Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote statieven-statiefkoppen topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

    Afgelopen maanden opzoek geweest naar een tas voor mijn statief, maar nog niet kunnen vinden. Heb bijvoorbeeld de volgende tas getest GITZO GC1201T. Helaas paste mijn combinatie niet in de tas. Leverancier gaf aan dat dit geen probleem zou zijn. Kreeg je de rits niet dicht.

    Welke combinatie wil ik in de tas stoppen. Gitzo carbon traveler series 2 + een Markins Q3t

    Heb nog wel een andere Gitzo tas geprobeerd in een winkel, maar deze vond ik te groot. Wellicht dat iemand op het forum nog aantal opties weet waar ik naar zou kunnen kijken.

    De optie aan de rugzak is geen optie, aangezien deze optie al aanwezig is, maar de rugzak gaat niet vaak mee. Dus opzoek naar een schoudertas enke voor het statief.

    Comment


    • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

      Ik heb de Sirui N-2204 met K-30x. Schitterende kwaliteit, kan ik alleen maar aanbevelen!
      Ook heel licht en gemakkelijk mee te nemen. Groot verschil met de loodzware Manfrotto die ik vroeger had!

      En ik lees hier dat je die niet kan kopen in België. Toch wel! Zie: http://www.fotocoudenys.be/sirui-statieven
      (Winkel in West-Vlaanderen, voor sommigen hier misschien niet bij de deur...)

      Comment


      • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

        Bedankt voor jou feedback en info MrX, kan ik zeker wat mee.

        Afstanden zijn voor mij geen enkel bezwaar of probleem hoor.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

          Mijn statief is ook van Manfrotto (190CX) en ik had al gehoord dat de balhoofden van Manfrotto niet super waren, en heb gekozen voor een balhoofd van Really Right Stuff, en ben daar héééél tevreden over. Niet goedkoop, maar betrouwbaar en nog licht ook. Je kan deze bij Konijnenberg bestellen : http://www.fotokonijnenberg.be/stati...nufacturer=146.

          En in het weekend kom ik in de omgeving van Puurs, Sint-Amands, Hamme,.. wel eens een frisse neus halen, dus indien je wilt, dan mag je dit balhoofd eens rustig bekijken en uittesten. Laat dan maar iets weten.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

            Bedankt voor jou bijdrage en aanbod @ stapperke !

            Het balhoofd waarover jij schrijft zien er erg professioneel uit, helaas is hun prijs dat ook blijkbaar... Niet voor mijn geldbeugel momenteel en ze kosten zelfs bijna evenveel dan de Markins balhoofden.
            Ik ga dus nog maar een beetje verder rondkijken en nog enkele verdere reacties afwachten. Maar zo'n Sirui balhoofd spreekt mij tot hiertoe het meest aan.

            Nogmaals bedankt !
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

              Hier word ook nog wat gedebatteerd over balhoofden. Ik heb enkel de eerste posts gelezen.


              Ik heb ook mijn tijd genomen voordat ik overging tot aanschaf van een balhoofd. Als je voor jezelf ineens de goede keuze maakt, dan heb je daar voor de rest van je fotoleven plezier van. Normaal gezien is dit iets wat je maar éénmaal hoeft aan te schaffen.
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment


              • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                Bedankt stapperke en check PB.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                  Ik heb net een Sirui M-3204x + K-30X gekocht - dat zou als ik zo jullie reacties lezen wel goed genoeg moeten zijn, zeker?
                  Bij deze wensen we al die Sirui-reviewers alvast te bedanken.

                  Op vraag van LesC en om Bart te bedanken kort m'n eerste indrukken (dus vullen we even aan):

                  Mijn bevindingen - daar kan ik kort over zijn - prima kop - gemakkelijk te bedienen en de beweringen van traumflieger (en die van jullie uiteraard) kloppen echt wel wat de koppen en het statief betreft, een stabiel-statief dat niet te licht is en niet te zwaar - de paar tests die ik heb gedaan bevestigen de kwaliteit van dit materiaal. Met deze combinatie ben ik echt voldaan qua tripod (m'n monopod dat was sneller in orde - vanaf de eerste aankoop was't direct de goeie - een benro trouwens).

