Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fototas heb je

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke fototas heb je

Een topzoomloader, de tzl 2 van Lowepro. Alles wat er in gaat (50D + 17-55 2.8 met de
    zonnekap op zijn kop, een extra batterij, een extra geheugenkaartje + plaatsje voor mijn
    GSM en een stofdoekje.)
    Te klein om uit te breiden dus. Maar lekker genoeg om overal mee te slepen.

Comment

Waar ik dus gisterenavond geen tijd meer voor had...fotootje. Als je erop klikt kan je de notes op Flickr zien .

Dit is een CompuTrekker AW, heb ook voor m'n NEX een Lowepro Nova 140 AW. Ook erg goede tassen die ik iedereen kan aanraden . Erg goed ontworpen met die flap bovenaan enz.

Deze CompuTrekker zal binnen een aantal maanden (wanneer weet ik nog niet precies, hangt af van wanneer er nog wat materiaal bijkomt) wel vervangen worden door een Pro Runner 450 AW of de Pro Trekker 600 AW.

DSC04589 - Version 2 by Joris Van den Berghe, on Flickr.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Wat ik me afvraag , is een Stealth Gear extreme photographers vest en een broek handiger dan een fototas , je kan daar al je lenzen in steken en je hebt inderdaad geen last meer van die tas te dragen , maar is het ook veilig voor de lenzen of body die in je vestzakken zit

Comment

Ik zie hier mensen over een vest enz praten (Black B@ndit, koen1950)...naar dit al eens gekeken ? Met een vest steunt het gewicht nog altijd op je schouders of rug hé (zie filmpje hier). Lijkt mij erg praktisch in gebruik. Zou het zelf ook wel handig vinden, met een Toploader Pro, anders een Outback...

Heb Lowepro gisteren (via Facebook...ze hebben toch graag feedback van gebruikers ) nog voorgesteld dat ze hun Outbacks/Toploader Pro/Classifieds (zowat de belangrijkste tassen waar fotomateriaal in rechtop staat) iets groter moeten maken, zodat er een 400mm zoom ŕ la 100-400/80-400 VR/70-400G in kan . Nu zijn die allemaal gemaakt rond dé standaardlens, de 70-200. Leuk voor 70-200 gebruikers (daar zijn véél tassen voor), minder voor telezoomgebruikers.

Hopelijk doen ze met die feedback iets .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Het systeem van Lowepro is aan te passen, maar het zal uiteindelijk wel een pak duurder uitvallen dan de chestvest die ik gebruik.
            Het gewicht alleen aan een riem hangen is volgens mij minder comfortabel dan op de schouders. Ik heb ooit geprobeerd om de 100-400 aan een broeksriem te hangen, en dat was niet zo'n goed idee. Bij de 100-400 en de 70-200 krijg je trouwens standaard een tas die je over je schouder of aan de broeksriem kan hangen, als je die zou kunnen gebruiken op het Lowepro systeem dan zou het helemaal goed zijn.
            Zoals het Lowepro-systeem er uitziet denk ik dat je voor elke lens nog een extra tasje moet kopen, en dan zal het wel erg duur uitvallen.

In de vest die ik gebruik kan een 70-200 f2,8. Maar de 100-400 past er ook in, ze kunnen er zelfs allebei tegelijk in, samen met bijvoorbeeld een 24-70 en een 16-35.
            Ik heb die vest tweedehands gekocht, ik was toen al een hele tijd aan het twijfelen om zo'n vest te kopen, en toen iemand die hier te koop aanbood heb ik die meteen gekocht.
            Dat was een heel goede investering, want ik gebruik die nu vrij veel.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik heb een lowepro flipside 400 aw voor als ik veel materiaal moet meenemen. De rugzak draait rond je rug en kan je als platform gebruiken om lenzen te verwisselen, werkt echt heel goed. Als ik wet dat ik met minder materiaal toekom, neem ik een crumpler schoudertas mee (dunno welk type). handig, stevig en niet lelijk. (itt tot de saaie low pro).

Ik ben al een tijdje aan het denken om een grotere schoudertas erbij te nemen, zoiets als een domke f2, klassiek, beetje retro, dus ook niet lelijk. Praktisch en duurzaam ook. ik twijfel alleen of het gewicht van een volle tas op één schouder niet te belastend is om een dag met rond te lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Het gewicht alleen aan een riem hangen is volgens mij minder comfortabel dan op de schouders.
                Is niet mijn ervaring. Ik maak nu sinds een tijdje gebruik van de Think Tank modular system, (deze is vergelijkbaar met het Lowepro systeem) en dit vind ik véél comfortabeler dan een schoudertas. Bovendien kun je bij die riem-systemen ook nog een harnas krijgen waardoor je het gewicht nog kunt verdelen over de heup en schouders.

