Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IMAC vs PC scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: IMAC vs PC scherm

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    VoEven mooi wordt wel moeilijk
    Kiest een timmerman zijn hamer op de looks of de kwaliteit? Bij een computer zou ik hetzelfde doen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Een programma werkend krijgen lijkt mij altijd nog iets anders dan een programma dat plots blijft hangen zoals tp71 stelt.
      Een programma dat plots blijft hangen kan aan verschillende oorzaken liggen : een PC die te warm krijgt, slecht geheugen, slechte harddisk, ... maar ook een softwarefout...

T'is niet omdat een programma blijkbaar wel werkt dat er geen fouten in zitten. Die software van PTC werkte ook, tot je een pdf'ke durfde aanmaken. En ook hier had je soms wel die strepen en soms niet. Waarom ? : God only knows...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Kiest een timmerman zijn hamer op de looks of de kwaliteit? Bij een computer zou ik hetzelfde doen.
        Ik kies al altijd op de kwaliteit, en Apple is het nog niet geworden... .
        Groeten,

Polleke

Comment

En hoe kan u de kwaliteit beoordelen zonder langdurig gewerkt te hebben met het systeem? Right, you can't.
          Mijn website | Facebook

Comment

Mijn mening:

De imac 27 heeft een goed scherm. Aangenaam met goede kleuren. Is ook aanpasbaar via color management software.
            In de losse schermen heb je rommel, goede en topkwaliteit.
            Dus als je een los scherm koopt, niet eentje van 300€ natuurlijk, kan je gerust een stap hoger geraken dan het standaard imac scherm.
            Voor de rest is de hele apple versus pc discussie weer een zinloze zaak vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              ..
              Voor de rest is de hele apple versus pc discussie weer een zinloze zaak vind ik.
              Exactly!
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik kan me voorstellen dat veel mensen kiezen voor een alles in een Apple, zeker vanwege het fraaie uiterlijk. Een pc met al zijn kabels blijft een rommeltje voor in de huiskamer. Maar wanneer stopt men eens met het oudbakken argument over blauwe schermen bij een pc. Die tijd ligt al tien jaar achter ons en werd dan meestal veroorzaakt door slechte of illigale software en slecht ondersteunende drivers van goedkope hardware. Ik heb vroeger zelden een vastlopende pc gehad (zelfbouw) omdat ik alleen die software op mijn pc zet die ik echt nodig heb voor beeld en geluidsbewerking. Een Apple had door zijn gesloten systeem nooit aan mijn eisen kunnen voldoen. Een computer is voor mij een middel en geen doel op zich.
                Als ik zie hoeveel rommel veel mensen op hun computer hebben staan of er op en er af gooien is het niet gek dat deze traag worden of geregeld vastlopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim_vdw Bekijk bericht
                  En hoe kan u de kwaliteit beoordelen zonder langdurig gewerkt te hebben met het systeem? Right, you can't.
                  Lees eens #22 : is 13 maanden lang genoeg om te weten of het me bevalt of niet, of moet het min. 10 jaar ergernis zijn ???
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    En de gesloten manier waarop Apple z'n ding doet, beneemt mij volledig de goesting om met een Apple te werken.
                    +1
                    Ook voor mij één van de redenen om geen Apple toestellen in huis te nemen!

Grtz,
                    Ozric
                    The first blow fells not the tree!

Comment

Het is weer een non-discussie met evenveel voor als tegenstand: just my 2 cents:

- Ik wil nooit meer terug naar windows, na 20 jaar MS gebruiker geweest te zijn, zelf pc's gebouwd, geprutst en gemod aan hard en software... nee dank je. heb nu een paar weken een imac en mijn windows pc zet ik zelfs niet meer aan. Jammer genoeg moet ik professioneel nog een laptop met WIn 7 gebruiken.
                      - Apple gesloten? Net niet... sinds enkele jaren kan je, jaja!, Windows installeren op hun toestellen. Ze leveren zelf de how-to en software ervoor mee.
                      - Blue screens? ik heb jaren een service desk onder mij gehad, we hadden partnerships met HP, Dell en Microsoft om de images te bouwen. Er stond geen niet-MS software op die toestellen toch hebben we regelmatisg bluescreens gehad. O ja, voor er geargumenteerd word, users waren geen admin en de toestellen dichtgetimmerd, er konden geen invasieve ingrepen gebeuren door niet IT staff. In MS Windows zitten wel degelijk kernel fouten die bluescreens veroorzaken. In OSX misschien ook, maar ik kan er niet veel over vinden in tech doc.
                      - Helaas zijn er veel mensen die de kostprijs van licenties niet meerekenen als ze een pc kopen (zelfbouw of clone) voor thuisgebruik.
                      - Mijn mac kwam uit de doos, 1 kabel in stopcontact en alles werkte! Niets te installeren buiten de extra software die je zelf nodig hebt. Als je een merk-windows-pc koopt zit je meestal met een trage build vol met testversies van software.
                      - O ja! MS Office werkt beter op mijn mac dan de windows versies die ik gewoon ben!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                        Het is weer een non-discussie met evenveel voor als tegenstand: just my 2 cents:

