Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Top Craft AA + AAA "ready to use" nieuwe versie getest (juni 2011)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Top Craft AA + AAA "ready to use" nieuwe versie getest (juni 2011)

De testresultaten van de AA accu's die ik gisteren bij den Aldi heb gekocht...

1- Ontladen met 1000mA

accu 1: 1474mAh
    accu 2: 1480mAh
    accu 3: 1492mAh
    accu 4: 1457mAh

Normale resultaten voor dit type accu recht uit de verpakking, ze zijn dus werkelijk "ready to use", met ongeveer 75% van de capaciteit.

2 Refresh/Analyze 1000mA laden, 500mA ontladen (de standaard-instelling van de Maha lader):

accu 1: 2007mAh
    accu 2: 2034mAh
    accu 3: 1979mAh
    accu 4: 1903mAh

Geen slechte cijfers, maar er zit wel zo'n 6% verschil tussen de hoogste en de laagste capaciteit.

3 Refresh/Analyze (tweede keer, met dezelfde laad en ontlaadstroomsterkte):

accu 1: 2021mAh
    accu 2: 2032mAh
    accu 3: 1985mAh
    accu 4: 1923mAh

Nog altijd een redeijk groot verschil tussen de hoogste en de laagste capaciteit, maar het is al iets beter geworden.
    Buiten de tweede accu is de capaciteit nog iets hoger geworden, maar het is eigenlijk niet de moeite om de accu's daarvoor een tweede refresh/analyze te geven omdat dat ook de uiteindelijke levensduur (aantal laadbeurten) van de accu's vermindert.
    Je kan ze dus beter gewoon gebruiken, en terug laden wanneer dat nodig is.

Elk jaar eens een refresh/analyze uitvoeren kan geen kwaad, maar meer is volgens mij zeker niet nodig voor low selfdischarge accu's.

Voor 4,99 euro presteren ze heel behoorlijk, maar ik heb ergens gehoord dat ze bij den Aldi in Duitsland bijna aan euro goedkoper zijn (daar wordt misschien geen extra taks zoals "Bebat" bij de aankoopprijs geteld zoals ze hier wel doen).
    Maar voor één euro kan je natuurlijk niet helemaal naar een Duitse Aldi rijden als ze daar in de aanbieding staan.

Nog een foto erbij zodat we volgende keer nog weten over welke accu's het gaat als ze er nog eens verkopen:
    Last edited by Black B@ndit; 22 oktober 2011, 19:16.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

AA, at random 4 batterijen uit 12 stuks

Na Refresh
      1976
      1980
      1965
      1972

dan ontladen met 400mA

Break in 800/400
      2029
      2038
      2017
      2016

Bij benadering zeker zo goed als de op één na vorige batch .. FWIW

Comment

De batterijen zijn terug.. 14-1

Wat denken jullie van de lader ? Kan ook ontladen...

Comment

Ik heb de gegevens van de lader ook bekeken, waarschijnlijk breng ik er volgende week eentje mee om te testen.
          Die laadt elke accu onafhankelijk van de andere, dat is in ieder geval al prima.
          Het is natuurlijk geen Maha MH-C9000, maar niet iedereen heeft al die functies van de Maha nodig.

Voor de meeste mensen is de Maha veel te ingewikkeld, die hebben liever een niet te dure lader waar ze accu's insteken, en die aangeeft dat ze geladen zijn.
          En dat is net wat die lader van den Aldi zou moeten doen.
          BD0338BE

Comment

Mjah, ik ben niet zo overtuigd van TopCraft. (maar het waren niet het model hier afgebeeld, maar van die fel groene)

Heb zo'n setje gekocht, maar ze gaan beduidend minder lang mee en geven veel sneller te geest. Een van de 4 batterijen houdt na een paar maand zijn lading niet goed meer, met als gevolg dat je flits het in totaal minder houdt.

Mijn jaren oude Panasonics doen het nog allemaal perfect, ook al hebben ze een stuk van hun capaciteit verloren. Deze zijn natuurlijk ook al 100den keren herladen.
            Last edited by Nortel; 10 januari 2012, 08:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nortel Bekijk bericht
              Mjah, ik ben niet zo overtuigd van TopCraft. (maar het waren niet het model hier afgebeeld, maar van die fel groene)

Heb zo'n setje gekocht, maar ze gaan beduidend minder lang mee en geven veel sneller te geest. Een van de 4 batterijen houdt na een paar maand zijn lading niet goed meer, met als gevolg dat je flits het in totaal minder houdt.

Mijn jaren oude Panasonics doen het nog allemaal perfect, ook al hebben ze een stuk van hun capaciteit verloren. Deze zijn natuurlijk ook al 100den keren herladen.
              Je hebt de verkeerde accu's gekocht bij den Aldi, en die zijn inderdaad niet goed.
              Vorig jaar hebben ze die 2300mAh accu's ook nog verkocht, net voor ze de ready to use versie in de winkel hadden liggen.
              Ik heb er toen nog afgeraden om die te kopen, en te wachten tot de LSD accu's weer te koop waren.

Maar ik heb zelf ook slechte ervaringen met accu's van bekende merken, een setje GP's was na minder dan een jaar alleen nog goed voor recyclage (niet de Recyko's, want die zijn wel heel erg goed).
              Tot nu toe heb ik op 2,5 jaar nog geen enkele slechte low-selfdischarge accu gehad, dat was vroeger met de gewone nimh's wel een heel andere zaak...
              BD0338BE

Comment

Bij de fel groene had ik ook wat "uitval". 'k Heb er vorige week na relatief weinig gebruik nog eentje (AAA) moeten weggooien. Maar 'k was en ben er nog absoluut tevreden over. Mijn "merk" setjes waren nooit beter en altijd veel duurder. En bleven soms VER onder hun opgedrukte capaciteit. Wellicht heb ik daarvan ook niet de beste gekozen (GP, Panasonic, Energizer) want ze liggen al lang in de recyclagedoos.

