Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke statief , max 100€

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke statief , max 100€

    Hallo iedereen,

    ik ben op zoek naar een statief om mijn Canon Eos 550D op te monteren.
    Het meeste ga ik hem gebruiken om landschappen te fotograferen.

    - Mijn maximumprijs is 100€ (Opbergzak inbegrepen)
    - Gewicht speelt niet echt een rol
    - Ik ben 1.76m groot (Weet niet als dit een rol speelt, ik kan me nog steeds bukken )

    In de prijsklasse tot 100€ kom ik veel het merk Velbon tegen, is dit wat degelijk materiaal? en welke zouden jullie mij aanraden?
    Canon EOS 550D + Canon EF-S 18-55 IS + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II + Canon EF 50mm f/1.8 II + Canon RC6 + Benro A650FBH2 + nog wat UV filters en zonnekappen :)

  • #2
    Re: Welke statief , max 100€

    Dag NHKe,

    Begin met dit eens te lezen. Indien je nog op je honger zit gebruik dan eens de zoekfunctie met het woord statief. Urenlang leesplezier.

    Mijn goede raad: als je er niet meer dan 100 euro aan wil geven, koop dan geen statief.

    Met vriendelijke groet,

    Chris
    Geniet van foto's maken

    Comment


    • #3
      Re: Welke statief , max 100€

      Voor 100 Euro kan ik je een degelijk statief aanbevelen, maar dat is dan wel zonder een statiefhoofd, daar is er nog een extra kost.
      Voor een compleet statief met statiefhoofd en dat voor 100 Euro moet ik Chris bijtreden en zeggen ne dat heb je niet voor deze prijs.

      Wil je de uitdaging aangaan dan kan ik deze twee aan bevelen :





      Dan heb je voor 170 Euro plus verzending een degelijk statief, echter nog geen topper, maar wel een bruikbaar iets.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Welke statief , max 100€

        ik zou toch een iets groter budget nemen. voor 200 euro heb je al relatief degelijke statieven met kop bij.
        heb onlangs zelf eentje aangeschaft. Benro a2570t alu mg3 3sec met benro hd-38 3way head voor 208euro. tis geen gitzo maar gaat wel een paar jaartjes mee. komt van bij studio 73 trouwens

        was eerst van plan om een goedkoper te nemen maar toen ik er in de winkel is aan voelde waren die goedkope versies verschrikkelijk onstabiel en voelde fragiel aan.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Welke statief , max 100€

          Ik volg mijn wat hierboven reeds gezegd is...
          Zelf heb ik ook eerst een goedkoop statief gehad, met als resultaat dat het na het enkele keren te gebruiken in een hoekje beland is omdat het gewoon niet echt bruikbaar was.
          Anderhalf jaar geleden heb ik me een Benro statief aangeschaft, nog steeds geen extreem duur (iets meer dan € 200) statief in vergelijking met Gitzo, Manfrotto, maar wel één waar ik zeer tevreden van ben en wat ik ook al veel gebruikt heb. Helaas heb ik ook de garantie al nodig gehad voor een probleem met mijn statiefkop, maar daardoor kan ik ook zeggen dat deze bij Benro ook in orde is
          Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

          Comment


          • #6
            Re: Welke statief , max 100€

            Voor binnen of buiten ? Wat wil je ermee doen?

            Als je budget echt beperkt is tot 100 euro, en je wil per se een statief (of je hebt er één nodig), geef dan minder uit voor een statiefje van bij Makro, Carrefour enz, want tussen 50 en 100 euro is er weinig kwaliteitsverschil. En dan heb je nog steeds een goedkoop statiefje voor een compactcamera, of om een externe flits op te zetten als je later een goed statief hebt.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

            Comment


            • #7
              Re: Welke statief , max 100€

              Ik kan je deze aanraden : http://www.benl.ebay.be/itm/PRO-FANC...item27bb3a1196
              Ligt wel net ietsje boven je budget, maar geef toe : voor 100 euro heb je niet veel.
              Last edited by Tollerke; 7 februari 2012, 15:51.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment


              • #8
                Re: Welke statief , max 100€

                Ik gebruik al jaren deze:
                http://shop.fotorubens.be/photo/trip...a-450r-statief

                Best tevreden van, en perfect binnen je budget.
                Ja, er zal beslist wel beter bestaan, en vooral duurder....
                maar als je hem gebruikt voor landschappen lijkt me dit wel bruikbaar.
                It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

                Comment


                • #9
                  Re: Welke statief , max 100€

                  laat je niet al te gek maken door sommige, voor het geld wat je stelt kun je best een statief kopen, hangt er puur vanaf wat je ermee gaat doen, hoe lang je dit wil gaan doen, wat je erop gaat zetten, zolang daar hele grote lenzen opgezet gaan worden is hier allemaal prima mee te werken.

                  kijk even op deze link:

                  Mijn beste Foto moek nog trekke.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke statief , max 100€

                    Ik treed Chris bij dat je beter geen statief koopt als je toch maar €100 wilt uitgeven. Een degelijk statief kost helaas evenveel of een camera en is zeker bij landschapsfotografie onontbeerlijk.

