Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fototas heb je

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke fototas heb je

Welke fototas gebruiken de leden van BD, gebruiken jullie ook de bekende merken zoals tamrac/lowepro/kata/national geographic/vanguard/thinktank, schoudertas of rugzak

Re: Welke fototas heb je

Ik ben een Lowepro all Weather fan.

Ik gebruik de Minitrekker AW voor een toestel met lens+4 lenzen (wo 80-200) en flits en mijn netbook kan hier ook in en het statief wiebelt er achter aan.
    Voor kleinere uitstappen gebruik ik de Orion trekker II (toestel met lens+1 lens + flits) dat een reiscompartiment heeft, waarin mijn reisgids, een flesje water enz mee in kan.
    Heb ook nog een Minimag AW (schoudertas) die ik niet meer gebruik (toestel met lens + lens+ flits)

Comment

Mijn allereerste fototas (nog uit het analoge tijdperk) was te klein, mooi in het leder met rode velourse inkleding (zo was dat destijds), niet echt dicht te noemen voor regen en stof, onpraktisch en ja koste een pak geld.

Hoeveel tassen ik gebruik heb weet ik niet, (een gedeelte van mijn werk was fotografie) maar nu in het digitale tijdperk:

De eerste tas werd mij door de winkel aangeprezen, veel te klein.

De tweede kocht ik zelf van een merk die voor alles fototassen maakt, was ik tevreden van, iets aan de kleine kant maar alles zat slot.

Bij mijn 550+lenzen (bij de aankoop had ik er al 3):deed de winkel mij een voorstel, er was een Canontas in aanbieding. Hopeloos te klein voor 3 lenzen, filters en flits. Bijkomend nadeel:iedereen weet wat in die tas zit. Ik zal die enkel nog gebruiken als ik ergens moet zijn waar ik weet wat ik nodig heb, dus toestel, 2 kleine lenzen en flits.

Ik zoek nu naar een praktische kleine druipwaterdichte rugzak en waarin liefst ook het statief kan, niet teveel opvallend en praktisch te openen. Er is een groot prijsverschil tussen de typische fotorugzakken en de eendagsrugzakken.
      mvg Guido
      Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

Comment

Ik heb voorkeur voor een rugzak waar je de flap kan open leggen en al je objectieven naast elkaar hebt zitten en gescheiden van elkaar , zoals de tamrac 5375 adventure 75

Comment

Hi

Als ik een flinke wandeling ga doen en natuur ga fotograferen gebuik ik deze

Is spatwater dicht met waterdichte ritsluitingen en voor als het heel hard regent heeft hij ook een AW zoals de Loepro's. Kan veel in, plus het statief kan er ook in het midden aan gebonden worden. Het merk is Tenba Shootout Backpack groot

Als ik minder mee neem , dat gebruik ik de Lowepro micro trekker 200

Heeft minder plaats, geen plaats voor het statief en niet AW
          Last edited by Soeki Wan; 15 januari 2011, 21:33.
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

Comment

Lowepro SlingShot 200 AW.
            Draagt heel goed, maar....... te klein...
            Nikon

Comment

Ik gebruik er 3, voor elke gelegenheid een tas
              Lowepro CompuTrekker AW
              Crumpler Muffin Top Slim backpack
              Crumpler Pretty Boy 5500
              *

Comment

De vraag is al eens eerder gesteld, zie hier:

Welke Cameratas gebruiken jullie

Anyway, Ik heb een Kata 3N1-30. Deze tas heeft twee compartimenten, een grote voor camera- gear en een kleinere compartiment bovenin voor overige spullen...

In de meeste gevallen heb ik mijn tas ongeveer zo ingedeeld (de foto's zijn wel iets verouderd, zo heb ik bijvoorbeeld geen 40D meer maar een 5DII, maar het idee lijkt mij wel duidelijk) :

Aangezien niet al mijn gear tegelijk in mijn tas past moet ik wel eens wat wisselen.....