- Ik wil nooit meer terug naar windows, na 20 jaar MS gebruiker geweest te zijn, zelf pc's gebouwd, geprutst en gemod aan hard en software... nee dank je. heb nu een paar weken een imac en mijn windows pc zet ik zelfs niet meer aan. Jammer genoeg moet ik professioneel nog een laptop met WIn 7 gebruiken.
                        - Apple gesloten? Net niet... sinds enkele jaren kan je, jaja!, Windows installeren op hun toestellen. Ze leveren zelf de how-to en software ervoor mee.
                        - Blue screens? ik heb jaren een service desk onder mij gehad, we hadden partnerships met HP, Dell en Microsoft om de images te bouwen. Er stond geen niet-MS software op die toestellen toch hebben we regelmatisg bluescreens gehad. O ja, voor er geargumenteerd word, users waren geen admin en de toestellen dichtgetimmerd, er konden geen invasieve ingrepen gebeuren door niet IT staff. In MS Windows zitten wel degelijk kernel fouten die bluescreens veroorzaken. In OSX misschien ook, maar ik kan er niet veel over vinden in tech doc.
                        - Helaas zijn er veel mensen die de kostprijs van licenties niet meerekenen als ze een pc kopen (zelfbouw of clone) voor thuisgebruik.
                        - Mijn mac kwam uit de doos, 1 kabel in stopcontact en alles werkte! Niets te installeren buiten de extra software die je zelf nodig hebt. Als je een merk-windows-pc koopt zit je meestal met een trage build vol met testversies van software.
                        - O ja! MS Office werkt beter op mijn mac dan de windows versies die ik gewoon ben!
                        - Op een willekeurige PC kan (kon) je al sinds mensheugenis Linux, windows, OS/2, unix, GEOS, ... installeren. Als je het hebt over open : zet dan linux als eerste, windows als 2 en Apple een melkweg verder als laatste...
                        Sinds wanneer mag je OS X op een niet Apple PC installeren ?
                        - Je praat over de prijs : OS X is goedkoper dan windows, en toch verkoopt Apple die toestellen veel duurder...
                        - Hoe groot was het laatste service-pack voor OS X 10.6 (ik dacht 1.1 GB) ? Als er toch geen fouten inzitten, waarom moeten ze er dan updates voor uitbrengen ? Toch niet enkel om een "fake anti-virus probleempje" op te lossen...
                        In software zitten fouten, waarschijnlijk ook in de kernel. Maar Microsoft lost die echt wel op... Ik moet wel zeggen dat ik enkel blauwe schermen zie bij hardware-problemen (slecht geheugen, slechte harddisk, ...). En het is al jaren geleden dat ik nog zo'n blauw scherm gezien heb...
                        Door evidente redenen heeft Microsoft wel wat meer werk aan software-fouten dan Apple : Windows moet draaien op alle beschikbare hardware, OS X enkel op een paar types, je opgedrongen door apple... Beide hebben z'n voor - en nadelen op dat vlak, maar ik neig toch meer naar wat meer vrijheid op hardware-vlak.
                        Groeten,

Polleke

Comment

en dan is er nog Linux zoals Ubuntu

Comment

- Je praat over de prijs : OS X is goedkoper dan windows, en toch verkoopt Apple die toestellen veel duurder...
                            Waar?

Je praat over de prijs : OS X is goedkoper dan windows, en toch verkoopt Apple die toestellen veel duurder...
                            Blijven appelen met peren vergelijken...

Sinds wanneer mag je OS X op een niet Apple PC installeren ?
                            Als je een legale versie koopt, waarom niet. Helaas nu met de appstore kan dat niet meer. Je zal wel geen support krijgen.

Door evidente redenen heeft Microsoft wel wat meer werk aan software-fouten dan Apple : Windows moet draaien op alle beschikbare hardware, OS X enkel op een paar types, je opgedrongen door apple... Beide hebben z'n voor - en nadelen op dat vlak, maar ik neig toch meer naar wat meer vrijheid op hardware-vlak.
                            hoe? hier werd toch gezegd dat de drivers een probleem waren van de hardware fabrikanten?

Ik lees dus nog altijd niets gefundeerd, wat me doet denken aan... "ik wil het laatste woord hebben", is dat een gratis feature bij windows adepten.

Ik heb ook niet gezegd dat windows slecht is, ik zeg alleen dat ik apple beter vind. En na jarenlang gebruik van windows (en gecertifieerd in allerhande Windows versies) mag ik dat zeggen.

Comment

kinderachtige reactie... je begrijpt waarschijnlijk wal dat het topic over Mac(OSX) vs Windows omgeving gaat...en niet over laptop vs desktop.
                              Dat begrihp heel goed, vandaar deze reaktie. Maar wat heeft de omgeving met beeldkwaliteit te maken?
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Waar?
                                hier : Helaas zijn er veel mensen die de kostprijs van licenties niet meerekenen als ze een pc kopen (zelfbouw of clone) voor thuisgebruik.

Als je een legale versie koopt, waarom niet. Helaas nu met de appstore kan dat niet meer. Je zal wel geen support krijgen.
                                Je mag dat niet volgens de Eula van Apple. Bedrijven die al geprobeerd hebben om PC's met OS X te verkopen zijn moeten stoppen van Apple... Voor consumenten die het willen doen geldt in principe hetzelfde...

hoe? hier werd toch gezegd dat de drivers een probleem waren van de hardware fabrikanten?
                                Yep : maar je moet die drivers ook "aansturen". En die software hoort dan weer bij Windows... Je kan niet ontkennen dat het moeilijker is een besturingssysteem te maken dat op alle hardware moet kunnen draaien, dan een dat enkel op je eigen hardware mag kunnen draaien...

Ik heb ook niet gezegd dat Apple slechte PC's maakt, ik zeg alleen dat ik windows PC's beter vind. En na 13 maanden professioneel gebruik te maken van Apple-PC's mag ik dat zeggen....
                                Last edited by polleke_cgc; 8 augustus 2011, 18:05.
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X