Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sun Sniper draagriem

Oorspronkelijk geplaatst door JBor Bekijk bericht
    Ik ben ook al een tijdje aan het twijfelen om een BlackRapid of SunSniper aan te schaffen, maar zie voorlopig nog 2 mogelijke bezwaren:

- Gebruik in de stad of andere drukke plaatsen: stoot je dan niet te vaak met de camera tegen andere mensen?
    - Gebruik samen met een rugzak (sling in mijn geval): zitten de verschillende riemen dan niet in elkaars weg?
    Neen hoor, Als je bevoorbeeld de Sunsniper hebt, draag je hem naar voor met bevoorbeeld een 70-200 met het front naar beneden.

Ik heb de gewone Sunsniper, je hebt ook een versie met een stalen kabel erin (zo kan hij niet doorgeknipt worden)

Voor die 50 euro was dat mijn beste koop ooit
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
      Het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk of alleen de RS-7 deze tweede clip heeft... Of hebben de RS-4 en 5 dit ook? Alleen bij het filmpje van de RS-7 wordt er aandacht aan geschonken.

Het was me trouwens ook niet helemaal duidelijk of de aansluiting voor op de camera (fasten R-2/3) meegeleverd wordt of dat je die nog apart moet kopen. Daarom heb ik deze vraag gesteld via mail aan zowel cameranu.nl (64,95eur) als aan digicamshop.be (69eur)... Volgens de ene zit het erbij (de goedkoopste) en volgens de andere zit het er niet bij...??? Nu weet ik het ook niet meer.

Welke bevestiging is trouwens het beste? Fasten R-2 of 3?
      Volgens dat ik weet is het alleen de rs-7 die een tweede clip heeft. Ook ik heb tientallen filmpjes gezien op het internet.
      De mijne heb ik besteld bij cameranu.nl en de fasten r3 zat er standaard bij.
      Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JBor Bekijk bericht
        Ik ben ook al een tijdje aan het twijfelen om een BlackRapid of SunSniper aan te schaffen, maar zie voorlopig nog 2 mogelijke bezwaren:

- Gebruik in de stad of andere drukke plaatsen: stoot je dan niet te vaak met de camera tegen andere mensen?
        - Gebruik samen met een rugzak (sling in mijn geval): zitten de verschillende riemen dan niet in elkaars weg?
        - Gisteren een uur mee in de stad geweest. Dat viel best mee. Alleen in kleine winkels
        zijwaarts voortbewegen, maar dan verplaats ik hem iets, zodat hij voor me hangt. Is
        makkelijk zat.

- Dat met die rugzak valt nog mee. Vroeger hing er ook mijn Canon riem aan. Maakt dus
        niet zoveel verschil uit. Maar toch. Ik laat mijn rugzak (een top zoom loader 2) liever in
        de auto nu en pak mijn camera alleen mee. In mijn geval makkelijk natuurlijk omdat ik
        meestal maar met één lens werk.

Maar waar is waar: het grootste voordeel valt te behalen bij wandelingen en andere
        tochtjes in de natuur. Dan is het echt een verademing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
          Het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk of alleen de RS-7 deze tweede clip heeft... Of hebben de RS-4 en 5 dit ook? Alleen bij het filmpje van de RS-7 wordt er aandacht aan geschonken.
          Er wordt hier waarschijnlijk dit riempje bedoeld.
          Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Ooit ook wel eens aan zo'n soort draagriem gedacht.
            Maar ik was niet zeker of dat gat met schroefdraad daarvoor sterk genoeg is.
            Zeker als er vaak een zware lens aan de camera zit.
            Op de korte termijn gaat het kennelijk wel goed maar hoe zit het op de langere termijn?
            Ik volg dit draadje ook met interesse & wacht nog op een afdoend antwoord hierop.
            Iemand die zo'n type draagriem al bv een paar jaar heeft het ook nog eens intensief gebruikt ?
            Wat bij plaatsen met veel volk, waar er nogal s aan getrokken en geduwd zal worden, of zoals Doudeke zegt: bv in de winkel, smal gangetje, per ongeluk klem je het toestel tussen u en een paaltje bv.

Zo'n 'misbruik' op langere termijn zal bij mij meermaals voorkomen vrees ik (ken uzelf).
            Wat is het effect op langere termijn ?
            Krak ?

ike.
            It's all a matter of perspective.