Bij de Top Craft RTU LSD's heb ik nog niks moeten weggooien.
                Ik gebruik er VEEL want ik gebruik ze voor ALLES (flits, GPS, weerstations binnen en buiten, pepermolens, afstandsbedieningen, PC-muis, zaklampen, hoofdlamp, multimeter, draagbare telefoons, inbraakalarmvoelers, klok, draadloze deurbel,... en ik vergeet er nog wel een paar).

Ze doen dat goed en ze doen dat goedkoop!
                Allicht zijn er nóg betere... maar niet aan die prijzen.
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Je hebt de verkeerde accu's gekocht bij den Aldi, en die zijn inderdaad niet goed.
                  Vorig jaar hebben ze die 2300mAh accu's ook nog verkocht, net voor ze de ready to use versie in de winkel hadden liggen.
                  Ik heb er toen nog afgeraden om die te kopen, en te wachten tot de LSD accu's weer te koop waren.

Maar ik heb zelf ook slechte ervaringen met accu's van bekende merken, een setje GP's was na minder dan een jaar alleen nog goed voor recyclage (niet de Recyko's, want die zijn wel heel erg goed).
                  Tot nu toe heb ik op 2,5 jaar nog geen enkele slechte low-selfdischarge accu gehad, dat was vroeger met de gewone nimh's wel een heel andere zaak...
                  Mag ik nog even beroep doen op je deskundigheid ter zake ?
                  Nu lees ik hier 'de groene' .... 'de blauwe'..... enz. Op een kleurenfolder zijn de kleuren soms niet waarheidsgetrouw.
                  Wat nu in Aldi komt vanaf 14/01 zijn weer die groen/witte (Nimh RO3/AAA), zijn dit nu de 'goeie' of de 'slechte' ? Ik heb de vorige keer enkele setjes gekocht (blauw/witte) waar ik heel tevreden over ben.
                  Zou er nu wat willen bijkopen, maar zit nu met die twijfel !?!?
                  Groetjes

Comment

Toch een aantal vraagjes hierover:

- waarvoor staat LSD?

- welke capaciteit is aanbevolen voor een flits?

- wat is de rol van de batterijlader. Ik heb zo'n eenvoudige lader van Memorex en heb daar nooit problemen mee ondervonden. Kan je eender welke lader/batterij combinatie gebruiken? (met uitzondering van het proberen snelladen van niet-snellaad batterijen)

Comment

Toch een aantal vraagjes hierover:

- waarvoor staat LSD?
                      LSD = Low-Self-Discharge
                      Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Low_sel...e_NiMH_battery
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Toch maar de portefeuille opengetrokken en een Maha Powerex MH-C9000 + 2 x 4 AA Eneloops besteld bij nkon.

Al mijn andere batterijen hebben hun beste tijd gehad.

Zaterdag ga ik toch proberen van nog een aantal setjes TopCraft AA "LSD"s te halen, op jullie aanraden

Comment

ga mij ook een setje of 3-4 aanschaffen en de lader ook maar ineens
                          Canon EOS 7D -|- Canon EOS 350D -|- Canon 50mm f1,8 II -|-Tamron 18-200 f3.5-6.2 XR Di-II -|- Tamron 70-300 f4 5,6 DI LD -|- Canon 430 ex II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                            Bij de fel groene had ik ook wat "uitval". 'k Heb er vorige week na relatief weinig gebruik nog eentje (AAA) moeten weggooien. Maar 'k was en ben er nog absoluut tevreden over. Mijn "merk" setjes waren nooit beter en altijd veel duurder. En bleven soms VER onder hun opgedrukte capaciteit. Wellicht heb ik daarvan ook niet de beste gekozen (GP, Panasonic, Energizer) want ze liggen al lang in de recyclagedoos.

Bij de Top Craft RTU LSD's heb ik nog niks moeten weggooien.
                            Ik gebruik er VEEL want ik gebruik ze voor ALLES (flits, GPS, weerstations binnen en buiten, pepermolens, afstandsbedieningen, PC-muis, zaklampen, hoofdlamp, multimeter, draagbare telefoons, inbraakalarmvoelers, klok, draadloze deurbel,... en ik vergeet er nog wel een paar).

Ook goede ervaringen met de groen-witte, ga nog wat voorraad indoen.

Comment

Mjah, een pakje Top Craft uit de Aldi kost €4,99 een pakje Eneloops in een doosje €7,95

Dat is wat duurder, maar niet zo belachelijk als 4 GP 2700mha in de Mediamarkt aan €23.

Comment

Mjah, een pakje Top Craft uit de Aldi kost €4,99 een pakje Eneloops in een doosje €7,95

Dat is wat duurder, maar niet zo belachelijk als 4 GP 2700mha in de Mediamarkt aan €23.
                                Je bent zo vriendelijk om de verkoper van de Top Crafts en de GP's te vermelden... maar waar vind je de Eneloops aan €7.95?
                                Dat is inderdaad een te overwegen (aanvaardbaar?) prijsverschil.

Ik heb al wat rond gesurft maar ik vind Eneloop AA's slechts aan die prijs... voor 2, maw €15,90 voor 4. En dat blijft meer dan 3 keer zo duur dan de Top Crafts.

Dus... kan je je bron vermelden?
                                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                                Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
                                X