Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IMAC vs PC scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: IMAC vs PC scherm

Ik heb 'DE' oplossing gevonden :

je koopt een iMac 27" én een Dell XPS 8300, deze laatste zonder monitor want die in de iMac is toch de beste die er is ... en dan sluit je de PC aan op de iMac en gebruik je het scherm van de iMac als display voor de PC

Dat is toch het beste wat we kunnen doen !!!

Ik ga hier nog één keer iets aan toevoegen : mac vs pc is een totaal zinloze discussie waar het blijkbaar bijzonder moeilijk is om toe te geven dat de mac echt niet eenzaam aan de top staat maar dat een degelijke PC minstens even goed, snel, stabiel ... maar vooral goedkoper is.

En licenties kosten geld, zowel op mac als op pc, Lightroom, PhotoShop, Indesign, Office ... voor eender welk OS moet je ze betalen hoor !
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

LMAO @ die zoveelste onzinnige discussie hier

Maar.... Juist die huidige schermen van de Imac's hebben mijn knoop definitief doen doorhakken in mijn keuze Imac vs Macbook pro. En voor alle duidelijkheid, het is dus een nieuwe Macbook Pro geworden

Ik ben een Apple-fan, da's zeker. Maar als ik de hoeveelheid problemen zie die de huidige Imac schermen kennen zoals gelige vlekken op splinternieuwe schermen en zwarte vlekken die na verloop van tijd ontstaan dan vind ik dit toch wel triest voor machines met zo'n prijskaartje

Nadat ik deze problemen zelf heb gezien bij de Imac van mijn schoonzus was ik snel genezen en heb ik gewoon weer een Macbook Pro gekocht, waar ik elk scherm wat ik wil aan kan hangen. En dan heb ik daarbij ook nog de vrijheid om zonder een los scherm te werken. En da's wat ik in de praktijk dan ook nog het meeste doe. En ach, fotoshoppen e.d. wil toch ook prima met een 2.0Ghz quad-core I7 en 8G ram

Nu alleen nog proberen te accepteren om te werken met een glanzend scherm, wat mij vooralsnog zwaar valt ... of mijn nieuwe machine uiteindelijk toch weer verkopen om daarna een nieuwe te bestellen met een matte scherm (had ik dat maar direct gedaan )
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Tuurlijk is een iMac beter dan Windows, geen geklungel en geen vastlopers meer met een iMac en in de grafische wereld gebruiken ze allemaal een iMac omdat die inderdaad betere schermen heeft.
        Je moet je natuurlijk wel even verdiepen in de overstap van Windows naar OSX, maar als je er eenmaal aan gewend bent denk je 'had ik dat maar eerder gedaan'.

Op een iMac 27 inch scherm weet je niet wat je ziet zo mooi;

Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          LMAO @ die zoveelste onzinnige discussie hier
          Fantastisch hé... Hoe ze weer met de meest ingewikkelde woorden en insider termen zitten te zwaaien...

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
          Op een iMac 27 inch scherm weet je niet wat je ziet zo mooi
          Aaaah, een ander muiske.. Dat is idd een kemel van jewelste, die magic mouse... Ik gebruik ook een andere, maar ook die trackpad.. zou al niet meer zonder kunnen , zo een handig ding... Ik pak soms van een hele week mijn (computer)muis niet vast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
            ..
            Je moet je natuurlijk wel even verdiepen in de overstap van Windows naar OSX, maar als je er eenmaal aan gewend bent denk je 'had ik dat maar eerder gedaan'.
            Ik heb hier nochtans al het tegendeel horen beweren. Mensen die er maar niet aan kunnen wennen.
            Sorry dat ik je moet ontgoochelen maar je Mac is evenveel De Heilige Graal als een PC met Windows, net zoals alle andere systemen. Je hebt voor -en tegenstanders.

