Ik zie hier mensen over een vest enz praten (Black B@ndit, koen1950)...naar dit al eens gekeken ? Met een vest steunt het gewicht nog altijd op je schouders of rug hé (zie filmpje hier). Lijkt mij erg praktisch in gebruik. Zou het zelf ook wel handig vinden, met een Toploader Pro, anders een Outback...
Heb Lowepro gisteren (via Facebook...ze hebben toch graag feedback van gebruikers ) nog voorgesteld dat ze hun Outbacks/Toploader Pro/Classifieds (zowat de belangrijkste tassen waar fotomateriaal in rechtop staat) iets groter moeten maken, zodat er een 400mm zoom à la 100-400/80-400 VR/70-400G in kan . Nu zijn die allemaal gemaakt rond dé standaardlens, de 70-200. Leuk voor 70-200 gebruikers (daar zijn véél tassen voor), minder voor telezoomgebruikers.
Hopelijk doen ze met die feedback iets .
Ik doe aan autosportfotografie en omdat ik dan soms een ganse dag rond het circuit loop met mijn rugzak heb ik dan wel eens last van mijn rug,daarom ben ik al enkele weken aan het uitkijken naar een vest(waaraan ik dan bv outbacks kan aan vastmaken) waar ik een lens of 2,een flitser en een flesjes drinken kan aan vastmaken.Het probleem is dat weinig of geen winkels zo'n vesten in voorraad hebben.Ik wil die alvorens aan te kopen eens aanvoelen en aandoen.
Dit is bv zo'n type vest waaraan ik denk.http://products.lowepro.com/product/...it,2237,53.htm
www.fotojoel.be
7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400
Joel, ga kijken bij Art & Craft of Foto Rubens/Studio 73 .
Daar staat het op hun website, dus hebben ze het ook in de winkel. 't Is inderdaad alleen in bepaalde winkels, blijkbaar. Voor het VK is er een lijst met 'S&F dealers', maar op de site van De Beukelaer staat er niets .
Misschien een mailtje sturen naar lowepro (at) debeukelaer dot be ?
De Technical Vest en de Deluxe Technical Belt lijken mij ook de beste combinatie . Ga er waarschijnlijk zelf ook binnenkort ook eentje aanschaffen. Heel goed materiaal, maar niet goedkoop: de set die ik zelf zou gaan halen kost in totaal meer dan 500 euro ...(prijzen van een paar dagen geleden bij Foto Rubens, Art & Craft is duurder heb ik de indruk).
P.S.: de Outbacks werken volgens mij niet samen met het S&F-systeem. Alleen de Toploader Pros, denk ik.
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Joel, ga kijken bij Art & Craft of Foto Rubens/Studio 73 .
Daar staat het op hun website, dus hebben ze het ook in de winkel. 't Is inderdaad alleen in bepaalde winkels, blijkbaar. Voor het VK is er een lijst met 'S&F dealers', maar op de site van De Beukelaer staat er niets .
Misschien een mailtje sturen naar lowepro (at) debeukelaer dot be ?
De Technical Vest en de Deluxe Technical Belt lijken mij ook de beste combinatie . Ga er waarschijnlijk zelf ook binnenkort ook eentje aanschaffen. Heel goed materiaal, maar niet goedkoop: de set die ik zelf zou gaan halen kost in totaal meer dan 500 euro ...(prijzen van een paar dagen geleden bij Foto Rubens, Art & Craft is duurder heb ik de indruk).
P.S.: de Outbacks werken volgens mij niet samen met het S&F-systeem. Alleen de Toploader Pros, denk ik.
Hoi Joris,
Naar studio 73 heb ik al een mailtje gestuurd en die hadden het niet in voorraad en min levertijd 14 dagen.Ook naar debeukelaer een mailtje gestuurd en tot nu toe geen antwoord.Ik ga eens naar Art & Craft bellen.Ik kom dan wel uit limburg maar ben ooit eens naar daar gereden om een lens te kopen
www.fotojoel.be
7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400
Ik heb een lowpro schoudertas (zie onderschrift voor type) - die werd vorige week gedoopt door een beker chocomelk van de klein koters, dus tas in de wasmachine gedaan en is er gewoon "nieuw" en lekker fris ruikend terug uitgekomen Lowpro is dus good stuff
Dat zal een Nova 5 AW zijn, neem ik aan ? Lowepro raadt absoluut af om haar tassen in de wasmachine te wassen...
"We don't recommend washing machines for Lowepro bags because they can breakdown the fabric. Instead, it's better to hand wash with a mild soap and hang dry."
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Ik doe aan autosportfotografie en omdat ik dan soms een ganse dag rond het circuit loop met mijn rugzak heb ik dan wel eens last van mijn rug,daarom ben ik al enkele weken aan het uitkijken naar een vest(waaraan ik dan bv outbacks kan aan vastmaken) waar ik een lens of 2,een flitser en een flesjes drinken kan aan vastmaken.Het probleem is dat weinig of geen winkels zo'n vesten in voorraad hebben.Ik wil die alvorens aan te kopen eens aanvoelen en aandoen.
Dit is bv zo'n type vest waaraan ik denk.http://products.lowepro.com/product/...it,2237,53.htm
Niemand enig idee waar ik deze vesten eens kan passen,in een winkel of beurs???
www.fotojoel.be
Gebruik zelf als rugtas een Vanguard Up-Rise 45 en als schoudertas een National Geographic 2475. De NG tas was ook erg goor na een rondreis door Sri Lanka, maar ook gewoon in de wasmachine gedaan in twee kussen slopen. En wasmachine instellen op handwas
Bij Art & Craft hebben ze de kit op hun website staan...maar die is wel duurder dan dat je de S&F Technical Vest en Deluxe Technical Belt apart koopt bij Foto Rubens/Studio 73.
Vergeet niet dat dit géén klassieke 'fotovest' is! Je koppelt telkens een bovenstuk (de Technical Vest of het Technical Harness) aan een riem (de Deluxe Technical Belt of de Light Utility Belt). Anders 'werkt' het niet...toch niet zo handig alleszins .
Ik gebruik mijn oeroude Activ schoudertas nog het meest van al. + 30 jaar oud, heeft al alles meegemaakt, verschillende Afrika-reizen, uitgeklopt worden, gestofzuigd en zelfs enkele keren de wasmachine overleefd.
Enige nadeel, soms een beetje klein.
Dan nog een kleinere 'no name' schoudertas als het enkel voor de camera met één lens is.
Ten laatste een Naneu Pro Mini Goombah Rolling Case; waarover meer uitleg in de vorige link.
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Comment