Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote statieven-statiefkoppen topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

    Bij de Sirui N-2204 + K-30X zit de zoeker van de 5D MKII op 156,5cm hoogte met de middenzuil helemaal naar beneden.
    Ik ben zelf ongeveer 173cm groot, en kan gewoon rechtop blijven staan als ik zo door de zoeker van de camera kijk.
    Voor mij is het dus meestal niet nodig om de middenzuil uit te schuiven.

    Als je een nog lichtere combinatie wil, dan kijk je best ook eens naar de wat lichtere balhoofden van Sirui, de K-10X weegt maar 350gr.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #92
      Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

      Hallo,

      Ik had ook de manfrotto 055 op het oog met die 804rc kop. Ik kwam nu ook deze tegen op konijnenberg, david & sanford 3 magnum... http://www.fotokonijnenberg.be/produ...magnum-xg.html

      Iemand ervaring mee? Kwam via de zoekfunctie ook niets tegen over dit statief, tenzij ik er heb overgelezen.

      Groeten.
      - A Point Of View -

      Comment


      • #93
        Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

        Beste,

        Nu de draagkracht van 25xx reeks van Gitzo is opgetrokken. Kan iemand mij nu het verschil vertellen tussen bv de GT2532LS en de GT3532LS of tussen de GT2542LS en de GT3542LS
        Dank
        Paul
        Nikon d300 - d90 - nikkor micros 55 - 105 - 200

        Comment


        • #94
          Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

          Oorspronkelijk geplaatst door ikal-1 Bekijk bericht
          Beste,

          Nu de draagkracht van 25xx reeks van Gitzo is opgetrokken. Kan iemand mij nu het verschil vertellen tussen bv de GT2532LS en de GT3532LS of tussen de GT2542LS en de GT3542LS
          Dank
          De 3 serie is stabieler en kan meer dragen door dikkere poten en bredere stand (?). Er was een filmpje op YouTube waar de nieuwe Gitzo 2 serie is afgekraakt (is verdwenen, wss onder druk van Gitzo). Hij testte het wel met een 500mm f/4. Voor kleinere en lichtere lenzen is het prima denk ik. Wat wil je erop zetten? Kijk ook eens naar Feisol, daar heb je voor hetzelfde geld een beter statief of een even goed voor minder geld.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #95
            Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

            Ik zat met een probleem dat bij velen wel bekend zal zijn: weinig budget maar op zoek naar een licht statief om op trekkingtochten mee te nemen.
            Ik heb mezelf een spotgoedkoop statiefje (30 euro) van hama aangekocht:

            hama traveller mini pro

            Lengte: 39,5 - 117 cm
            Gewicht: 740 gram
            Ondersteund gewicht: 4 kg.

            Ik heb dit nu 3 weken mee de bergen ingenomen en ben er eigenlijk zeer tevreden van. Het is licht en compact zodat het makkelijk in de rugzak past.
            Gebruik met een canon 50D + 10-22mm of 100mm lens liet toe om de trilling weg te hebben na 2 seconden van de selftimer. Ik heb er ook een canon 100-400mm opgezet, maar dan moest ik met de 10 seconden selftimer foto's nemen om de trilling van de ontspanknop weg te hebben tegen de foto genomen werd.
            Nadeel kan zijn de maximale hoogte, aangezien je wel telkens moet bukken of op de knieën gaan zitten.

            Verder was ik verbaasd dat het kogelkopje het gewicht van de 100-400mm aankon zonder dat de kop begon te kantelen. Hoe lang het kogelkopje zo sterk zal blijven is natuurlijk de vraag (slijtage zal sneller zijn bij het gebruik met de zwaardere belastigen). De stabiliteit zal bij erg lange sluitertijden onder windige omstandigheden misschien niet voldoende zijn.

            Mijn besluit: ideaal voor iemand die toch graag een licht statief meeneemt maar het geld niet heeft om een carbon aan te kopen.