Ow en de eerste keer ik een Mac in mijn handen had liep het spel vast na 5 minuten...oeps...
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
              ...Aaaah, een ander muiske.. Dat is idd een kemel van jewelste, die magic mouse...
              Da's allemaal persoonlijk en relatief, niet? Ik werk sinds 1987 met Mac en heb al een aantal muizen zien passeren (heb zelfs nog een z.g. "puck" muis in gebruik ). Totnogtoe is de Magic Mouse de beste die ik ooit gehad heb. Maar zoals gezegd, da's heel persoonlijk.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik ben helemaal geen Apple fanboy ofzo hoor, maar als je niet aan OSX kan wennen/wil leren ligt dat niet aan de iMac maar aan jezelf, OSX is veel makkelijk dan Windows
                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                Cybershot Photo Website!

Comment

Aha, de zoveelste Mac vs PC discussie. Ik heb de discussie ook gevoerd, een tweetal jaren geleden, en heb me uiteindelijk een iMac aangeschaft. En voor mijn behoeften, was dat de juiste keuze.

De hele discussie is zinloos, post #7 van LamboCars vat de zaak het best samen. Uiteindelijk is het enige wat je moet weten:
                  bottom line komt het er altijd op neer : waar voel jij je het beste mee ?
                  Wil je een Mac? Koop een Mac.
                  Wil je een pc? Koop een pc.
                  Weet je niet wat je wil? Niemand anders dan jijzelf kan een sluitend antwoord geven op je vraag.

L.
                  http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Ik schakelde, na jarenlang gebruik van PC's, over op een iMac. Dat was jan 2009.

Dit heb ik mij nog geen moment beklaagd; vlotte overgang, aangename (en zeer logische en consequente ) manier van werken. Bitter weinig storingen.
                    Het enige waar ik spijt van heb is dat ik de overstap niet vroeger heb gedaan.
                    Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Comment

[MOD]Telkens als er een vraag gesteld wordt over Mac vs PC loopt dit uit op een belachelijk heen en weer staan roepen en posts op te maken om reacties uit te lokken die niets meer met de originele vraagstelling te maken hebben.

Ik heb nog maar eens enkele posts moeten verwijderen die totaal niets toevoegden aan deze discussie en enkel op een flame war kunnen uitlopen.

Dergelijke posts zullen steeds verwijderd worden ... en indien nodig wordt de hele thread gesloten en zullen er bans volgen voor diegene die toch zo nodig het laatste woord willen hebben.

Hou het dus een beetje binnen de perken en geef antwoorden die iets kunnen verduidelijken voor de TS[/MOD]
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Beste advies is om eens naar een Apple Reseller te rijden en eens te gaan kijken naar het scherm
                        Neem een SD kaartje mee met wat foto's, en vraag aan de verkoper of je die even mag bekijken op het scherm van de iMac! Pruts eventueel wat met toestel zodat je al een idee krijgt van het Mac OS

Ga ook naar een winkel waar ze pc's verkopen en vraag daar hetzelfde, of je daar een demo scherm mag testen (als het aan een pc hangt natuurlijk) en bekijk diezelfde foto's van op dat kaartje. Zo kan je denk ik het beste kijken wat jij persoonlijk het beste vind!

En Mac vs Pc.. iedereen heeft z'n eigen voorkeur en uiteindelijk is het belangrijk wat JIJ er van vind. Ikzelf ben een paar maanden geleden overgeschakeld van een Dell laptop met Windows Vista (verschrikkelijkste ding OOIT) naar een Macbook Pro en ik ben enorm blij met Apple, maar mijn moeder werkt met een basic pc van 5 jaar oud met Windows XP en dat beestje draait nog uitstekend voor haar!

Als je perse een Apple scherm wil, kan je altijd de Apple cinema display nemen met een gewone pc eraan maar dat display kost wel serieus veel geld.
                        Als je perse een Apple computer wil maar een gewoon scherm, kan je altijd een Mac Mini computer nemen en er zelf een scherm naar keuze aanhangen!

Veel succes met de zoektocht

Comment

Working...
                        X