Comment

Ik denk dat er voorlopig althans geen lange-termijn ervaring met die dingen is. Zolang bestaat de Sun Sniper of zijn alternatief, de Black Rapid niet. Wel heb ik onlangs nog een Optech camerastrap (die hier toch ook worden aangeprezen, en op een bepaald moment zelfs bij BD verkrijgbaar waren) gezien, die rijp was voor de recyclagebak. Alles verslijt. Goed onderhoud is de boodschap, maar ook tijdig vervangen van slijtende riemen, en dergelijke.
              Ik kan me voorstellen dat als je door een menigte wandelt, dat je je combo body+lens met één hand ondersteunt, zodat ie niet teveel gaat "wiebelen", niet?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peke Stoemp Bekijk bericht
                Ik volg dit draadje ook met interesse & wacht nog op een afdoend antwoord hierop.
                Zo'n 'misbruik' op langere termijn zal bij mij meermaals voorkomen vrees ik (ken uzelf).
                Wat is het effect op langere termijn ?
                Krak ?
                Op de lange termijn gaat natuurlijk niks goed. Laat een bord spruiten maar eens drie
                weken op de trap staan... maar genoeg, flauwe plezante.
                Ik heb hem pas. Maar ik heb ook al geschreven dat zo'n sniper vooral ideaal en nuttig
                is bij wandelingen en natuur uitstapjes. Minder dan er bijvoorbeeld mee naar een
                voetbalwedstrijd te gaan of de stad in te trekken. Ook al had ik er niet echt last van.
                En af en toe eens aan die schroef voelen of ze nog goed vaszit kan ook geen kwaad,
                denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Ik kan me voorstellen dat als je door een menigte wandelt, dat je
                  je combo body+lens met één hand ondersteunt, zodat ie niet teveel gaat "wiebelen" niet?
                  Juist, Les. Ik draag hem rechts en steek daarbij mijn rechterhand in mijn broekzak. Mijn
                  beetje uitstekende onderarm schermt zo mijn camera af van het ergens tegen aan botsen.
                  Is het echt druk dan verplaats ik hem naar mijn kruis. En dat daar maar eens iemand aan-
                  komt.

Comment

Ik neem aan dat dan je "vriendelijk karakter" ten tonele verschijnt.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

• Re: Sun Sniper draagriem

Oorspronkelijk geplaatst door Peke Stoemp Bekijk bericht
                      Ik vrees dat we dat antwoord voorlopig niet krijgen.
                      Graag zou ik eens een doorgezaagde body of zo iets willen zien.
                      Om te kijken hoe die moer (om statiefschroef in te draaien) nu eigenlijk vastzit.
                      Het is bedoelt om de body op statief te gebruiken en dan komt er een klein beetje statische kracht op te staan.

Ik vrees dan ook niet de schroef die aan de strap hangt (volgens mij denken sommigen dat) maar de moer die in de body of lensvoet zit.

Het systeem wat Markel al in dit topic aandroeg spreekt me ook wel aan.
                      The Sling Strap Adapter clips onto a strap pad to convert it into an over-the-shoulder camera sling. Two connectors allow for use with a battery pack. They are interchangeable with many of OP//TECH camera straps.

Gelukkig heb ik geen haast met een nieuwe draagriem en kan nog twijfelen zo lang ik wil.

Comment

Ik neem aan dat dan je "vriendelijk karakter" ten tonele verschijnt.
                        Neen, mijn vrouw... en dan kan ik met mijn Sniper voor Valentijn in een boom gaan
                        hangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                          Graag zou ik eens een doorgezaagde body of zo iets willen zien.
                          Ga gerust uw gang. Gelieve ook wat foto's te posten.
                          Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Heb intussen gevonden dat Studio73 verdeler is van de Black Rapid spullen. Wordt van de week wellicht een autotochtje naar Geel!
                            Wat voor een winkel is dat daar eigenlijk? Een echte winkel (zoals Konijnenberg?), of is het gewoon een magazijn van de webwinkel waar je ook iets kan afhalen? Als ik het goed heb hebben ze 3 winkels, in Geel, Mol en Wilrijk... Welke winkel is het leukst? Voor mij zijn ze alledrie even ver. Ik denk dat ik in de week even langs ga om mijn Black Rapid RS-7 te kopen.

Ik twijfel nog of ik 'Brad' erbij ga kopen; een extra riempje onder de oksel voor meer stabiliteit. 15 euro voor zo'n stom riempje, maar als het verschil maakt qua comfort is het dat misschien wel waard... Iemand die dit riempje ook heeft?
                            Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

wilrijk is piepklein!
                              geel is best groot
                              mol geen idee
                              nikon stuff

Comment

Je kan je ook afvragen hoe de 'normale' strapbevestigingen in de body geintegreerd zitten.
                                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Working...
                                X