            Comment


            • #96
              Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

              Heeft er hier iemand ervaring met Acratech koppen? Meer specifiek de Acratech GV2?

              Comment


              • #97
                Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                - Benro Flex tripod C1970T
                Een balhoofd heb ik al en dit is de Benro B2 en ben daar tevreden mee.
                Als iemand mij zou kunnen overtuigen welke van de twee het beste is, dan is dit zeker welkom.
                (Even bij vermelden dat ik 1,72m groot ben en een stijve nek heb na een operatie. Ik kan dus niet door een zoeker kijken als de camera te laag op statief staat.)
                Persoonlijk heb ik een Benro Flex C2980T statief met hetzelfde Benro B2 balhoofd als jij bezit.

                Ik ben 1,82 meter groot. In landschapsstand hoef ik niet te bukken.
                Kantel ik het balhoofd om in portetstand te fotograferen, dan moet ik een klein beetje bukken. Dit zou voor jou geen probleem mogen zijn (10 cm kleiner dan ik).
                Verder past het statief met het balhoofd erop gemonteerd in de meegeleverde draagtas.

                Misschien de moeite waard om dit model eens te bekijken, het kost slechts 50 euro meer dan de Benro C1970T.

                Comment


                • #98
                  Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                  Misschien een domme vraag maar wat is juist het verschil tussen een Manfrotto 190XPROB en de 055XPROB?
                  Canon 550D - DZ Kitlenzen

                  Comment


                  • #99
                    Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door christophehoboken Bekijk bericht
                    Misschien een domme vraag maar wat is juist het verschil tussen een Manfrotto 190XPROB en de 055XPROB?
                    Ziezo:


                    (de prijs, en de vijf onderste parameters)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                    Comment


                    • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                      Ik zou me graag een statief willen aanschaffen voor de lange sluitertijden .. landschappen, vogels, vlinders etc..
                      Ik weet niet goed welk een goed statief is voor te beginnen? Niet te duur maar toch een degelijk statief
                      Mijn oog was gevallen op Hama statief star 63 of de Hama statief star 61.. Iemand ervaring mee?
                      Ik zou gebruik maken van een telelens 70-300 en van de gewone kitlens 55mm.

                      Comment


                      • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                        Persoonlijk raad ik je aan van Hama weg te blijven. De mijne is door zijn poten gezakt.
                        Denk eraan: goedkoop is meestal duurkoop, want je komt toch tot de conclusie dat je aangekochte waren niet voldoen.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                        Comment


                        • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                          Heb je misschien een andere optie dan van statief voor ongeveer dezelfde prijscategorie?

                          Comment


                          • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                            Wat? Voor een veertigtal euro?
                            Voor rond de €100.- zou ik je bijvoorbeeld een Velbon Sherpa kunnen aanbevelen. Die hebben volgens mij niet zo'n slechte naam als Hama.
                            Kijk ook eens wat er in onze Aangeboden afdeling eventueel tweedehands te vinden is. Kijk: een Velbon Sherpa 803 voor €80.- (nieuwprijs bij Cameranu rond de €100).

                            PS. Wat Hama betreft: ik zie dat je een aparte topic begonnen was. Die zal ik sluiten.
                            Lees ook deze topic; handelt hoofdzakelijk over Hama: http://forum.belgiumdigital.com/f36/statief-430903.html
                            Last edited by LesC; 9 september 2012, 14:26.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                            Comment


                            • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                              mm.. hama dus al niet ..
                              Ik dacht voor te beginnen zal dit statief niet slecht zijn maar precies niet al te beste reacties hierop..
                              Ik ben nog maar student dus over de 100 euro vindt ik nogal veel voor te beginnen..
                              Misschien inderdaad is voor een tweedehands rondzoeken..

                              Comment


                              • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                                Mijn oog was ook gevallen op het volgende, iemand ervaringen:

                                http://www.cameranu.nl/nl/statieven-...283_1207_7679/
                                Canon 550D - DZ Kitlenzen

                                Comment

                                Working...
                                X