Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Top Craft AA + AAA "ready to use" nieuwe versie getest (juni 2011)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Top Craft AA + AAA "ready to use" nieuwe versie getest (juni 2011)

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
    Nog altijd tevreden over de aankoop ?
    Ze werken tot nu toe nog allemaal prima.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

FWIW .. De vorige reeks Topcrafts "klokten" allemaal af op waarden tussen de 2020 en 2050 mAh .. en ze doen dat nog steeds ... .. andere fabrikant?

EDit: oeps .. over uw commentaat "over" gelezen ..

Comment

En online staan ze er terug, woensdag 19 oktober aan 4.99€

Foto's zijn deze van het 'oude' type, dus ik ga alvast eens kijken...

Heb er nu 5 setjes AA en 3 setjes AAA, ben zeker dat ik er nog een 5-tal AA's ga bijkopen...
        __________________________________________________ ______________________________
        TOP CRAFT®
        Oplaadbare batterijen

keuze uit:
        4 x AA (2100 mAh, 1,2 V)
        4 x AAA (800 mAh, 1,2 V)
        2 x C (4000 mAh, 1,2 V)
        2 x D (4000 mAh, 1,2 V)
        1 x 9 V (220 mAh)
        reeds opgeladen en klaar voor onmiddellijk gebruik, 365 dagen stand-by na elke laadbeurt
        __________________________________________________ ______________________________
        Nikon D300 & een beetje glas...
        Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
          En online staan ze er terug, woensdag 19 oktober aan 4.99€

Foto's zijn deze van het 'oude' type, dus ik ga alvast eens kijken...
          Volgens de foto zijn ze nu blauw/wit, de andere waren groen/wit.
          De accu's die ze vorige keer verkochten waren zilverkleurig, en die hadden een iets lagere capaciteit dan de groen/witte.
          De lay-out op de accu's lijkt heel sterk op die van de vroegere versie, alleen is het groen vervangen door blauw met tekentjes erop, in plaats van effen groen.
          Waarschijnlijk zijn het dus wel dezelfde, maar dan met een nieuw "design".

Voorlopig heb ik er nog genoeg, misschien is er hier iemand anders die een Maha lader heeft en ze wil testen.

Deze week hebben ze ook weer een lader, gecombineerd met 4 AA accu's, maar dat zijn er geen met lage zelfontlading, en de lader is ook een "domme" lader die de accu's alleen maar per twee kan laden (twee keer twee accu's in serie, er passen dus 4 accu's in maar ze worden niet apart geladen).
          Die laat je dus beter in de winkel liggen, dat is niet zo'n goede keuze.
          BD0338BE

Comment

Overmorgen zijn ze er... wie er nodig heeft is nu wakker

◦4 x AA (2100 mAh, 1,2 V)
            ◦4 x AAA (800 mAh, 1,2 V)
            ◦2 x C (4000 mAh, 1,2 V)
            ◦2 x D (4000 mAh, 1,2 V)
            ◦1 x 9 V (220 mAh)

Comment

voor in de fietslichtjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                voor in de fietslichtjes
                In de meeste wel, maar in het achterlicht van mijn fiets kan dat niet omdat de spanning van nikkel-metaalhydride accu's te laag is.
                Er zit een waarschuwingssysteem in dat achterlicht om te verwittigen dat de batterijen bijna leeg zijn, het knippert een paar keer als je het aanzet, en dan weet je dat het binnen het half uur plots uitgaat...

Als het begint te knipperen, dan is de spanning van de alkalinebatterijen nog 1,41V.
                Dat achterlicht gebruikt dus nog niet de helft van de bruikbare capaciteit van alkalinebatterijen.
                Ik zal er binnenkort een ander op zetten dat wel goed werkt met accu's, dat is veel goedkoper dan alkalinebatterijen die elke keer maar zo'n 2 maanden meegaan.
                Die batterijen zijn nog wel perfect bruikbaar in een afstandsbediening.
                BD0338BE

Comment

die goedkope chinalichtjes geven gewoon licht tot het nog amper zichtbaar is

filosofische vraag: als niemand het licht ziet, is er dan wel licht?

Comment

Er zitten er hier nu 4 x AA en 4 x AAA in de Analyze cyclus van mijn Memorex Pro1Geniux'en (= Powerex MH-C9000). 'k Laat de resultaten weten! Beloofd.
                    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                    Oók wandelen met GPS?

