Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sun Sniper draagriem

Zou er toch niet al te lang mee wachten, hoor Les. Dan kun je al een beetje oefenen. Van
    uit de heup schieten is er prachtig mee. Weliswaar niet het allermoeilijkste maar snel zijn,
    razendsnel. Ik denk hierbij aan Billy the Kid. Is leuk. (Ook al duurt het bij mij gewoonlijk
    een paar minuten voordat ik een foto genomen is. Het is toch leuk.)
    Mijn vrouw vraagt zich af waar het in Godsnaam zo verdomde mis is kunnen lopen met me.

Comment

Ik heb me direct een Black Rapid RS 4 genomen voor m'n 50D. Aan m'n vriendin de hare hangt een rubber 'normale' strap wat ik nog niet comfortabel genoeg vond. Deze is fantastisch. Op het autosalon er de hele dag mee rondgelopen en je voelt de camera niet eens en hij zit veilig onder je hand/arm. Ik heb 'm al getest met de sigma 150-500 erop (aan de statiefgondel dan) en dat zit ook fantastisch, eindelijk een manier om dat kannon makkelijk bij te houden. De RS 5 heb ik niet genomen omdat ik magneten in de buurt van elektronica niet betrouw.
      Kortom, nog geen seconde spijt van gehad!
      Nu nog een schroef voor de statiefplaat...
      Last edited by EvilMogwai; 11 februari 2011, 14:31.

Comment

lesc,

geen forumleden in de buurt? die een van de 2 hebben?
        effe samen afspreken en vergelijkende studie uitvoeren.

ik kan niet vergelijken, heb enkel standaard, op/tech en nu sunsniper!
        zeer tevreden! als je echt zo twijfelt, zou ik ze beiden en proberen te testen
        nikon stuff

Comment

De (gewone) Sun Sniper heb ik al eens uitgeprobeerd, weliswaar niet met mijn eigen materiaal; die beviel uitstekend. Dus ik geloof niet dat ik daarmee een miskoop zou doen.
          De Black Rapid ken ik niet, maar er wordt hier vrij lovend over gesproken. Ik denk een van de dagen eens een ritje naar Geel te maken.
          't Is niet echt een kwestie van twijfelen, aan het materiaal toch niet, maar om eventueel een andere winkel uit te checken (die dus een ander merk/type voert), hoewel ik altijd zeer tevreden van FKB ben geweest.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            ik hang die combinatie geregeld aan m'n blackrapid riem... bij de 70-200 direct aan de lens...
            Ik hang die gewoon aan de camera. Lens is er nog niet afgevallen :P

Sunsniper heeft trouwens een niew kopje.

Kan je appart aankopen. Is 30 USD ofzo. Weet het niet meer vanbuiten. Zo draait de camera beter mee.
            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
            website: http://www.hung.be
            facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              De (gewone) Sun Sniper heb ik al eens uitgeprobeerd, weliswaar niet met mijn eigen materiaal; die beviel uitstekend. Dus ik geloof niet dat ik daarmee een miskoop zou doen.
              De Black Rapid ken ik niet, maar er wordt hier vrij lovend over gesproken. Ik denk een van de dagen eens een ritje naar Geel te maken.
              't Is niet echt een kwestie van twijfelen, aan het materiaal toch niet, maar om eventueel een andere winkel uit te checken (die dus een ander merk/type voert), hoewel ik altijd zeer tevreden van FKB ben geweest.
              In Geel hebben ze zowel black-rapid als de sunsniper op voorraad, afgelopen zaterdag toch.
              Ik vond de black-rapid het degelijks zitten en uitzien. Ik wou de black-rapid rs-7 samen met de fastenR-T1 kopen maar ze hadden het laatste niet in stock, heb nu alles direct bij black-rapid besteld (dit bleek met levering toch 15€ goedkoper dan in Geel, lang leve de dollar).
              Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartinB Bekijk bericht
                In Geel hebben ze zowel black-rapid als de sunsniper op voorraad, afgelopen zaterdag toch.
                Ik vond de black-rapid het degelijks zitten en uitzien. Ik wou de black-rapid rs-7 samen met de fastenR-T1 kopen maar ze hadden het laatste niet in stock, heb nu alles direct bij black-rapid besteld (dit bleek met levering toch 15€ goedkoper dan in Geel, lang leve de dollar).
                En als je tegenslag hebt ,lang leve de douanekosten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                  En als je tegenslag hebt ,lang leve de douanekosten
                  Ik heb al vaker kleinere spullen besteld in HongKong nog nooit geen problemen gehad.
                  Hopelijk blijft het zo

Comment

Uit Hong-Kong nog maar paar keer douanekosten moeten betalen maar uit de USofA altijd prijs.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                      Uit Hong-Kong nog maar paar keer douanekosten moeten betalen maar uit de USofA altijd prijs.
                      Oeps
                      Wordt vervolgd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                        Ik wil me ook zo'n draagriem aanschaffen binnenkort.

