Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote statieven-statiefkoppen topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

    Het statief heb ik nog niet maar heb de keus uit de twee...
    Mm denk dat ik beter voor de hogere kan gaan..

    Comment


    • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

      Na jullie tips en opzoekwerk, en een zeer verhelderende telefonische uitleg van iemand van fotoshop Aalten, heb ik dinsdagavond de knoop doorgehakt en besteld. Gisteren met veel spanning mijn paktje opengemaakt. Ok, ik weet dat je een statief best eerst goed uitprobeert in een winkel, en dat online kopen misschien een gok is, maar deze keer toch echt wel een goeie gok!!
      De Sirui N2204 en kx20x is voor mij een schitterende combinatie.
      HEt statief is licht (1,3 kg) maar zeer stabiel, je voelt de degelijkheid van het materiaal. De draaischroeven ipv. klepjes om de poten vast te zetten zijn in het begin even wennen, net als het kliksysteem om de poten breder of smaller (3 standen) te zetten, maar na enkele keren proberen vond ik de truc en dan staat letterlijk in een handomdraai (en duimklik) alles stevig vast. Het statief is multi-inzetbaar: naast de gewone middenkolom wordt er ook een kleine (ong 8 cm) meegeleverd. Dit maakt dat je zeer laag kunt fotograferen: zonder statiefkop vanaf ong. 13 cm, met ong. 23 cm. Doordat de poten ook naar boven geklikt kunnen worden, kan je ook "omgekeerd" fotograferen: het toestel komt dan tussen de poten te hangen, waardoor je dicht bij de grond of de tafel kunt fotograferen. Aan de centrale kolom is onderaan een een haak bevestigd voor evt. extra gewicht.
      Ook de afschoefbare monopod is zeer stabiel,er wordt hiervoor ook een statiefplaat en polsband meegeleverd . Alle pootjes hebben ook uitschuifbare pinnen die handig kunnen zijn op bepaalde ondergronden.
      Het balhoofd Kx20x , ook zeer licht (300gr) is voor mij een revelatie: tot nu toe had ik een statief in bruikleen met een (verouderd)drieweg-systeem, wat een luxe nu! Toestel schuift voor geen mm., zeer snel en eenvoudig bij te regelen, verticale en horizontale waterpas, extra beveiligingspen zodat je het toestel niet "per ongeluk" eruit schuift.. Als je meer wil weten: http://www.traumflieger.de/desktop/b....php#sirui_k20
      Het opbergen gaat snel en alles past in een zeer degelijke tas, ook schouderriem bijgeleverd om statief evt. zonder tas te dragen. De poten kunnen naar boven worden opgeklapt, het balhoofd komt er dan tussen te zitten, wat extra compact en safe is. Niet te vergeten is ook dat Sirui 6 jaar garantie geeft.
      Het gebruiksgemak van dit statief zal mijn beslissing om toch een macrolens aan te schaffen wellicht wat vervroegen.

      Comment


      • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

        Goeie samenvatting, waar anderen ook wat aan hebben! Succes met je nieuwe combo.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

          kun je me ook zeggen welke combinatie je eerst kocht van Benro (carbon?)
          Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
          https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

          Comment


          • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

            Ik heb de k30x besteld samen met een 478dr sekonic in duitsland.
            Hij zal wel elk moment aankomen.
            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

            Comment


            • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

              iemand ervaring met deze specifieke combinatie, Benro C1681T + B-0 Transfunctional Carbon 4sectie? mijn materiaal is niet zwaarder dan 5 kg maar wil wel een stevig en trillingvrij statief en licht, meer dan 400€ wil ik er zeker niet aan uitgeven, is dit een aanrader?
              Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
              https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

              Comment


              • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                Als je zo'n mooi carbon statief hebt, dan denk ik dat je je daar aardig mee kunt redden.
                Wil je echt trillingvrij, leg er dan een betonblok van 100 kg. onder.
                (Beetje flauwekul) Dit is een echte goede denk ik.
                Paul

                Comment


                • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                  Ik ga voor de Benro c2970f, over de kop twijfel ik nog, had de Benro B1 in gedachte en heb hem ook even in de winkel bekeken. De verkoper maakte me er op attent dat de arca swiss koppelplaat wel iets meer risico meebrengt, als je per ongeluk de klem niet voldoende aanschroeft ligt je camera op grond. De manfrotto heeft en snelkoppeling met extra veiligheid om dit te voorkomen... Nu de 496(manfrotto) die hij voorstelde leek me toch wat plastiekerig tegen die B1 van Benro.
                  Iemand enig advies of neg-pos ervaring met die arca swiss koppelplaat?
                  Sony SLT A-57, Sony 16-50mm f/2.8 SSM, Sony 70-300 mm F4.5-5.6 G

                  Comment


                  • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Krowies Bekijk bericht
                    Ik ga voor de Benro c2970f, over de kop twijfel ik nog, had de Benro B1 in gedachte en heb hem ook even in de winkel bekeken. De verkoper maakte me er op attent dat de arca swiss koppelplaat wel iets meer risico meebrengt, als je per ongeluk de klem niet voldoende aanschroeft ligt je camera op grond. De manfrotto heeft en snelkoppeling met extra veiligheid om dit te voorkomen... Nu de 496(manfrotto) die hij voorstelde leek me toch wat plastiekerig tegen die B1 van Benro.
                    Iemand enig advies of neg-pos ervaring met die arca swiss koppelplaat?
                    +Niks dan positiefs en het klopt niet dat je camera er zomaar kan uitglijden daar er schroefjes komen in de plaat om precies dit te beletten.

