooie beelden zullen opduiken die ik dan miss wel in "de betere" kwaliteit zou willen zien ,de andere mogen dan wel iets minder zijn,ik heb er ongeveer een 1500 dia's waaruit ik dan een serieuse selectie zal maken

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
          kijk hier, hier, hier en hier enzovoort eens of geef "dia's" of "dia's scannen" in bij "Zoeken" en je bent gegarandeerd een dagje zoet eer je alles gelezen hebt......en dan nog zie je bomen door het bos niet
          ik ben idd nog wel efkens zoet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
            Nu heeft u weer werk gedaan wat de topic starter ook had kunnen doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              miss zijn er mensen die een zee van tijd hebben om opzoekings werk te doen maar de tijd en situatie bij mij lenen dit niet ,daarom vroeg ik in deze situatie jullie hulp om wat sneller een antwoord te krijgen ,maar blijkbaar nemen sommigen dat kwalijk,
              dus laat het maar !
              maar dank aan degene die mij wilden helpen !!!!
              Last edited by bopatje; 3 maart 2012, 08:58.

Comment

miss zijn er mensen die een zee van tijd hebben om opzoekings werk te doen maar de tijd en situatie bij mij lenen dit niet ,daarom vroeg ik in deze situatie jullie hulp om wat sneller een antwoord te krijgen ,maar blijkbaar nemen sommigen dat kwalijk,
                dus laat het maar !

Ik stuur PM
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

dus laat het maar !
                  Sorry, maar hier zeg je vrij, laat de anderen het zoekwerk maar doen, zelf steek ik er geen tijd in ....

En dat we dat tijdens werkuren zouden doen vind ik al helemaal eronder.
                  De zoekopdracht vraagt juist 20 seconden typwerk.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’ętre heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    Sorry, maar hier zeg je vrij, laat de anderen het zoekwerk maar doen, zelf steek ik er geen tijd in ....

plus 1
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht

bedankt voor het begrip, maar inderdaad, als je nog geen"20 seconden typwerk" hebt om een zoekopdracht te plaatsen dan vraag ik me af hoe je nog tijd gaat vinden om je dia's uit te sorteren, en zeker om het resultaat achteraf te bekijken. Alles wat ik hier doe is ook maar tussen de soep en de patatten, voor, na en tussen mijn werk! Een beetje gemakzuchtig of....
                      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

mijn excuses als het voor sommige verkeerd is overgekomen wat ik hier zei ,die dia's sorteren is ook niet voor direct maar voor later ,maar intussen wil ik wel voor het nodige materiaal zorgen om dit te doen ,ik ben hier geen profiteur op dit forum maar waar ik kan tracht ik ook andere mensen te helpen ,niet zozeer in dit rubriek want de andere plaatsen hier waar ik ook actief ben vragen dan ook heel veel tijd ,meestal tracht ik iemand te helpen via pm of dergelijk als mij vragen worden gesteld ,dus schiet mij hier niet direct af

Comment

Ik zou toch eerst beginnen met de dia's te sorteren, en kritisch te zijn.... alles wat overbelicht, onderbelicht of onscherp is zonder pardon eruit zwieren, door het scannen of andere vorm van kopieren gaat het contrast steeds omhoog en zelfs met goed belichte dia's zal je achteraf in Photoshop Lightroom of andere programma's, moeten ingrijpen, het beste is de opnames in Raw te doen, er zal wat meer werk aan zijn maar het resultaat zoveel beter, maar eerst die dia berg verkleinen, succes ermee...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
                            Ik zou toch eerst beginnen met de dia's te sorteren, en kritisch te zijn.... alles wat overbelicht, onderbelicht of onscherp is zonder pardon eruit zwieren, door het scannen of andere vorm van kopieren gaat het contrast steeds omhoog en zelfs met goed belichte dia's zal je achteraf in Photoshop Lightroom of andere programma's, moeten ingrijpen, het beste is de opnames in Raw te doen, er zal wat meer werk aan zijn maar het resultaat zoveel beter, maar eerst die dia berg verkleinen, succes ermee...
                            dank je wel voor je tips ,het zal idd nodig zijn om een goeie sortering te maken ,toen maakte ik al graag foto's maar wist nog niet al de regeltjes van vb oa compositie en dergelijke ,dus vele zullen automatisch in de prullemand belanden ,ik ben gewoon om in RAW te werken maar bij deze situatie is dat wel een goeie tip,nogmaals dank

Comment

Heb er zo' 2500? achter de rug, wel nog niet allemaal bewerkt.(tijd, tijd tijd)
                              En bij de eerste 100 heb ik er ook véél tijd in gestoken door een selectie te maken, man man wat een werk, pfff!
                              Bij de volgende heb ik, zónder te selecteren, gewoon foto’s (in RAW, kan je alle kanten mee uit) genomen en tijdens het converteren zijn de beste er automatisch uitgekomen,
                              van een minder goeie (wazig of half scherpe familiefoto bv. ) kan je dan alsnog beslissen te behouden, zeker als het over een goeie herinnering gaat.

Uit mijn ondervinding, beter achteraf een beetje meer werk aan besteden
                              EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                              debruri.be

Comment

Working...
                              X