Comment

vandaag 2 sets AAA top craft 800mAh NiMH gekocht en getest op recharge (ready to use)

1 set getest.
                      resultaat was een gemiddelde waarde van 72.5% zo uit de verpakking .
                      dit is zeker geen slecht resultaat.
                      Groeten Leon
                      http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                      Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

zelfde set geladen met Powerex lader en ontladen.(aankoopdatum 19 oktober 2011)
                        1 719 mA
                        2 707 mA
                        3 703 mA
                        4 693 mA

dit is 88% van de beloofde 800mA.

deze zijn dus iets minder dan de geteste batterijen door Black Bandit.
                        voor de prijs van 4.99 euro per set zeker een aanrader wat de huidige testen betreft.
                        Last edited by dacale; 20 oktober 2011, 12:56. Reden: datum aankoop toegevoegd
                        Groeten Leon
                        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Zoals beloofd: terug thuis van 't werk en het volgende gevonden:
                          AA1: 1931
                          AA2: 1924
                          AA3: 1971
                          AA4: 1967
                          Gemiddeld 1948 of >92% van de "beloofde" 2100mAh.
                          Knap maar toch 3% minder dan de iets donkerder Ready to Use van 2 jaar geleden en begin dit jaar. Dus wellicht toch een andere producent of fabricageproces.

AAA1: 778
                          AAA2: 782
                          AAA3: 767
                          AAA4: 773
                          Gemiddeld 775 of >96% van de beloofde 800mAh.
                          Uitstekend dus!

Meten is meestal wel weten maar als je ze in een toestel stopt moeten ze 't ook nog eens bewijzen. De praktijk bevestigt dit goed rapport: in mijn wandel-GPS, flits, afstandsbedieningen, meteo-station, draadloze deurbel, pepermolen,... doen ze 't zeer goed.

Da's nu nog eens een product waarvan je gerust kan zeggen dat het zijn geld waard is!
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                            AAA1: 778
                            AAA2: 782
                            AAA3: 767
                            AAA4: 773
                            Gemiddeld 775 of >96% van de beloofde 800mAh.
                            Uitstekend dus!
                            Voor de cijfer crunchers ...
                            Lijkt consistent .. ik heb 4 random batterijen geselecteerd uit een set van 12

764
                            776
                            768
                            763

meer dan OK dus

Comment

Dan is de "zilveren" versie van de AAA's net iets beter dan deze, maar de cijfers komen vrij goed overeen met wat er op de verpakking staat, over een paar procentjes doen we niet moeilijk voor die prijs.

Ik heb net ook nog een pakje AA accu's meegebracht. Ik moest in Turnhout op de Nieuwe Kaai zijn voor een nieuwe wandketel (centrale verwarming), en daar is vlakbij ook een Aldi waar ze nog een redelijk voorraadje hadden liggen.
                              Die accu's zitten nu ook in de lader om ze te ontladen met 1000mA, daarna krijgen ze een refresh/analyze, de cijfertjes volgen morgen dus wel.

AAA accu's heb ik meer dan voldoende, daarom heb ik er nu geen meegebracht.

Het grote voordeel van dit soort accu's is blijkbaar dat ze ook in tijd (jaren) veel langer meegaan dan gewone nimh-accu's, daarom moet je ze op lange termijn minder snel vervangen en worden ze nog goedkoper in gebruik.

De bekendste fabrikant van low selfdischarge accu's (Eneloop) heeft nog verbeteringen doorgevoerd waardoor de accu's zelfs na 5 jaar nog 70% van hun oorspronkelijke capaciteit blijven behouden, en ze zijn tot 1800 keer herlaadbaar.

Maar die zijn wel duurder dan die van den Aldi.

Voor de meeste apparaten die op AA en AAA accu's werken is dit type accu een beter alternatief dan alkalinebatterijen.
                              Sommige apparaten hebben wel problemen met de lagere spanning, maar dat ligt dan eigenlijk niet aan de accu's, maar wel aan het apparaat zelf. De fabrikanten van zo'n toestellen moeten eigenlijk rekening houden met de lagere spanning van nimh's, anders zijn ze volgens mij niet goed bezig (zoals het niet zo goedkope "Basta" achterlicht van mijn fiets, dat niet wil werken met batterijtjes waarvan de spanning lager is dan 1,4V, dat is zeker niet milieuvriendelijk, zelfs alkalinebatterijen worden dan maar voor 1/3 opgebruikt).
                              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                snip
                                De bekendste fabrikant van low selfdischarge accu's (Eneloop) heeft nog verbeteringen doorgevoerd waardoor de accu's zelfs na 5 jaar nog 70% van hun oorspronkelijke capaciteit blijven behouden, en ze zijn tot 1800 keer herlaadbaar.

Maar die zijn wel duurder dan die van den Aldi.

...
                                ..maar niet al goud wat blinkt .. de Panasonic HHR-3MRE Infinium zijn, aan 5€ stuk, ongeveer de slechtste "eneloops" die ik ooit gekocht heb ...

Comment

Working...
                                X