                    Comment


                    • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                      Na lang zoeke heb ik de velbon sherpa 750r tweedehands gekocht voor 45 euro! Ik kan niet wachten om hem te gaan uittesten, hopelijk een redelijk goede koop

                      Comment


                      • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                        De kx30 is binnen en hij is goedgekeurd.
                        Alles werkt zeer vloeiend en correct.
                        Het enige wat ik minder vind is de manier om de camera van de kop te verwijderen. Dat rode knopje is iets te klein en staat niet makkelijk geplaatst.
                        Voor de rest meer dan zijn geld waard.
                        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                        Comment


                        • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                          gebruik deze combinatie al 3 jaar en nog steeds tevreden ook vr macro
                          groetjes Ingrid

                          Comment


                          • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                            Ik heb die kop ook in combinatie met zo'n statief. Zeer slechte kop imo.
                            Hij was ook direct stuk. De sluiting sprong los en nooit het veertje teruggevonden.

                            Ik was eigenlijk al na 2 seconden teleurgesteld toen bleek dat hij maar 30graden tilt naar boven.
                            Wie verzint zo iets? Dus een mooie foto van een melkweg gaat niet bv, tenzij je hem achterstevoren op je kop zet of stunten uithaalt met je statief.
                            Manfrotto zou die kop niet meer moeten verkopen Ik kan er niets goed over zeggen.
                            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                            Comment


                            • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                              Hallo allemaal. Ik ga een Tamron 90mm 2.8 macrolens kopen voor op mijn Nikon D5100.
                              Nu vraag ik mij af welk statief ik het best kan kopen om landschappen mee te fotograferen, en dat ik ook kan gebruiken voor mijn macro opnames.
                              Heeft iemand een idee? (liefst in prijscategorie +- 100€, mag 2dehands) Alvast bedankt.
                              Fujifilm X-T10 met 18-55mm f2.8

                              Comment


                              • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                                na veel lezen hier en wikken en wegen, en in de hoop geen 3 statieven te moeten kopen alvorens content te zijn, een Sirui T2204X en K20X balhoofd besteld bij fotoshop aalten (meer dan 20% goedkoper dan Grobet voor deze itemset), ben benieuwd

                                update:
                                statief en balhoofd zijn aangekomen, kan alleen maar beamen wat bejo schreef :

                                HEt statief is licht (1,3 kg) maar zeer stabiel, je voelt de degelijkheid van het materiaal. De draaischroeven ipv. klepjes om de poten vast te zetten zijn in het begin even wennen, net als het kliksysteem om de poten breder of smaller (3 standen) te zetten, maar na enkele keren proberen vond ik de truc en dan staat letterlijk in een handomdraai (en duimklik) alles stevig vast. Het statief is multi-inzetbaar: naast de gewone middenkolom wordt er ook een kleine (ong 8 cm) meegeleverd. Dit maakt dat je zeer laag kunt fotograferen: zonder statiefkop vanaf ong. 13 cm, met ong. 23 cm. Doordat de poten ook naar boven geklikt kunnen worden, kan je ook "omgekeerd" fotograferen: het toestel komt dan tussen de poten te hangen, waardoor je dicht bij de grond of de tafel kunt fotograferen. Aan de centrale kolom is onderaan een een haak bevestigd voor evt. extra gewicht.
                                Ook de afschoefbare monopod is zeer stabiel,er wordt hiervoor ook een statiefplaat en polsband meegeleverd . Alle pootjes hebben ook uitschuifbare pinnen die handig kunnen zijn op bepaalde ondergronden.
                                Het balhoofd Kx20x , ook zeer licht (300gr) is voor mij een revelatie: tot nu toe had ik een statief in bruikleen met een (verouderd)drieweg-systeem, wat een luxe nu! Toestel schuift voor geen mm., zeer snel en eenvoudig bij te regelen, verticale en horizontale waterpas, extra beveiligingspen zodat je het toestel niet "per ongeluk" eruit schuift.. Als je meer wil weten: http://www.traumflieger.de/desktop/b....php#sirui_k20
                                Het opbergen gaat snel en alles past in een zeer degelijke tas, ook schouderriem bijgeleverd om statief evt. zonder tas te dragen. De poten kunnen naar boven worden opgeklapt, het balhoofd komt er dan tussen te zitten, wat extra compact en safe is. Niet te vergeten is ook dat Sirui 6 jaar garantie geeft.
                                mijne heeft wel die aparte monopod niet, maar dat hoefde voor mij niet, wou eerst voor de alu T2004X gaan, maar toch maar iets opgelegd voor de carbon versie, en ben er heel tevreden mee

                                groetjes
                                Last edited by Thomas D; 5 december 2012, 19:02.
                                Pentax K30 ; 18-135mm f/3.5-5.6 WR
                                Teachers open the door... You enter by yourself

                                Comment

                                Working...
                                X