Ik ben het wel eens dat deze systemen behoorlijk aan de prijs zijn, veel prijziger dan 1 gewone tas....
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Een Lowepro Pro Runner 350. Een compacte tas waar toch heel wat in kan: body, 4 lenzen en wat extra's. Ook een klein(er) statief is mogelijk.
                  Ik ben ook fan van Lowepro (geworden). De tassen zijn heel degelijk gebouwd en kunnen tegen een stootje, en toch wegen ze niet zo veel.
                  Ik had tot voor kort de 10EG deluxe tas van Canon, maar na mezelf kreupel gelopen te hebben tijdens Paris-Roubaix toch maar overgeschakeld naar een rugzak, en ik zou het iedereen aanraden.
                  Canon EOS 60D -- Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS -- Tamron 10-24mm F3.5-4.5 DI II LD -- Tamron 28-75 F2.8 XR DI -- Sigma 120-400mm F4.5-F5.6 APO RF DG OS HSM -- Samyang 8mm F3.5 Fisheye

Comment

Serieus: grote Crumpler postbode tas, die niet vol te krijgen is: 2 bodies, 2 grote lenzen(70-200 + 80-400), grote lens en wat los spul(primes, flitsen ed).

Op stap: kleine LöwenPro: D700+24-85 3.5-4.5 of 28-300, SB800 en een prime

Op de fiets: gewoon tasje: D700 + Tamron 28-300(tasje van een tassenwinkel voor €13).

Heb ook nog een grote Tamrac rugzak, maar daar kan ik niet mee overweg en gaat ondanks dat die groter is minder in dan de Crumpler.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb momenteel 4 fototassen. 3 schoudertassen en één rugzak.
                      De rugzak is een Dakine Sequence, voor als echt alles meemoet of voor lange wandelingen.
                      Een Think Tank Urban Disguise 50 voor als de laptop meemoet.
                      Een Domke F6. Deze gebruik ik momenteel het meest, niet te groot, niet te klein. Hier kan meer in dan het doet lijken. Ik krijg er m'n 7D met 10-20, 24-70, 70-200 en flits en dan ook nog eens m'n analoge Leica met twee lenzen. Dan weegt de tas natuurlijk wel door.
                      Ik heb dan ook nog een kleiner DIY fototasje die ik gebruik voor op feestjes. Hier past net een camera met lens en flits in.
                      Oja, eigelijk al deze tassen heb ik gekozen om het feit dat ze er niet per sé als een fototas uitzien. Ik ben helemaal geen fan van de koekedozen waarop Lowepro soms lijkt...
                      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Hoi,

Ik ben ook een verzamelaar van tassen :
                        een lowepro minitrekker aw voor 1 camera + standaardzoom, 1 flits , 2 standaardlenzen, 2 telezooms + statief en de nodige fotoaccessoires
                        een lowepro toploader pro 65 aw voor toestel met standaardzoomlens als ik op zakenreis ga
                        een lowepro oriontrekker voor als ik kleine trektochtjes doe, waar het rugzakdeel belangrijk is, pull, fles water,...
                        toestel met standaardzoom + 2 standaardlenzen of 1 standaardzoom+ flits
                        1 lowepro minimag aw die weg mag voor een goed bod

groetjes

Comment

naast de oude SchoudertasTamrac System 3 en de Lowepro toploader, verleden maand een Lowepro 190AW aangeschaft.
                          Sony RX10 Mark IV
                          nog een fijne dag verder!
                          Guido

Comment

Voor dagelijks gebruik een Lowepro Nova 3 aw schoudertas. Voor langere uitstapjes (evenementen, wielerrondes en trips) een Tamrac exp 5 rugtas.
                            http://www.mariorentmeester.nl &
                            http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
                            | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

IK heb juist een nieuwe lowerpro gekocht de flipside 400 omdat die ruimer is dan de 200 de flipside 200 heb ik ook nog die gebruik mijne zoon nu voor de body 400 en de 18-200 lens .Eerst hadden we een schoudertas van lowerpro maar die rugzak is veel gemakkelijker .

Comment

Een Tamrac 5375 rugzak, der kunnen 2 cameras in, met lens erop gemonteerd, en nog wat klein prullen (batterijen, filters, remote cord, plamp,...). Veel meer heb ik niet nodig, alhoewel een iets groter exemplaar wel zou mogen.
                                Last edited by dleemans; 31 mei 2011, 21:29.
                                David Leemans
                                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Working...
                                X