Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sun Sniper draagriem

Persoonlijk lijkt me de "Steel and Bear" minder handig dan de gewone versie. Als je namelijk de strap van je camera af wilt halen moet je altijd de schroef losdraaien terwijl je bij de gewone versie alleen de bajonethaak los hoeft te maken en de schroef in de camera kunt laten zitten... Ik heb dan ook bewust gekozen voor de gewone "Steel" versie ipv de "Steel and Bear".

@ d_oracle; heb jij van Sun-Sniper toevallig ook zo'n "Steel and bear" versie gekregen? Want dat zou wat mij betreft ook verklaren waarom jij het systeem van Black Rapid beter vindt. De gewone Sun Sniper Steel versie heeft een soortgelijke bajonethaak als de Black Rapid....
    Last edited by MarkEL; 25 januari 2011, 12:33.
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      @ d_oracle; heb jij van Sun-Sniper toevallig ook zo'n "Steel and bear" versie gekregen? Want dat zou wat mij betreft ook verklaren waarom jij het systeem van Black Rapid beter vindt. De gewone Sun Sniper Steel versie heeft een soortgelijke bajonethaak als de Black Rapid....
      klopt! die is inderdaad minderwaardig(in mijn perceptie natuurlijk)... de andere versies hebben de bajonethaak.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        klopt! die is inderdaad minderwaardig(in mijn perceptie natuurlijk)... de andere versies hebben de bajonethaak.
        Smaken en kleuren he
        De nieuwe versie "schommelt" minder als je wandelt. Zelf geprobeerd met een "oude" versie en die van mij. Als jij je voordeel doet door het "quick release" systeem :
        Het kogellagersysteem van de laatste versie maakt voor mij zijn beloftes waar.

Tjerri
        Last edited by Tjerri; 25 januari 2011, 21:27. Reden: syntax

Comment

Ook ik heb net de steel and bear versie ontvangen (78,90 EUR) . Ik heb me ook laten leiden doordat hij nu dichter tegen je aanhangt. Ik heb de indruk dat hij niet veel beweegt.
          Ik gebruik een manfrotto-statief met markins balhoofd en PG-50 klemplaatje (dat past rond mijn mb-D80 batterij-handgreep). Nu hoef ik enkel de "bearing"-knop los te draaien (10 halve draaien) en de sniper is losgekoppeld en mijn toestel kan op statief.

(ook met de karabinier moet je enkele malen aan de schroef draaien van de karabinier, dus...)

Comment

Als ik dit hier bekijk, dan ziet het ernaar uit dat je naast de strap ook een camera schroef apart moet bijkopen. Klopt dat?
            En wat als ik b.v. de Steel & Bear Pro rechtstreeks bij Sun Sniper zou bestellen? Die lijkt me beter dan de versie die bij Konijn te koop is. Is daar de camera schroef apart bij aan te schaffen?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Als ik dit hier bekijk, dan ziet het ernaar uit dat je naast de strap ook een camera schroef apart moet bijkopen. Klopt dat?
              En wat als ik b.v. de Steel & Bear Pro rechtstreeks bij Sun Sniper zou bestellen? Die lijkt me beter dan de versie die bij Konijn te koop is. Is daar de camera schroef apart bij aan te schaffen?
              bij beiden krijg je een schroef, maar bij de steel en bear pro krijg je geen bajonet koppeling... dus als je van plan bent om die vast te maken op aan een statief koppeling, kan je beter geen steel en bear pro nemen...

persoonlijk, ik heb zowel de sunsniper steel & bear pro als de blackrapid, vind ik de blackrapid veel aangenamer om dragen... en daar gaat het toch om?
              Last edited by d_oracle; 28 januari 2011, 14:14.
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Dank voor je antwoord. Even zien waar die blackrapid te koop is...

Hm, blijkbaar niet bij Konijn. Iemand ervaring met online bestellen van de BlackRapid, en welk type. Ik heb nogal een zware combo, zie je: een 7D met de 70-200 f/2.8 IS.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  bij beiden krijg je een schroef, maar bij de steel en bear pro krijg je geen bajonet koppeling... dus als je van plan bent om die vast te maken op aan een statief koppeling, kan je beter geen steel en bear pro nemen...

persoonlijk, ik heb zowel de sunsniper steel & bear pro als de blackrapid, vind ik de blackrapid veel aangenamer om dragen... en daar gaat het toch om?

Ik vind dat er weinig verschil is tussen de karabinier en de schroef ten opzichte van het statief. Ik heb een statiefplaatje met twee extra schroefdraadaansluitingen (markins pg-50). Hier schroef je dan gewoon de schroef in. Na 6 halve draaien zit de schroef vast.

Ook de bajonetkoppeling sluit met een schroef voor de veiligheid (en hier moet je vermoedelijk een paar keer minder draaien, maar veel verschil zal het niet geven.

Comment

Vandaag mijn sunsniper steel & bear pro ontvangen. Zeer aangenaam in vergelijking met een gewone strap. Zeker met mijn 24-70 die na een tijdje op één schouder begint door te wegen. Nu eens zien wat dat geeft als ik een hele dag onderweg ben!
                    Mijn website | Facebook

Comment

Je moet die extra schroef er niet bijkopen.
                      Het is enkel praktisch als je bv. een 70-200 en een 100-400 bij hebt en snel wil wisselen. ( is mij nog nooit voorgevallen )
                      Voor bv. een korte zoom vind ik een gewone handstrap voldoende.
                      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Dank voor je antwoord. Even zien waar die blackrapid te koop is...

Hm, blijkbaar niet bij Konijn. Iemand ervaring met online bestellen van de BlackRapid, en welk type. Ik heb nogal een zware combo, zie je: een 7D met de 70-200 f/2.8 IS.
                        Ik heb mijn Blackrapid rs-7 besteld bij cameranu.nl. Daar hebben ze al de verschillende modellen. Prima service trouwens daar!
                        Canon

Comment

Heb intussen gevonden dat Studio73 verdeler is van de Black Rapid spullen. Wordt van de week wellicht een autotochtje naar Geel!
                          Ik had ook spontaan voor de RS-7 gekozen. Enig argument waarom ik niet voor de (duurdere) RS-5 of de RS-Sport moet gaan?

Comment

Heb intussen gevonden dat Studio73 verdeler is van de Black Rapid spullen. Wordt van de week wellicht een autotochtje naar Geel!
                            Ik had ook spontaan voor de RS-7 gekozen. Enig argument waarom ik niet voor de (duurdere) RS-5 of de RS-Sport moet gaan?
                            Volgens ik kan zien heeft de RS-5 opbergruimte voor geheugenkaartjes en een (bvb.) gsm terwijl de RS-7 dat niet heeft. De RS-7 is dan wel beter gevormd rond het lichaam.
                            De RS-Sport heeft dan een extra riempje onder de arm om nog meer vrij te kunnen bewegen. Over mijn keuze (de RS-7) ben ik in ieder geval tevreden!
                            Succes met de keuze!
                            Canon

Comment

mijn indrukken van de sun sniper:

klikkie
                              nikon stuff

Comment

Bij sunsniper in Duitsland kan je steal @ bear pro rechtstreeks bestellen. Bij Konijn kan je dat niet. Daar moet je het met de "oude" versie stellen en eventueel de nieuwe camera schroef apart bestellen en de oude versie dan ten dele strippen en up-graden. Is best wel een gedoe dus ik heb het lekker uit Duitsland laten komen samen met de "gratis" garantie. My 2 cents.

Tjerri

Comment

Working...
                                X