                    Het is weggegooid geld, beter dan even wat wachten tot je eventueel wat meer kan investeren.
                    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke statief , max 100€

                      Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                      Ik treed Chris bij dat je beter geen statief koopt als je toch maar €100 wilt uitgeven. Een degelijk statief kost helaas evenveel of een camera en is zeker bij landschapsfotografie onontbeerlijk.

                      Het is weggegooid geld, beter dan even wat wachten tot je eventueel wat meer kan investeren.
                      Las gisteren ook al zo iets en nu weer "een statief is zeker bij landschapsfotografie onontbeerlijk" !?!?!? Maar als je uitleg vraagt komt er niks meer .....
                      Krijg ik er van jou wel een beetje uitleg bij, want ik neem bijna niks anders als landschapsfoto's en heb hiervoor nog nooit een statief gebruikt.
                      Begrijp het niet, of ik zie iets over het hoofd .

                      On topic : ik heb een Velbon 600R van 118 euro (maar niet voor landschapsfotografie ) en ben er best tevreden over. De mensen rijden ook niet allemaal met een Hummer hé

                      Groetjes
                      Last edited by Guest17; 6 februari 2012, 15:44.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke statief , max 100€

                        Las gisteren ook al zo iets en nu weer "een statief is zeker bij landschapsfotografie onontbeerlijk" !?!?!? Maar als je uitleg vraagt komt er niks meer .....
                        Krijg ik er van jou wel een beetje uitleg bij, want ik neem bijna niks anders als landschapsfoto's en heb hiervoor nog nooit een statief gebruikt.
                        Begrijp het niet, of ik zie iets over het hoofd .
                        Als je het vriendelijk vraagt krijg je misschien wel uitleg? Maar kijk, ik zal zelfs wat uitleg geven ook al was het niet erg vriendelijk...

                        Bij landschappen wil je doorgaans veel scherptediepte, dus m.a.w. hoge diafragma waarden laat ons stellen gaande van F11 tot F16. Dus weinig licht die binnenkomt en daarom al langere sluitertijden. Als je dan ook nog eens 's morgens of 's avonds fotografeert dan heb je nog minder licht, dus een sluitertijd van een paar seconden is niet ongewoon. Zoiets vanuit de hand is onmogelijk.

                        Komt erbij dat je bij landschappen ook vaak grijsverloopfilters nodig hebt, die houden nog eens extra licht tegen, dus opnieuw langere sluitertijden. Eventueel ook een polarisatiefilter en opnieuw 2 stops minder licht.
                        Je zou kunnen stellen dat sie filters niet noodzakelijk zijn, maar een blend of een HDR gaat ook niet zonder een statief.

                        Verder is zo'n statief ook gemakkelijk om je composities "vast te houden", want bij landschappen komt compositie vaak op een millimetertje aan.

                        En zo kan ik nog wel verschillende argumenten vinden waarom een statief bij landschapsfotografie onontbeerlijk is.

                        En rekenen op de stabiliteit van een goedkoop statiefje zal tegenvallen, want die bieden eigenlijk niet die stabiliteit die je ervan verwacht en vanaf het moment dat er nog wat wind op steekt is het helemaal verloren.
                        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke statief , max 100€

                          Bedankt voor de vele reactie's.. Het is mijn eerste statief aankoop.. Ik heb dus totaal nog geen ervaring met de aankoop ervan. Naar wat ik moet kijken, enz..

                          Wat denken jullie van dit?



                          Grtz
                          Canon EOS 550D + Canon EF-S 18-55 IS + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II + Canon EF 50mm f/1.8 II + Canon RC6 + Benro A650FBH2 + nog wat UV filters en zonnekappen :)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke statief , max 100€

                            Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk bericht
                            Bedankt voor de vele reactie's.. Het is mijn eerste statief aankoop.. Ik heb dus totaal nog geen ervaring met de aankoop ervan. Naar wat ik moet kijken, enz..

                            Wat denken jullie van dit?



                            Grtz
                            Dat lijkt me al een goed exemplaar, waar je alles mee zal kunnen wat je wil. Persoonlijk zou ik een ander balhoofd nemen (kan in vele gevallen voor dezelfde prijs), maar dat is weer persoonlijk, ik werk zelf liever met een ander type, maar deze kan voor jou misschien perfect zijn.
                            Zoals ook al in mijn vorige post gezegd, ben ik ook heel tevreden over de service van Benro.
                            Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke statief , max 100€

                              Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk bericht
                              Hallo iedereen,

                              ik ben op zoek naar een statief om mijn Canon Eos 550D op te monteren.
                              Het meeste ga ik hem gebruiken om landschappen te fotograferen.

                              - Mijn maximumprijs is 100€ (Opbergzak inbegrepen)
                              - Gewicht speelt niet echt een rol
                              - Ik ben 1.76m groot (Weet niet als dit een rol speelt, ik kan me nog steeds bukken )

                              In de prijsklasse tot 100€ kom ik veel het merk Velbon tegen, is dit wat degelijk materiaal? en welke zouden jullie mij aanraden?

                              ik heb deze en ben er heel tevreden over, zeker goeie prijs kwaliteit

                              Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                              Comment

                              Working...
                              X