                  Wat ik heb aangeschaft is wellicht iets te zwaar voor wat het moet doen - ik heb dus overgedimensioneerd, zonder dat het te zwaar geworden is.

                  Vooral handig is de middenkolom die we kunnen inkorten - en dat je geen apart stuk moet aanschaffen achteraf. 't is echt kwaliteitsvol gerief - daar ben ik van overtuigd geraakt.
                  Last edited by mutley69; 22 december 2013, 21:35.

                  Comment


                  • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                    Ik heb net een Sirui M-3204x + K-30X gekocht - dat zou als ik zo jullie reacties lezen wel goed genoeg moeten zijn, zeker?
                    Bij deze wensen we al die Sirui-reviewers alvast te bedanken.
                    Gefeliciteerd met je aanschaf. Je zou er ons allen plezier mee doen om ook jouw bevindingen hier mee te delen.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                      Ik heb net een Sirui M-3204x + K-30X gekocht - dat zou als ik zo jullie reacties lezen wel goed genoeg moeten zijn, zeker?
                      Bij deze wensen we al die Sirui-reviewers alvast te bedanken.
                      Ik heb zelf de M-2204 + K-30X, en daar ben ik heel tevreden over.
                      Voor mij is de 2204 hoog genoeg zonder dat ik de middenzuil moet uitschuiven, je moet bij de hoogte ook nog het balhoofd + het gedeelte van de camera tot aan de zoeker tellen, de zoeker komt dus een heel stuk hoger dan de maximale hoogte van het statief.
                      Maar als je wat groter bent dan ik, dan is de 3204 waarschijnlijk toch nog een betere keuze.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                        Heb zelf pas de N-2204 + K-30X gekocht. Lijkt me een prachtige set. Ik zag dat de specificaties vergelijkbaar zijn met de M-2204, maar kan niet ontdekken wat nu het verschil tussen die 2 zou zijn. Black B@ndit heb jij daar nog naar gekeken?
                        In elk geval een mooie stap beter dan mijn calumet statief dat bij sommige macro opnames begon om te vallen door het gewicht van een Canon 60D met Canon 100mm macro (!). Ik ga er van uit dat dat me nu niet gaat gebeuren. Wat een verschil in gewicht en stabiliteit zeg. Ik heb ook gelijk de middenzuil verwisseld met de kleine versie. Het statief is hoog genoeg voor mij en vind ook het feit dat ik zo het statief erg laag kan zetten een groot voordeel.

                        Comment


                        • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                          Ik zie ook niet meteen een verschil tussen de M2204 en de N2204...
                          Dan zal de N wel even goed zijn als de M zeker?
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                            Heeft er iemand ervaring met de Manfrotto MH055M8-Q5 ?
                            Deze zou zowel voor fotografie als video kunnen worden gebruikt.

                            http://www.statiefshop.be/product/14...h055m8-q5.html
                            BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                            Comment


                            • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                              Ik kan alleen maar herhalen: ik kan geen Manfrottokop aanbevelen. Ik ben er zeker van van je bij andere fabrikanten (die meer bekend zijn omwille van hun koppen) ook wel een kop zult kunnen vinden die zowel voor foto als voor video geschikt is.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment


                              • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Ik kan alleen maar herhalen: ik kan geen Manfrottokop aanbevelen.
                                Dit is toch wat kort door de bocht: voor video weet ik niet maar voor foto is het hydrostatische Manfrotto 468MGRC2 balhoofd toch heel erg goed. Geen creep, makkelijk te bedienen, weerstand vlot aan te passen.
                                Die is wel niet zo goedkoop dan de hier vaak vermeldde 486RC2.
                                Last edited by vonkske; 22 december 2013, 11:11. Reden: aanvulling

                                Comment

                                Working...
                                X