Ik twijfel nog tussen de sunsniper en de blackrapid.

Ik heb al meermaals gelezen dat de blackrapid meer draagcomfort zou bieden dan de sunsniper, dus gaat mijn voorkeur uit naar de blackrapid.

Vorige zomervakantie heb ik de sunsniper mogen lenen van een vriend, en ik heb hem dus al eens kunnen proberen. Deze was veel handiger dan de canon standaard draagriem natuurlijk. Maar ik had het probleem dat de camera niet goed achteraan op m'n heup bleef hangen, hij bengelde telkens terug naar voor. Misschien dat ik hem niet juist had hangen, of de lengte niet juist had afgesteld...

Ik zie wel net op een filmpje dat de blackrapid RS-7 zowel vooraan als achteraan kan vergrendeld worden, zodat hij niet ongewild kan verschuiven. (blijkbaar ben ik dan toch niet alleen die dit probleem had?).
                        http://www.blackrapid.com/product/camera-strap/rs-7/

Ik denk dat ik dus voor de blackrapid RS-7 wil gaan. Misschien wel een nadeel aan deze riem... Deze kan je vanachter met één klik losdoen blijkbaar; is dit niet gevaarlijk? Diefstal bvb? Andere riemen steken ze staaldraad in tegen het doorknippen, en deze kan je zo losklikken?

De riem zal vooral gebruikt worden met de 100-400 en (ooit) de 17-55. In combinatie met de 40D.
                        Hallo fenix,
                        Ik heb ook gekozen voor de black rapid rs-7 omdat hij met een tweede clip kan vergrendeld worden op de rug. En dit werkt prima hoor. Je kan zonder problemen bvb. de veters van je schoenen dicht maken zonder de camera naar voren schuift.
                        Je moet inderdaad ook de lengte wat uitzoeken om het bengelen te beperken (verschilt ook met jas of zonder jas).
                        Het enige minpunt is dat je zoals je vermeld de riem kan open klikken langs achteren.
                        Dit is zo gemaakt om de extra 'mods' (gsm zakje,...) te kunnen op de riem schuiven maar dat heb ik dan weer niet nodig.
                        Maar zeker een aanrader!
                        Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht

Het enige minpunt is dat je zoals je vermeld de riem kan open klikken langs achteren.
                          Dan klik je de riem eens dicht met een druppeltje secondenlijm in de sluiting, is dat minpuntje ook verdwenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                            Ik heb ook gekozen voor de black rapid rs-7 omdat hij met een tweede clip kan vergrendeld worden op de rug. En dit werkt prima hoor. Je kan zonder problemen bvb. de veters van je schoenen dicht maken zonder de camera naar voren schuift.
                            Het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk of alleen de RS-7 deze tweede clip heeft... Of hebben de RS-4 en 5 dit ook? Alleen bij het filmpje van de RS-7 wordt er aandacht aan geschonken.

Het was me trouwens ook niet helemaal duidelijk of de aansluiting voor op de camera (fasten R-2/3) meegeleverd wordt of dat je die nog apart moet kopen. Daarom heb ik deze vraag gesteld via mail aan zowel cameranu.nl (64,95eur) als aan digicamshop.be (69eur)... Volgens de ene zit het erbij (de goedkoopste) en volgens de andere zit het er niet bij...??? Nu weet ik het ook niet meer.

Welke bevestiging is trouwens het beste? Fasten R-2 of 3?
                            Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Ik dacht niet dat de andere deze clip hebben, en ik geloof dat de FastenR 3 er standaard bij zit.
                              Bij Rubens 60 euro.

Comment

Ik ben ook al een tijdje aan het twijfelen om een BlackRapid of SunSniper aan te schaffen, maar zie voorlopig nog 2 mogelijke bezwaren:

- Gebruik in de stad of andere drukke plaatsen: stoot je dan niet te vaak met de camera tegen andere mensen?
                                - Gebruik samen met een rugzak (sling in mijn geval): zitten de verschillende riemen dan niet in elkaars weg?

Comment

Working...
                                X