Deze foto's heb ik al eens eerder gepost dit draadje

Tegenwoordig gebruik ik de Kata eigenlijk alleen nog als opslag of tijdens vervoer. Als ik expliciet op pad ga om te fotograferen dan gebruik ik veel liever mijn Think Tank modular system.
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Naargelang de situatie gebruik ik 1 van

- Lowepro minitrekker aw
                  - Lowepro dryzone 200
                  - een Crumpler 'December Quarter' shoudertas

De minitrekker gebruik ik het meest, de dryzone dient meestal als opslag nu, tenzij er tropische reizen op het programma staan of als ik vochtigheid verwacht of alles wil meesleuren.
                  De crumpler doet dienst als 'kleine uitstapjes' tas, maar daar kan toch nog een body met grip, flits, 17-55 2.8, 10-20 f4-5.6, en 2 van volgende : 80-200 f2.8, 300 f4, 180 f3.5

j.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

Comment

Ik heb een Lowepro Micro Trekker 200, maar vind die in de zomer veel te warm op mijn rug en een Vanguard Up-Rise 22 schoudertas die ik op uitstappen gebruik.
                    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

ik heb een lowepro slingshot 203 AW

ik ben geen fan van schoudertassen. eigenlijk haat ik zelfs. zit daar heel de tijd tegen je heup te wiebelen en ik vind ze over het algemeen lastig
                      een rugzak is dan weer 'te traag' om je camera uit te halen of rap iets anders te nemen of weg te steken.

gelukkig kwamen er ooit eens een paar slimme mensen op het idee deze twee concepten met elkaar te verenigen in een slingbag. keuze was rap gemaakt

Comment

SchoudertasTamrac System 3 maar die begint wat vol te raken......onderaan links zit mijn tafelstatief en hoekzoeker, erboven op toestel met lens, er naast de flits, een 50mm en 105 macro. In het deksel is een compartiment voor wat brol, evenals aan de voorkant kunnen wat filters en poetsdoekjes in. Echter tussenin een soort verborgen etui waarin ik mijn reservebatterijen en CFkaartjes steek. De schoudertas is zo aangepast met snelkoppelingen zodat ik deze aan mijn rugzak op de borst kan bevestigen.

Maar zou toch wel graag een iets groter model aanschaffen.........
                        Sony RX10 Mark IV
                        nog een fijne dag verder!
                        Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                          Ik ben een Lowepro all Weather fan.
                          Hier van hetzelfde .
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Computrekker AW, Minitrekker AW (zo kan mijn vrouw ook iets dragen als handbagage als we het vliegtuig nemen ) en een gewone schoudertas Photoline.

Hier ook fan van Lowepro AW.

Slingbag heb ik ook gehad, maar deze vond ik onhandig, niet om te dragen, maar Bv bij een lenswissel te gevaarlijk om iets te laten vallen.

Comment

Ik heb verschillende fototassen, naargelang welk materiaal er mee moet maak ik een keuze.
                              In het kleinste tasje past de 5D met een niet te grote lens + nog een tweede lens met maximale afmetingen van bijboorbeeld de 24-70 (of de camera met één lens + een flitser). Die fototas heb ik samen met de 300D gekocht, en af en toe gebruik ik die nog.

Ik heb nog een Lowepro Nova 4 AW en een Nova 200 AW, afhankelijk van het te gebruiken materiaal kies ik tussen die fototassen.

Voor evenementen gebruik ik gewoonlijk de Newsware Documentary Chestvest, daarin passen vier lenzen (of 3 + een flitser). Die is handig omdat je snel bij de lenzen kan, en het materiaal zit ook niet zo in de weg als je tussen de toeschouwers loopt.
                              Die vest is ook minder belastend voor mijn rug en schouders.
                              Een rugzak kan je niet in het oog houden als het heel druk is, die Chestvest vind ik dan een heel stuk veiliger.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X