Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
heb voor elke lens een kap, gebruik deze ook altijd, ene kant voor bescherming, andere kant natuurlijk waar die voorbedoeld is.
Als het goed is heb je bij de 70-200 een zonnekap, zit er standaard bij, daarnaast zou ik zowieso nog eentje erbij aanschaffen voor de 85 mm, heeft een nogal gevoelig grote frontlens. Voor de 18-55 zou ik een rubbere zonnekap proberen te vinden, doen gewoon hun werk indien nodig en kosten niet zoveel.
Mijn advies is voor elke lens de juiste zonnekap. Bij de Chinezen op eBay kan je ze voor een paar euro per stuk vinden en ze sturen ze nog eens gratis op ook.
Heb er onlangs ééntje besteld voor de 55-250 mm en ééntje voor 100 mm van van Canon. Voor de beiden samen heb ik 5,25 euro betaald, verzendingskosten inbegrepen.
Op beide staat wel het juiste type nummer van Canon vermeld met uitzondering van de naam Canon zelf...... want ze zijn niet van Canon hé, maar pure (heel goedkope) namaak.
Kan je toch niet voor sukkelen hé.
Groetjes
Sonja heeft reeds het gevraagde gekregen hoor .
Groetjes
Fijn dat u dit wilde delen op het forum....hier heeft Sonja(en enkel Sonja) veel aan.
De anderen(en niet te vergeten TS) die dit lezen en geinteresseerd zijn in die goedkope zonnekappen zullen een tijdje zelf moeten zoeken op ebay.
Zoals gevraagd, enkele links : (heb persoonlijk reeds bij alle winkels hieronder gekocht, zonder problemen! Wel steeds betalen met Paypal, kwestie van garantie en mogelijk tot klachten mocht er iets mislopen)
Welke zonnekap nodig is, dat wordt even zoeken, en het loont de moeite om dit te doen! De prijs voor hetzelfde item kan wel verschillen, zelfs bij dezelfde verkoper..
Fijn dat u dit wilde delen op het forum....hier heeft Sonja(en enkel Sonja) veel aan.
De anderen(en niet te vergeten TS) die dit lezen en geinteresseerd zijn in die goedkope zonnekappen zullen een tijdje zelf moeten zoeken op ebay.
Tsja, als TS er niet naar vraagt...... .
Heb ooit negatieve reacties gekregen wegens het vermelden van een website, daarom nooit meer in het 'openbaar' .
En by the way, als je in eBay even lenshood intikt.... heb je keuze te over, dan is het enkel even vergelijken hé.
Groetjes
gewoon de zonnekap gebruiken die standaard met je lens meegeleverd wordt... Waarom zou je een ander gebruiken? om plaats te sparen in je tas?
Bij Canon worden geen zonnekappen standaard meegeleverd..... moeten afzonderlijk aangekocht worden . En mochten ze op verschillende objectieven passen, ik zou het ook proberen met minder. Heb er nu eentje voor m'n Canon 100 mm 2.8..... amaai wat een joekel, bodempje aankleven en er kan een halve liter water in.
Groetjes
Comment