Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnekap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zonnekap

Deze is idd een toeter, maar ik geloof wel dat daar goed en grondig onderzoek naar gedaan is welke lens welke zonnetoeter behoefd om optimaal te presteren
    Webstek in opbouw

Comment

Natuurlijk voor elke lens een andere zonnekap.
      De gebruikte zonnekap moet overeenkomen met de grootste opnamehoek van de lens.
      Tenzij:
      • je speciale effecten wil bekomen (lensflaire)
      • vingetvorming wil op je foto's
      • je om een of andere reden (bepaalde filters) geen zonnekap kan gebruiken

Bedenk dat een zonnekap tevens een ideale bescherming biedt tegen beschadiging van je frontlens (zeker bij de wat kleinere hoeken).

Heb je geen zonnekap, of heb je toch nog last van zijdelings invallend licht, dan kan je dat licht altijd nog afschermen met je hand of eender welk voorwerp.
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Naast ebay kan men ook kijken op Dealextreme.com. Deze is goedkoop en bied ook een goede service bij eventuele garantie afhandeling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
          Naast ebay kan men ook kijken op Dealextreme.com. Deze is goedkoop en bied ook een goede service bij eventuele garantie afhandeling.
          Op een zonnekap van de Chinezen die 2 of 3 euro kost, hoef ik geen garantie hoor .
          Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Bij Canon worden geen zonnekappen standaard meegeleverd..... moeten afzonderlijk aangekocht worden . En mochten ze op verschillende objectieven passen, ik zou het ook proberen met minder. Heb er nu eentje voor m'n Canon 100 mm 2.8..... amaai wat een joekel, bodempje aankleven en er kan een halve liter water in.
            Groetjes
            Ik heb 6 Canon lenzen ... allemaal standaard MET zonnekap!

En ... die gebruik ik altijd! (zoals mijn veiligheidgordels in de auto)
            "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Op lenzen zoals een 85mm of een 100mm macro is een rubber zonnekapje vrijwel even effectief en een stuk compacter. Ook op de 70-200 zou ik zoiets nog wel overwegen om ruimte te besparen.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                Ik heb 6 Canon lenzen ... allemaal standaard MET zonnekap!

En ... die gebruik ik altijd! (zoals mijn veiligheidgordels in de auto)
                Waar koop je die ? Ik heb nog nooit een Canonlens kunnen kopen waar een zonnekap bij inbegrepen was in de prijs !? Heb wel geen L lenzen, misschien is de zonnekap bij deze wel inbegrepen in de prijs, dat weet ik niet. Zijn het het misschien alle zes L lenzen die van U ?
                Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Zijn het het misschien alle zes L lenzen die van U ?
                  Groetjes
                  Dat is wel zo, ja.
                  "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                    Dat is wel zo, ja.
                    Dat verklaart natuurlijk alles. Bij een Mercedes kunnen ze zich ook niet permitteren een meerprijs te vragen voor de ruitenwissers hé, die zijn reeds dubbel en dik betaald in de prijs van de auto .
                    Groetjes

Comment

Working...
                    X